Ny webside?
Fra : Ole Mose

Dato : 10-05-02 10:14

Hej
Mit navn er Ole Mose og jeg vil gerne stille et spørgsmål til gruppen.
Mit spørgsmål går på, om man kunne ønske sig en hjemmeside, hvor alle indlæg
blev kategoriseret og gemt til tid og evighed.
Jeg har lavet et forum for lystfiskere i kan kigge på her:
www.fisketips.dk
Dette forum er på rekordtid blevet enormt populært. Vi har allerede på 3
uger fået 1000 indlæg.
Jeg kan opbygge et tilsvarende forum for børnefamilier, men vil gerne lave
en lille markedsundersøgelse først.

I forbindelse med børn (Jeg er selv far til 2 drenge på henholdsvis 4 og 4
år), kunne man danne nogle kategorier, som f.eks. "De første dage", "1-3
år", "Pasning", "Helbred", "Flere børn", "Udstyr", "Psykologi" o.m.a.
I forbindelse med lystfiskersiden er det lykkedes at skaffe sponsorpræmier,
primært fra forlag. Præmierne anvendes til at præmierer de mest aktive
brugere. Det kunne måske også lade sig gøre på en børneside.

Jeg vil gerne have jeres kommentarer, positive som negative.

Med venlig hilsen

Ole Mose

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-05-02 11:05

On Fri, 10 May 2002 11:13:37 +0200, "Ole Mose" <olemose@post4.tele.dk>
wrote:

>Jeg vil gerne have jeres kommentarer, positive som negative.

Vi bruger netdoktor.dk til det du ønsker. Så vi har ikke brug for mere
der allerede findes.

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Ole Mose

Dato : 10-05-02 11:32

Netdoktor?
Der er jo heldigvis mange andre facetter i familielivet end sygdommme.

Siden kunne eksempelvis indeholde grupper om f.eks. aktiviteter og køb og
salg, erfaringsudveksling om udstyr, feriemuligheder/ture, lege, tøj o.m.a.

Mvh

Ole

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-05-02 12:06

On Fri, 10 May 2002 12:31:31 +0200, "Ole Mose" <olemose@post4.tele.dk>
wrote:

> [...]
>salg, erfaringsudveksling om udstyr, feriemuligheder/ture, lege, tøj o.m.a.

Det snakkes der også om på netdoktor.
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-05-02 12:10

http://groups.google.com ?

> Jeg har lavet et forum for lystfiskere i kan
> kigge på her: www.fisketips.dk
> Dette forum er på rekordtid blevet enormt populært. Vi har
> allerede på 3 uger fået 1000 indlæg.

Kan dit webforum nås via usenet?
Kan man se hvilke indlæg man ikke har læst?
Kan indlæg læses offline?
Bliver indlæg opdelt i tråde?
Er der standardiserede måder at markere citater på?

Så vidt jeg kan se er svaret på alle ovenstående spørgsmål nej.

Webfora er fine til mange ting - men de kan ikke konkurrere med
usenet når det drejer sig om debat. Hvis man skal finde tidligere
indlæg er Google Groups fremragende. Opdeling i emner kan være et
plus - men når der ikke er flere indlæg end her i gruppen er det
efter min mening rigeligt med én gruppe - hvor man så kan vælge
tråde til eller fra alt efter emnet.

PS: Det er en nydelig side du har lavet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Ole Mose

