finde integere i en string
Fra : cow

Dato : 10-05-02 19:05

hej.
jeg sidder med det problem at jeg skal validere at er valgt
bruger navn indeholder mindst 6 tegn og 2 tal. det vil jeg gerne
gøre på klientsiden. jeg har prøvet med følgende funktion

for( i=0; i < value.length; i++ ) {
    if( !isNaN(entered[i])) {
    document.write(entered[i]);
    no_digits = no_digits+1;
    }
   }

men der er en fejl. er der nogen som der har en ide til hvordan
det kunne løses. jeg vil sætte stor pris på enhver hjælp

på forhånd tak :)

neden for er hele funktionen:

function usernameValidation( entered ) {
with ( entered ) {
no_digits=0;
   if( value.length < 6 ) {
    alert("Username must be 6 chars or longer");
    return false;
   }
for( i=0; i < value.length; i++ ) {
    if( !isNaN(entered[i])) {
    document.write(entered[i]);
    no_digits = no_digits+1;
    }
   }
   document.write(no_digits)
   if( no_digits > 1 ) {
    alert("Accepted");
    return true;
   } else {
    alert("Username must contain atleast 2 digits");
    return false;
   }
}
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-05-02 19:24

"cow" <codecow_@hotmail.com> wrote in message
> jeg sidder med det problem at jeg skal validere at er valgt
> bruger navn indeholder mindst 6 tegn og 2 tal.

Jeg har lige lavet en lille funktion til dig, hvis du ikke kan gennemskue
den må du lige spørge igen.

function TjekForTal( MinAntal, MaxLaengde, strInput){
iCountTal = new Number(0);
for(i=0;i<strInput.length;i++){
charTemp = strInput.substr( i, 1);
if( parseInt( charTemp ) >= 0){
iCountTal++;
}
}
if( iCountTal >= MinAntal ){
if(strInput.length >= MaxLaengde){
return true;
}else{
return false;
}
}else{
return false;
}
}

--
Jakob Andersen

Fra : cow

Dato : 10-05-02 23:16

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> "cow" <codecow_@hotmail.com> wrote in message
>
> Jeg har lige lavet en lille funktion til dig, hvis du ikke kan gennemskue
> den må du lige spørge igen.

TAK!! først og fremmest tak for Hjælpen, og funktionen..... men...
ehhh....øhhhhhhhh.... ja, det er bare det problem at jeg har den samme fejl
som før :'( ... jeg får stadigvæk fejlen at der ikke er indtastet 2 tal.
selvom jeg har brugt din funktion helt umodificeret, undtagen at indsætte en
alert før hver "return false"..... så på en eller anden måde må det ske at
"parseInt( charTemp ) >= 0 " ikke bliver "true" når der er et tal... så vidt
jeg kan regne det ud.

if( parseInt( charTemp ) >= 0 ){
iCountTal++;
}

jeg er mildest talt forvirret, for da jeg så din funktion tænkte jeg
"selvfølgelig.. sådan skal det bare gøres", og jeg har ikke rigtigt nogen
ide hvad der går galt

mange tak for hjælpen :)
Cow

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-05-02 00:01

> TAK!! først og fremmest tak for Hjælpen, og funktionen..... men...
> ehhh....øhhhhhhhh.... ja, det er bare det problem at jeg har den samme
fejl
> som før :'(

Hvis jeg f.eks. skriver:

alert(TjekForTal( 2,6, 'f21faa'));

får jeg true, og hvis jeg skriver:

alert(TjekForTal( 2,6, 'f2qqfaa'));

får jeg false, er det ikke meningen?

--
Jakob Andersen

Fra : cow

Dato : 11-05-02 01:20

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> "cow" <codecow_@hotmail.com> wrote in message
> fejl
>
> Hvis jeg f.eks. skriver:
>
> alert(TjekForTal( 2,6, 'f21faa'));
jo det har du ret i. når jeg checker på din måde fungere det hele også
perfekt, så funktionen er uden for mistanke :).... så det må værer når jeg
kalder funktionen at det går galt. jeg har prøvet både med

---
<input type="text" name="username" onchange ="usernameValidation( 2, 6,
this );">
---

og med

---
<form name="application" method="post" onreset = "formReset()"
onsubmit = "formSubmit( this )";return false; action="">
---

function formSubmit( thisform ) {
with( thisform ) {

/* der checkes en masse andre input her
*/

if( usernameValidation( 2, 6, username ) == false ) {
username.focus();
return false;
};
}
}

de andre funktioner som jeg kalder på denne måde fungere fint, så jeg
fatter det ikke rigtigt, hvad der kan gå galt

mange tak for hjælpen :)