Scan-cichlid......nogen der kender dem?
Fra : Renate Jacobsen

Dato : 06-02-01 15:51

Hej NG

Mit akvarie er stadigvæk gabende tomt!! Jeg har set en annonce for firmaet
scan-cichlid. Er der nogen der kender det? Jeg kan ikke hitte dem over
telefonen, deres mailadresse og hjemmeside virker ikke! Jeg kunne godt tænke
mig, at vide om de sælger til private. Er der nogen af jer der har
erfaringer med dem?

I øvrigt, var jeg i Avifauna i fredags, men må erkende at min yndlings
dyrehandel ikke kan frembringe et bare nogenlunde udvalg i Malawier! ØV!

Mvh
Renate

Fra : Brian Christensen

Dato : 06-02-01 17:53

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I øvrigt, var jeg i Avifauna i fredags, men må erkende at min yndlings
> dyrehandel ikke kan frembringe et bare nogenlunde udvalg i Malawier! ØV!

Hej Renate

Jo, jeg kender ham rimelig godt.

Han hedder Frans og bor i skæring ved Egå og han sælger til private. Og han
har bogstavligt talt en hel villa fuld af akvarier.

Han har primært malawi, men ikke rigtigt noget VF, som han sælger af, så
skulle han da lige have fået det. Han har en masse forstand på det - og jeg
har købt en del meget gode fisk hos ham. Desværre synes jeg ikke rigtig der
er sket noget der de sidste par gange jeg har været der - og det virker ikke
som om han er så meget om sine fiske mere - men det kan selvfølgelig have
ændret sig.

Men prøv og ring til ham og hør hvad han kan tilbyde, tlf nr. er 86229283..

mvh.
Brian

Fra : Klaus Peter Nielsen

Dato : 06-02-01 20:01

Prøv Cichlide Centeret i Vallensbæk, de har fanme meget !!

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 06-02-01 20:09

"Klaus Peter Nielsen" <lineogklaus@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv Cichlide Centeret i Vallensbæk, de har fanme meget !!

-Tja....lidt langt væk, desværre

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 06-02-01 20:11

> [...]
> ændret sig.
>
> Men prøv og ring til ham og hør hvad han kan tilbyde, tlf nr. er

-Ja, det vil jeg gøre. Har faktisk prøvet i dag, men han tager ikke sin
telefon. Må på den igen i morgen. I øvrigt, har jeg ikke glemt dine
lombardoi'er

mvh. Renate

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 11-02-01 11:44

> [...]

> ændret sig.
>
> Men prøv og ring til ham og hør hvad han kan tilbyde, tlf nr. er

Hej

Ja, og det gjorde jeg så. Enhver nybegynder ville være, skal vi kalde det
imporneret, over at se sådan et hus fuld af fisk.
Det endte også med at at jeg købte de fisk jeg havde tænkt mig........sådan
da.
På trods af advarsler om at mit akvarie var for lille købte jeg også en trio
C. moorii. Jeg tror det går. I alt er der jo kun ni fisk i akvariet, og jeg
har ikke planer om flere.
Hvad værre er, er at jeg "kom til" at lade mig forblænde af en Aulonocara
variant, som ikke findes i naturen. Men til mit forsvar vil jeg sige, at den
er fantastisk flot! Jeg fik fortalt at det var en "reginae", som hvor man
havde efterstræbt den røde farve, så den nu er blevet temmelig rød. Jeg
husker ikke navnet på den, men det var i hvert fald mægtig langt.
Er der nogen af jer, der har kendskab til et sådant fremavlet eksemplar. Kan
evt lægge et billede af den på dk.binær.

Mvh. Renate

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-02-01 15:38

> [...]
Kan
> evt lægge et billede af den på dk.binær.

Den må hedde noget mere end Aulonocare "Reginae". dem type som der er
lavet
flest kulturformer på er Aul. jacobfreibergi og Aul. stuartgranti
Chidunga Rock.
På jacobfreibergien er der lavet den der hedder "Eureka"
Og på stuartgrantien er der den form der kaldes "spec. red" eller rød
rubin.
Om der skulle være andre ved jeg ikke.

Carsten

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 11-02-01 17:38

> [...]
> På jacobfreibergien er der lavet den der hedder "Eureka"
> Og på stuartgrantien er der den form der kaldes "spec. red" eller rød

Jeg mener det må være en stuartgranti.....lyder bekendt Ville du kunne
kende den, hvis du så den?

Renate

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-02-01 20:03

> Jeg mener det må være en stuartgranti.....lyder bekendt Ville du kunne
> kende den, hvis du så den?

Hvis det er en der er lavet på en chidunga rock, så skulle jeg nok kunne
genkende den.
problemmet er bare at Aul. stuartgranti findes i stort set alle farver,
lige fra gul over blå til grønlige.
Og min mening er at så længe man kan finde nye flotte farvevarianter i
naturen, behøver vi ikke gøre det
sværere for os selv ved at ændre på farverne på fiskene.

Det er ikke et oplæg til en ny debat!!!!

Carsten

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 11-02-01 21:03

> [...]
> naturen, behøver vi ikke gøre det
> sværere for os selv ved at ændre på farverne på fiskene.
>
> Det er ikke et oplæg til en ny debat!!!!

Bhuuuu......vræl.....Du må ikke slå mig sådan i hovedet. Jeg VED jo godt, at
jeg ikke burde ha' ladet mig lokke! - Ikke mere fjant........og for
gudsskyld ikke mere debat om etik. Enig.

Prøver lige at finde ud af, at lægge et billede af den på dk.binær.......

Renate

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 11-02-01 21:54

Hej Carsten

Så skulle der ligge et billede af min nyerhvervelse på dk.binaer

mvh Renate

Fra : Brian Christensen

Dato : 11-02-01 23:12

> Hej Carsten
>
> Så skulle der ligge et billede af min nyerhvervelse på dk.binaer
>
> mvh Renate

Hej

Hvis du har købt den ude hos Frans så er jeg næsten sikker på at det er
Eureka'en den ved jeg ihvertfald at han har haft gående og jeg har været
betaget af den men ikke købt den fordi det var en fremavlet form...

men flot det er den - så nyd den.

Brian

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 11-02-01 23:18

> [...]
> Eureka'en den ved jeg ihvertfald at han har haft gående og jeg har været
> betaget af den men ikke købt den fordi det var en fremavlet form...

Hej

Ja, jeg har købt den hos Frans. Så du har sikkert ret. Jeg har lige beslutte
mig for at gøre som du siger: Nyde den. Også selvom den ikke findes Det
eksemplar du ser på fotoet er temmelig "livlig". Den og så den største af
mine moorii'er har deres turer lige nu. Tror de "pisser territoriet af", om
jeg så må sige.

Renate

Fra : Gert

Dato : 06-02-01 21:31

Hej,

Hvis jeg var dig ville jeg prøve Danciklid i Feldballe. Han ved meget om
det. Han tager jævnligt ned og henter fisk. Flotte fisk, der altid er i
orden. danciklid@get2net.dk

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 11-02-01 11:47

"Gert" <nope@nope.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Hvis jeg var dig ville jeg prøve Danciklid i Feldballe. Han ved meget om
> det. Han tager jævnligt ned og henter fisk. Flotte fisk, der altid er i
> orden. danciklid@get2net.dk

Ja, og det vil jeg så prøve næste gang jeg skal købe fisk!

Mvh. Renate