Dato : 10-05-02 17:22

> [...]
> efter min mening rigeligt med én gruppe - hvor man så kan vælge
> tråde til eller fra alt efter emnet.
>
> PS: Det er en nydelig side du har lavet.
Tak skal du have.
Med hensyn til Usenet, så kan jeg se/måle/tælle, at der er kommet væsentligt
flere lystfiskerrelevante indlæg på www.fisketips.dk end i nyhedsgruppen i
samme tidsrum.
Det indikerer at der er et behov for noget andet. Det har været overvældende
at se, hvor populær siden faktisk er blevet og der er skabt så meget
lystfiskerrrelevant viden på utrolig kort tid. Viden som kan genbruges igen
og igen.
Jeg kender godt alle de "gamle" argumenter m.h.t. offlinelæsning o.a. De
fleste af disse argumenter er forældede, fordi teknikken har overhalet dem
indenom. Jeg mener personligt, det er generende at opleve, at indlæg
forsvinder fra nyhedsserverne.
Nyhedsgrupper er altså for mange, ved at være en kedelig og kaotisk måde at
organisere dialog på.
Med hensyn til familie dialog, så er der behove for dialog og mange andre
facilliteter, som nyhedsgrupper aldrig vil kunne tilfredsstille.
Til gengæld har nyhedsgrupperne deres styrker på nogle områder.
Jeg har tidligere været meget aktiv i debatten omkring børn, men til sidst
gad jeg ikke rigtigt længere, da jeg oplevede at det hele begyndte at være
gentagelser af sig selv. Et godt forum med en kategoriseret opbygning og
gode søgemuligheder er derfor et langt mere struktureret bud, hvor
erfaringer kan akkumuleres istedet for at blive gentaget. Det er der mere
udvikling i.

Mit spørgsmål går ikke så meget på, om man skal erstatte nyhedsgrupperne men
derimod på, om der er et uopfyldt behov for noget andet.
Det tror jeg der er og hvis der er gode ideer og konkrete ønsker, mener jeg
at man kunne opbygge et godt værktøj til børnefamilierne.
Jeg sidder ikke her med ½ mia. kr. i baghånden. www.fisketips.dk er et rent
privat projekt, som det har været sjovt at opbygge.
Af ren faglig lyst og interesse, kunne jeg godt tænke mig at overføre det
til en anden interessegruppe, for at se om det er muligt at skabe endnu et
forum med tilsvarende popularitet igen.

Mvh

Ole

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-05-02 18:33

In an article of 10 May 2002 Ole Mose wrote:

> [...]
> til en anden interessegruppe, for at se om det er muligt at skabe endnu et

Hvorfor så ikke bare gøre det. Nu har jeg ikke gidet kigge forbi dine
fish'n'chips, men umiddelbart burde da da være utrolig nemt at lave et nu
forum for børn, når du allerede har det andet. Kopier hele lortet over i en
ny folder og skift enhver forekomst af "fisk" ud med "børn".

Så får tiden jo vise, om der var et uopfyldt behov for det.

Med de kommentarer, der hidtil er kommet i denne gruppe, så er der dog
intet, der tyder på, at der er et sådant uopfyldt behov.

--
Uffe Holst

Fra : Ole Mose

Dato : 10-05-02 19:07

>Hvorfor så ikke bare gøre det.
Fordi det koster mig penge, at drive en side af den art.

> [...]

>Med de kommentarer, der hidtil er kommet i denne gruppe, så er der dog
>intet, der tyder på, at der er et sådant uopfyldt behov.

Jeg må da indrømme, at de indlæg der har været indtil nu, ikke har bibragt
meget konstruktivt i forhold til en side for familier med børn.
Grunden til at jeg har bragt spørgsmålet op er da også blot for at se om der
er konkrete ønsker eller behov. Jeg løber selvfølgelig ind i folk, som har
en eller anden ide om at verden bør se ud som verden nu ser ud og al
forandring og nyskabelse er ubehagelig. Man kan sagtens have en holdning til
noget man ikke har set, men det udvander lige som vægten i de argumenter man
bringer.

Jeg har dog selv bedt om at få disse tilkendegivelser og det er helt fint og
tak for det. Men jeg er overbevist om, at mange forældre med børn, kunne få
stor glæde af en anden form for dialog. Derfor vil jeg gerne meget høre fra
forældre, som måske har en lyst til at "lege med tanken" om noget nyt.
Forældre med lyst til dette, har mulighed for at deltage og medvirke i
opbygningen af en evt. ny side.

