Webcam under XP
Fra : MaRk

Dato : 10-05-02 20:10

Hej!

Jeg har lige købt et nyt webcam fordi mit gamle webcam ikke kørte så godt.
Det frøs når jeg havde åbnet softwaren efet få sekunder. Det var et logitech
quickcam express, det kørte fint den gang jeg havde windows 98. Nu har jeg
XP pro DK. Jeg har købt et Creative video blaster 3. Det kører ikke meget
bedre, der går lidt længere inden det fryser, jeg har haft formateret
hardisken. Jeg har de rigtige drivere (har i hvertfald ikke fundet andre).
Hvad fanden skal jeg gøre??

Mit system:
800 mhz duron
448 mb ram
ECS k7vza
Palit daytona geforce3 ti-200 128 mb ddr m. tv-out
Seagate barecuda IV 40gb. hardisk
sound blaster live lydkort

Nogen der har en eller anden løsning???

Hilzner
MaRk

Fra : danni plougmann

Dato : 10-05-02 20:42

der er næsten ikke noget jeg hellere vil end at få løst det problem.
hvis der overhovdet findes en løsning på det næsten umulige problem så vil
jeg meget gerne høre fra nogen.

har selv det problem med logitech quickcam express der fryser i windows xp
og køre perfekt i windows 98

mit system 1200 mhz tbird
asus a7v bundkort
512 mb ram
geforce 2 gts
30gb og 80 gb maxtor harddsike
sb live lydkort

/danni plougmann

Fra : MaRk

Dato : 10-05-02 22:11

Hej

Vi har begge 2 sound blaster live lydkort (ved ikke om dit er et 128, det er
mit) så har vi måske osse begge via kt133 basseret bundkort, har du et sådan
bundkort??

Fra : danni plougmann

Dato : 11-05-02 00:12

jeps mit bundkort er også med via chipset kt133a
har prøvet webcamet uden lydkort i maskinen med samme resultat den samme
fejl
så jeg tror ikke det er lydkortet der er skyld i det.

jeg fandt noget interresant med google et forum hvor cirka 100 andre har
nøjagtig samme problem som vi 2 har.
læser det hele igennem nu...

http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?start=61&catid=13&threadid=2039

Fra : MaRk

Dato : 11-05-02 09:34

Hej

Jeg har ikke læst det hele igennem, men de første 3 har osse via kt133
bundkort. Måske vi skal opdatere bios??

Jeg har ihvertfald tænkt mig at prøve.

Fra : ZipZap

Dato : 11-05-02 10:35

> [...]
> bedre, der går lidt længere inden det fryser, jeg har haft formateret
> hardisken. Jeg har de rigtige drivere (har i hvertfald ikke fundet andre).

Samme problem her på mit asus a7v133 board, har nu byttet kamaret og fået
pengene igen.

Der må vel kunne findes en løsning.

Fra : [6800] El Capitano

Dato : 11-05-02 12:34

"MaRk" <x@x.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 448 mb ram
> ECS k7vza
> Palit daytona geforce3 ti-200 128 mb ddr m. tv-out

Jeg har slet ikke dette problem mit logitech kører perfekt efter jeg fik den
nyeste driver i min Win XP pro DK. Jeg må indrømme jeg aner intet om
indmaden i min computer, men det er en DELL Dimension 8100 pentium 4 1,5gh
med 512 mb RD rambus.

Jeg vil gerne sende driveren jeg bruger.

--
Fjern NO SPAM i emailadresse hvis du skriver til mig
Med venlig hilsen

Fra : MaRk

Dato : 11-05-02 13:16

Min fars bærbare dell virker det osse fint på.

Fra : danni plougmann

Dato : 11-05-02 13:49

DET HAR HELT SIKKERT NOGET "ups capslock" med via kt133 chipsettet og usb
portene at gøre
nogen siiger det er en hardware fejl, men det kan bare ikke passe når det
hele virker perfekt med win98 og win2000 har ikke prøvet win me og win 95.
det er bare via der skal se at få lavet nogle usb drivere
der duer og det vil de ikke øv øv øv.

en mulig løsning var også at købe en ekstra usb pci kort til computeren.