Installation af RH OK men ingen LILO ?
Fra : kokkejan@my-deja.com

Dato : 06-02-01 14:55

Hej Alle

Jeg har forsøgt at installere RH 7.0. installationen går ok, men jeg
får ikke noget Bootvalg når jeg genstarter, men kan dog anvende
systemet ved brug af bootdisk. Det samme er problemet ved RH 6.2.
Det skal lige siges at problemet først er opstået efter at jeg skiftede
fra en IBM Deskstar 10.1 GB til en 30 GB fra samme firma. Jeg har bedt
om at få LILO installeret i MBR, men det er som om, at der ikke sker en
disse.

Nogen forslag ??

På forhånd tak

mvh Jan Riis Sørensen

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Leo Laursen

Dato : 06-02-01 15:33

I artikel <95ovo2$212$1@nnrp1.deja.com>, skrev kokkejan@my-deja.com:

> [...]
> fra en IBM Deskstar 10.1 GB til en 30 GB fra samme firma. Jeg har bedt
> om at få LILO installeret i MBR, men det er som om, at der ikke sker

Hvad får du når du kører /sbin/lilo ?
Prøv at indføre en linie med "lba32" hvis den ikke er der i forvejen.
Leo