Mvh

Ole

Fra : Anja

Dato : 10-05-02 20:45

Hej Ole

Jeg tror at alt det du taler om kan findes på netdoktoren. Den er nemlig
meget andet end sygdom.
Prøv selv at tjekke det.
Hilsen Anja

Fra : Ole Mose

Dato : 10-05-02 21:15

Hej Anja
Det gør det ikke, så vidt jeg kan se.
På netdoktor findes der ikke en kategorisering af ret mange grupper.
Hvor ville man f.eks. placere et spørgsmål om rejser med børn på 3-4 år?
Eller hvad med gode børnevenlige restauranter i Århus? Teenagere og gode
aktiviteter? o.s.v. Der er meget, som ikke er en del af netdoktor og som vel
også falder uden for deres "kerneområde".
Endelig ser det for mig ud til, at søgemulighederne er meget begrænsede. Kan
man søge på et emne f.eks. "amning" eller "skolebestyrelse" i alle indlæg?

Jeg vil slet ikke udelukke at der findes et forum som dækker det behov jeg
efterlyser, men jeg kan ikke finde det.

Mvh

Ole

Fra : Anja

Dato : 10-05-02 21:29

Hej Ole

Hvis det er den form for hjemmeside du vil lave syntes jeg det er
interessant - jeg kan godt lide at der er flere steder at søge oplysninger.
Held og lykke med projektet

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-05-02 21:51

In article <3cdc0b85$0$11912$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Ole Mose" <olemose@post4.tele.dk> wrote:

> Jeg må da indrømme, at de indlæg der har været indtil nu, ikke har bibragt
> meget konstruktivt i forhold til en side for familier med børn.

Så tag konsekvensen af det. Hvis du føler trang til at blive klappet på
ryggen, så gå ind til din kone, eller find en mere egnet gruppe til dit
hjemmesideprojekt - det har intet at gøre her.

FUT

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 11-05-02 10:43

On Fri, 10 May 2002 20:07:15 +0200, "Ole Mose" <olemose@post4.tele.dk>
wrote:

>Jeg må da indrømme, at de indlæg der har været indtil nu, ikke har bibragt
>meget konstruktivt i forhold til en side for familier med børn.

Er det ikke konstruktivt at fortælle at man allerede har hvad man har
bevov for? Jeg fortalte at vi bruger netdoktor.dk og det er nok for
os. Så tag det som et vink eller lad være.

Det med at du har flere indlæg på din lystfiskerside end i
dk.fritid.lystfiskeri, fortæller bare mere om hvad der er sket i den
nyhedsgruppe i et års tid. Nogle enkelte mennesker har ødelagt gruppen
og derfor søger folk andre græsgange.

Men held og lykke med projektet og vær beredt på konkurrence fra 50
andre sider med samme indhold.

Mvh. Brian

--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Brian Jensen

Dato : 11-05-02 03:04

On Fri, 10 May 2002 18:22:10 +0200, "Ole Mose" <olemose@post4.tele.dk>
wrote:

> [...]
>at se, hvor populær siden faktisk er blevet og der er skabt så meget
>lystfiskerrrelevant viden på utrolig kort tid. Viden som kan genbruges igen

Det kan den viden man får i nyhedsgrupperne også.

>Jeg kender godt alle de "gamle" argumenter m.h.t. offlinelæsning o.a. De
>fleste af disse argumenter er forældede, fordi teknikken har overhalet dem
>indenom.

Hvordan?
Selv om mange efterhånden har fået adsl, er der stadig endnu flere som
kobler på med modem/isdn, og her tæller kasseapperatet i den tid man
er logget på.

> Jeg mener personligt, det er generende at opleve, at indlæg
>forsvinder fra nyhedsserverne.

Det er da vist kun ved de binære grupper (som jeg sagtens kan undvære)
at det kan være et problem.

