billed i popup
Fra : Søren

Dato : 10-05-02 18:49

Hej NG,

jeg har lagt flg. kode ind i en JavaScript fil, som jeg sætter ind i header
på min html side. Koden skal gøre, at jeg kan klikke på et billed eller
tekstlink og få vist et billed, som centreres på skærm billedet :

function popup(url,name,win_height,win_width) {
pos_horizon = ((screen.width/2)-(win_width/2));
pos_vertical = ((screen.height/2)-(win_height/2));

window.open(url,name,"width="+win_width+",height="+win_height+",top="+pos_ve
rtical+",left="+pos_horizon);
}

Imidlertidig får jeg fejlmelding på den sidste linie (window.open(url,...

Er der nogen i NG der kan gennemskue hvor fejlen ligger ?

Søren

Fra : Ole Junker

Dato : 10-05-02 22:43

On Fri, 10 May 2002 19:49:29 +0200, "Søren" <sorenh@gmx.net> wrote:

> [...]
>
>Imidlertidig får jeg fejlmelding på den sidste linie (window.open(url,...
>
>Er der nogen i NG der kan gennemskue hvor fejlen ligger ?

Hej Søren

Inden du afleverer resultaterne i variablerne pos_horizon og
pos_vertical ville jeg runde ned til nærmeste heltal med Math.floor.
f.eks.:
pos_horizon = math.floor((screen.width/2)-(win_width/2));

Uden at jeg lige har testet efter, så er jeg ikke sikker på, at
window.open kan lide decimaltal i top- og left-angivelserne, og det
kunne du jo meget nemt få.

-------------------
Ole Junker
ojunker[hos]e-box.dk

Fra : [6300] Carsten H

Dato : 11-05-02 05:34

> Er der nogen i NG der kan gennemskue hvor fejlen ligger ?
>
> Søren

Hej Søren
Måske dette script er hvad du leder efter:

<script language="javascript" type="text/javascript">
/*
Auto center window script- Eric King (http://redrival.com/eak/index.shtml)
Modifiziert und bereitgestellt von Bernie Bernies Gif und Javapage
http://www.gifgalerie.purespace.de*/

var win = null;
function NewWindow(mypage,myname,w,h,scroll){
LeftPosition = (screen.width) ? (screen.width-w)/2 : 0;
TopPosition = (screen.height) ? (screen.height-h)/2 : 0;
settings =
'height='+h+',width='+w+',top='+TopPosition+',left='+LeftPosition+',scrollba
rs='+scroll+',resizable'
win = window.open(mypage,myname,settings)
if(win.window.focus){win.window.focus();}
}
</script>

Carsten H