Ved sygdom/handicap - Har man krav på rep.~
Fra : Christian Bro

Dato : 10-05-02 16:00

(beklager hvis denne besked bliver posteret 2 gange - der må være fejl på
newsserveren)

Hej NG

Kan i hjælpe mig med et spørgsmål.

Jeg bor i den indre by på 3. sal og har elevator (luksus - ja, jeg ved det),
men ikke desto mindre har jeg en lungesyg kæreste som ikke kan gå de 3
etager op når elevatoren er i stykker.

Sidste uge sad der en fast i elevatoren og manden blev godt nok hjulpet ud,
men fordi Otis (eller hvad elevatorfimaet nu hedder) strejker, blev den ikke
ordnet samme dag og nu har den stået på 4. etage i over en uge nu og min
kæreste er lukket inde.

Har vi krav på at de skal ordne det? Er der nogen regler der siger noget
eller kan hjælpe os?

Håber nogen her i NG´en kan give gode råd.

vh
chr bro

Fra : cybs

Dato : 13-06-02 02:24

"Christian Bro" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:GjRC8.75$HN.6095@news010.worldonline.dk...
> [...]
> ordnet samme dag og nu har den stået på 4. etage i over en uge nu og min

Av - det var lykkeligt undgået min opmærksomhed at Otis strejkede.
De plejer at være kanon til at være her i en fart, fordi min kæreste
er helt afhængig af elevatoren - og det selvom han ikke bor her fast.
Fx sørger de altid for at hjælpe os op eller ned, for de ordner
reparationen i øvrigt.

Vil tro, de skal holde et nødberedskab under strejker - lukke
indespærrede folk ud - men ikke vedligeholde alle de steder,
hvor der bor folk, der ikke kan tage trappen. Det er så en
opgave for Falck, eller HT med trappemaskinen. Ikke at
det ville hjælpe os så meget, for de bærer sgu nok ikke
el-stolen ned også....

Hvorlænge varede den strejke?

MVH

susanne

PS: Hvis din kæreste ikke bor fast hos dig, ville jeg ringe
og bede dem køre hende ned, så hun kan komme hjem!