Nyhedsmeddelelserne i de fleste tekst baserede grupper forsvinder svjv
først efter mindst et ½ år-1år. Herefter er Google din ven

--
Mvh Brian Jensen

Fra : Brian Jensen

Dato : 11-05-02 03:04

wrote:

>Mit spørgsmål går på, om man kunne ønske sig en hjemmeside, hvor alle indlæg
>blev kategoriseret og gemt til tid og evighed.

Nej tak. Google er nok for mig.
Jeg vil desuden _meget_gerne have mig frabedt at du gemmer mine indlæg
få den omtalte side - tak!

--
Mvh Brian Jensen

Fra : Mark Schiller

Dato : 16-05-02 07:05

Sat, 11 May 2002 04:04:01 +0200, berigede Brian Jensen
<brian.nospam@jensen.mail.dk> dk.familie.barn med:

>Jeg vil desuden _meget_gerne have mig frabedt at du gemmer mine indlæg
>få den omtalte side - tak!

Det samme gælder for mine indlæg!

/Mark

--
Bliv medlem af FarKlubben - en elektronisk fædregruppe.

Send email til: farklubben-subscribe@yahoogrupper.dk

Fra : Ole Mose

Dato : 11-05-02 11:28

Okay, det er svært for nogle.
Jeg har åbnet en dialog omkring behovet for en ny hjemmeside for familier
med børn. På denne baggrund har jeg "næsten" kun fået svinske
tilbagemeldinger.
Reaktionerne svarer til de reaktioner man ville få, hvis man stod i Mekka og
gjorde sig til talsmand for kvindefrigørelse. Dialogen er sekundær, formen
er altafgørende.

Jeg prøver derfor igen og nu har jeg forstået at der er en lille gruppe, som
ikke er interesseret i noget nyt, så i behøver ikke bibringe dialogen mere.
I kan være forvisset om, at jeres indlæg er taget til efterretning.
-----------------------------------

Er der nogen her, som ønsker at få en bredere/anden dialog omkring emnet
familie og børn?
Jeg forestiller mig et forum, hvor dialogen er i højsædet. Jeg har tidligere
lavet en side, som kan ses på www.fisketips.dk. Ideen fra denne side kunne
videreføres og evt. tilføjes flere muligheder.
Hvis du er interesseret er det en god ide, at gå ind på siden og kigge dig
lidt omkring. Siden har opnået stor popularitet, bl.a. på grund
kategorisering af alle dialoger, søgemuligheder og et lille spil - men frem
for alt fordomsfrie dialoger. Alle deltagere er med, fordi de ønsker at dele
erfaringer med andre. Det er der tilsyneladende et stort udækket behov for.
En familieside kunne indeholde dialoger om børnenes basale behov, lege,
sange, pil, teenagere, feriemuligheder (forskellige lande), gode
børnevenlige restauranter o.m.a. Det er næsten kun fantasien, som sætter
grænser.
Jeg er også interesseret i, om der allerede nu findes sider, som arbejder på
denne måde. Netdoktor har været fremhævet, men den har kun få kategorier og
søgning er ikke en mulighed. Man skal huske på at alle indlæg er anonyme og
de gemmes til tid og evighed. På denne måde opbygges en "erfaringsbank", som
man kan søge i.

Jeg hører gerne fra positivt engagerede forældre, som mener, at der kunne
være en ide i ovenstående.

Med venlig hilsen

Ole Mose

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-05-02 12:47

> [...]

> Jeg har åbnet en dialog omkring behovet for en ny hjemmeside
> for familier med børn. På denne baggrund har jeg "næsten" kun

Undskyld, men jeg synes du overreagerer. Du har overvejende fået
negative tilbagemeldinger - men jeg kan ikke se noget grundlag
for at kalde nogen af svarene svinske.

> Reaktionerne svarer til de reaktioner man ville få, hvis man
> stod i Mekka og gjorde sig til talsmand for kvindefrigørelse.
> Dialogen er sekundær, formen er altafgørende.

