ADVARSEL IMOD TDC BB
Fra : Iceman-DK

Dato : 10-05-02 18:33

DHCP Problemer med BB og Zywall 10 og mange andre routere incl Dlink
DI804 som tdc selv anbefaler sine kunder !!!

Jeg har problemer med at min zywall 10 får flowstop 1 gang i timen
hvis den køerer på dynamisk DHCP opsetning og hvis den kører statisk
bliver forbindelsen kappet hver aften kl 22 og kommer ikke igen før
jeg har manuelt renewet den... en 3-4 gange for DHCP serverne er for
langsomme til at give en ip adresse...

dette har nu stået på i de sidste 4 måneder hvornår gør man noget ved
det ???

når man taler med dem får man bare en sludder for en sladder og
skylden skydes på routeren eller computeren eller noget andet...

er man ikke for travlt optaget af at reklamere for et produkt med dyre
tv reklamer medens dem der har købt produktet for lov til at kæmpe med
problemerne selv .. og et produkt der langtfra lever op til selv et
minimum af anstendighed i forhold til prisen..

er der nogen der kan bruge det til noget ????

det er lidt af en skandale at man åbentbart lader stå til og skyder
skylden på diverse routere istedet for at få løst problemerne..

jeg kan se at jeg langtfra er den eneste der har dette probelm.. er
der nogen hos tele danmark der foretager sig noget eller venter man
bare på at kunderne finder en anden udbyder ?

Fra : Dopedog

Dato : 11-05-02 22:46

Tillykke

Jeg har haft Netexpress ADSL i 5 måneder nu cirka og jeg har kun oplevet min
forbindelse er "smuttet" 2-3 gange og begge/alle gange har jeg bare ringet
til Netexpress Hotline og vupti, så kørte det igen!

-Ronnie

--
Life was great at the age of five,
but that was then, this is now!

Fra : Svend

Dato : 13-05-02 19:57

"Dopedog" <ronnie.drengen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> forbindelse er "smuttet" 2-3 gange og begge/alle gange har jeg bare ringet
> til Netexpress Hotline og vupti, så kørte det igen!

Netexpress bruger ikke helt samme teknik i forhold til routere, så vidt jeg
har forstået.

Netexpress/boomtown kører pppoe, hvor BB køre ip, men jeg kan tage fejl.

En kollega på mit arbejde har samme problem med BB og zywall 10, jeg kører
boomtown/Zywall 1/10 og har ikke de problemer.

--
Svend

Fra : Nicolai

Dato : 14-05-02 15:51

> [...]

> forbindelse er "smuttet" 2-3 gange og begge/alle gange har jeg bare ringet
> til Netexpress Hotline og vupti, så kørte det igen!

Jeg har haft Tiscali ADSL i 1½ år og den er kun "smuttet" én gang, og der
ringede jeg til supporten, som hurtigt fortalte mig at det var min computer
der skulle genstartes. Og vupti, det virkede igen.

Men det var ligesom ikke det, som det oprindelige indlæg gik ud på.

Nicolai

Fra : Ole Pedersen

Dato : 18-05-02 16:53

Rigtigt Nicolai, det er ikke noget med oprindelige indlæg !!!!.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-05-02 13:21

Du kunne have glæde af at læse lidt på www.usenet.dk

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : OZ

Dato : 12-05-02 01:07

"Iceman-DK" <news1@bhagen.dk> skrev:

<snip>
> [...]

> der nogen hos tele danmark der foretager sig noget eller venter man
> bare på at kunderne finder en anden udbyder ?
</snip>

Hej Iceman

Jeg har selv en Dlink 804 og haft en del problemer med den. Efter megen snak
med alle mulige inkl. Dlink support i Danmark og diverse newsgroups.

TDC sagde det var Dlink og Dlink sagde det var TDC.
Jeg har talt med en del mennesker hos TDC, der var dog en der ville
undersøge sagen nærmere (en eller anden lidt højere oppe end supporten) og
siden den tid har det fungeret perfekt.

Det skal dog siges, at det lykkedes mig at få fat på en ny firmware til min
Dlink 804, som hedder DI804_202rc5TFTP, som stadig ikke kan DL fra
ftp://ftp.dlink.co.uk/pub/broadband/di-804/.
Det var en venlig supporter fra Sverige der gav mig den nye firmware.

Om det nu er den nye driver eller det at TDC har rettet en eller anden fejl
på min linie vides ikke.

Men som sagt har det fungeret perfekt siden.

Held og lykke måske det også er et firmware problem med zyxel's zywall.

p.s. Dlink supporten fortalte mig noget om at problemet lå i hvor ofte
routeren ledte efter DHCP serveren, og det havde de så sat ned fra 10 til 3
min. Jeg ved ikke om det er rigtig, men det var det jeg forstod på ham.

Oz

Fra : Martin Jensen

Dato : 13-05-02 17:16

Hej,

> skylden skydes på routeren eller computeren eller noget andet...

Jeg havde selv problemer, og løste dem meget simpelt ved at lægge en ny
(firmware) på min router. Derefter forsvandt alle problemer som dug for
solen, og jeg har nu 33 dages oppetid på routeren.

> er der nogen der kan bruge det til noget ????