Og ved at drage den slags sammenligninger tror jeg ikke du skal
forvente en bedre stemning.

> [...]
> behøver ikke bibringe dialogen mere. I kan være forvisset om,
> at jeres indlæg er taget til efterretning.

Du bad om kritik - og det har du fået. Du kan desværre ikke vælge
hvilken kritik du vil have, eller hvem der skal deltage i
debatten.

> Er der nogen her, som ønsker at få en bredere/anden dialog
> omkring emnet familie og børn?

Mit gæt er at der nok skal være brugere til dit forum, hvis du
får det oprettet, men de fleste af dem vil nok næppe komme
herfra. Det en - desværre - kun en lille del af internetbrugerne
der kender usenet, så der er formentlig et pænt antal potentielle
brugere til dit familieforum. Når jeg stejler lidt over dit
forsøg er det fordi jeg mener det kan få nogle negative
konsekvenser for nyhedsgruppen - hvis dit forum virkelig bliver
populært vil en del debat der kunne være foregået i gruppen så i
stedet havne på dit site. Hvad er der så galt med det? Spørgsmål
og svar kan ligge lige så godt på en webserver som på usenet. Men
- jeg har endnu ikke set ét eneste webforum der tilnærmelsesvis
kan hamle op med brugervenligheden på usenet. Det er lettere og
hurtigere at følge med debatten på usenet på grund af trådning,
citatmarkering, muligheden for personlig score på
indlæg/tråde/forfattere mv., muligheden for FUT [1] til andre
grupper, og ikke mindst fordi loadtiden på et usenetindlæg er
langt mindre end et webforum - der samtidig skal hente
navigation, reklamer og alskens andet mere eller mindre relevant
stof. En del af disse ting er det muligt at implementere på et
webforum - men hvorfor skal hjulet genopfindes? Indtil jeg har
set et webforum der for alvor kan konkurrere med usenet må du
finde dig i at jeg vil være skeptisk over for den type forum du
vil skabe. Jeg tror som nævnt gerne at du kan finde brugere til
det - men du skal ikke forvente min støtte til oprettelsen.

1) Flytning af en diskussion til en anden gruppe - vel og mærke
uden at tabe "toppen" af tråden.

Fra : Ole Mose

Dato : 11-05-02 14:07

> negative tilbagemeldinger - men jeg kan ikke se noget grundlag
> for at kalde nogen af svarene svinske.
Man må hvis sige at det afhænger af "øjnene der ser". Her er et par
eksempler:

"Nu har jeg ikke gidet kigge forbi dine fish'n'chips, ...",

"Hvis du føler trang til at blive klappet på
ryggen, så gå ind til din kone,.." ?

"FUT over i en anden gruppe..."
Konstruktivt?

Jeg laver et oplæg til en diskussion om et emne af interesse for familer med
børn.

> Og ved at drage den slags sammenligninger tror jeg ikke du skal
> forvente en bedre stemning.

Ikke blandt de førnævnte. Men jeg er her heller ikke for at smørre deres
humør. Jeg er her for at gå i dialog, med personer, som kan bibringe mig
konstruktiv kritik - positiv som negativ.

> Du bad om kritik - og det har du fået. Du kan desværre ikke vælge
> hvilken kritik du vil have, eller hvem der skal deltage i
> debatten.

Nej, men jeg kan forvente, at folk forholder sig til den dialog jeg starter
og holder fast i emnet på en pæn og sober måde, hvis de svarer mig.

> [...]
> det - men du skal ikke forvente min støtte til oprettelsen.
>
> 1) Flytning af en diskussion til en anden gruppe - vel og mærke

Jeg forventer ikke at folk løber ud og klapper i deres hænder over mit
projekt. Jeg tror heller ikke du har noget som helst at frygte omkring
usenets fremtid. Det har sin styrke og tiltaler sine brugere.
Men i bund og grund er det jo en helt anden diskussion, som faktisk hører
til en helt anden gruppe. Det har ikke så meget med mit oplæg at gøre.