Jeg kunne, men regnede den selv ud inden, med denne simple tankerække:

Spor 1: Duer produktet uden router, i længere tidsperioder? Ja.
Spor 2: Duer produktet med router, i længere tidsperioder? Nej.
Konklusion 1: Problemet er routerbaseret.
Løsningsforsøg 1: Opgradere firmware.
Blev problemet løst?: Ja
Konklusion 2: Det var *ikke* TDC's skyld denne gang - ikke dermed sagt at de
ikke kvajer sig andre gange.

> det er lidt af en skandale at man åbentbart lader stå til og skyder
> skylden på diverse routere istedet for at få løst problemerne..

I mit tilfælde var problemet en router, så helt uberettiget er det nok ikke,
så - hvis jeg skal fortsætte i din stil, så: "Det er lidt en skandale, at en
person der egentligt ikke ved hvad problemet er, uden tøven lægger hele
skylden på TDC, og bræger op med advarsler, samt 'bål og brand'".

> jeg kan se at jeg langtfra er den eneste der har dette probelm.. er
> der nogen hos tele danmark der foretager sig noget eller venter man
> bare på at kunderne finder en anden udbyder ?

Se min løsningsmodel ovenfor - det er med alt sandsynlighed din router den
er gal med - læg især mærke til det første punkt.

Jeg må dog give dig ret i, at det er kritisabelt at TDC på sædvanlig
hjerneløse vis anbefaler et initielt inkompatibelt produkt.

- Martin
(som intet har med TDC at gøre - ud over en TDC|BB - med router - som virker
perfekt efter den fik ny firmware)

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-05-02 22:02

"Martin Jensen" <nize@mail.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg må dog give dig ret i, at det er kritisabelt at TDC på
> sædvanlig hjerneløse vis anbefaler et initielt inkompatibelt

Måske kan du ligefrem få en lille tak, for at fortælle TDC om
problemet... Forudsat at de ikke er klar over det i forvejen
selvfølgelig.

Flemming

Fra : Kilroy

Dato : 17-05-02 08:27

Jeg har også BB og har samme problem med en Zyxel router, jeg falder af i
løbet af aftenen og kan så ikke komme på igen selv om jeg kobler PC'en
direkte på, den får ingen IP. Så jeg mener da ikke det kan være routeren.
TDC snakker om overbelastning men gør tilsyneladende ikke noget ved det.

BS

Fra : Martin Jensen

Dato : 17-05-02 15:58

> TDC snakker om overbelastning men gør tilsyneladende ikke noget ved det.

Hvor snakker de om overbelastning henne?

(Jeg er bare nysgerrig, idet min router jo opfører sig perfekt - på dag 37
uden problemer, efter jeg opdaterede IOS)

- Martin

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 27-05-02 21:55

Her er endnu en BB bruger

Jeg oplever at linien smutter hver 15 min... som kan ses på min ICQ og min
live stream radio..
Jeg har prøvet at koble routeren ( Speedstram 2601 ) fra og sætter mig selv
på men her oplever jeg det samme ( måske lidt mindre udfald ).
Jeg bruger dynamisk Ip fra TDC.

Så vidt jeg ved, køre de med Ericson udstyre til BB som DLSAM og ude hos div
brugere ( hjemmebruger) bruger de Siemens filter og modem. ( som hos mig)
og det kan ikke så godt sammen
men hvis det er Ericson og Ericson og Siemens og Siemens så virker det fint
( samme måde som Netexpres kunder har det )

Så om det er problemet aner jeg ikke hos TDC sup siger de bare.... Det er en
fejl på linjen...og vi sætter en Måling op...og 173612873 dage senere
starter sagen forfra !!!!
håbnløst !
Anyways.....tilbage til 808080....

/Thomas
TDN.dk

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-05-02 22:22

On Mon, 27 May 2002 22:55:02 +0200, Thomas Nielsen wrote:

> [...]
> som hos mig) og det kan ikke så godt sammen men hvis det er Ericson
> og Ericson og Siemens og Siemens så virker det fint ( samme måde som

DSLAM og CPE modem skal være af samme fabrikat, uanset hvilket produkt
man har.

Hvorfra har du fået den ide, at du sidder på en Ericsson DSLAM selvom du
har et Siemens CPE modem ?

Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : HotRod#01 \( Morten ~

Dato : 02-06-02 06:42

Jeg havde samme problem, men efter en uge med diverse "Fru Hansen"
forklaringer havde jeg besøg af en teknikker som heldigvis oplevede det
samme på hans notebook. Jeg ved ikke hvad de har gjort, men det har hjulpet
! Nu smutter forbindelses "kun" 6 - 9 gange pr. uge.
Om jeg så vil leve med det, tjaa - skide træls at skulle boote når jeg er i
fær med at conv. en AVI file til mpg ( tager 2 - 3 døgn) ((bør måske købe
en hurtiger computer))
Mit problem er forøvrigt: Can't renew ip address from DHPC server.

Mvh
¨
Morten

Fra : Jørgen L Sørensen

Dato : 12-06-02 18:17

"Kilroy" <great@intelligencia.com> wrote in message news:<3ce4b0c7$0$18636$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> TDC snakker om overbelastning men gør tilsyneladende ikke noget ved det.

Faldt tilfældigt over jeres indlæg og en faq hos ZyXEL i dag

Prøv at kigge hos ZyXEL - de har noget firmware som kan løse nogle
problemer med TDC bredbånd. Jeg har hverken ZyXEL eller bredbånd
(endnu) så jeg ved ikke om det hjælper

Faq: http://www.zyxel.dk/faq/faq_02.php?faq_id=18

mvh
Jørgen L Sørensen