Jeg er udelukkende interesseret i at føre en dialog inden for gruppens
fundats, som omhandler børnefamilers behov for information.

> --
> Jens Gyldenkærne Clausen
> MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

I respekt for dit indlæg, vil jeg dog kalde det for konstruktivt og
interessant også i forbindelse med mit oplæg.
Samtidigt må jeg dog også sige, at hele ideen med personer, som har så
travlt med at fordømme hvad andre gør, ødelægger usenets popularitet og hvad
der er lang værre, dialogen. Jeg kan eksempelvis se i tidligere tråde, at
nogle studerende ønsker at komme i dialog med voksne som bor hjemme. De
bliver "Futtet" rundt af andre brugere, som tilsyneladende ikke har andet at
lave. Det på trods af, at det da bestemt er et interessant tema, af generel
interesse for alle forældre. Den slags ødelægger enhver dialog, på samme
måde som det er ved at ødelægge denne..

Men som sagt søger jeg altså noget andet. Jeg søger en dialog med personer,
som har lyst til at have medindflydelse på en (eventuelt) kommende web-sides
opbygning. Personer, der lige som jeg, mener at viden "vokser" gennem
dynamik og forandring.
Disse personer kan være med til at gøre det lettere for nye forældre, at
finde information om alle "de svære ting". De kan være med til at gøre god
information omkring forældrerollen tilgængelig på en ny og enkel måde.

Med venlig hilsen

Ole

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-05-02 17:44

"Ole Mose" <olemose@post4.tele.dk> skrev:

[svinske indlæg]
> "Nu har jeg ikke gidet kigge forbi dine fish'n'chips, ...",
>
> "Hvis du føler trang til at blive klappet på
> ryggen, så gå ind til din kone,.." ?
>
> "FUT over i en anden gruppe..."

> Konstruktivt?

Svinsk? Hårdt måske - men ikke noget at blive fornærmet over hvis
du spørger mig (det gør du sikkert ikke, men du får altså svaret
alligevel

Konstruktivt? - ikke i den forstand at du kan bruge det til at
bygge dit familiesite. Men du bad om positive eller negative
kommentarer - og de negative kommentarer du har fået kan sådan
set godt bruges konstruktivt - nemlig til at forstå at der er en
vis modvilje her i gruppen mod sådant en initiativ.

> Jeg laver et oplæg til en diskussion om et emne af interesse
> for familer med børn.

Og du har da også fået en del debat. At oplægget er modtaget lidt
anderledes end du måske havde forventet kan du ikke brokke dig
over.

> Ikke blandt de førnævnte. Men jeg er her heller ikke for at
> smørre deres humør. Jeg er her for at gå i dialog, med
> personer, som kan bibringe mig konstruktiv kritik - positiv
> som negativ.

Du kan nøjes med at svare på de indlæg du finder konstruktive.
Men du har ingen indflydelse på om der kommer indlæg du vil
vurdere som "ikke-konstruktive".

> Nej, men jeg kan forvente, at folk forholder sig til den
> dialog jeg starter og holder fast i emnet på en pæn og sober
> måde, hvis de svarer mig.

Du har ikke noget at beklage dig over. Tonen her er pænere end i
mange andre grupper - og der er masser af indlæg der forholder
sig til emnet.

> [...]
> anden diskussion, som faktisk hører til en helt anden gruppe.
> Det har ikke så meget med mit oplæg at gøre.

Jo - det har noget at gøre med dit oplæg. Det er nemlig
forklaringen på min modvilje. Brugere til usenet kommer ikke
"automatisk". Samtidig har du stadig ikke kommet med de afgørende
fordele der skulle gøre det attraktivt at flytte fra usenet til
web. Hvis gruppering og arkivering af indlæg skal have nogen
fornuftig brug skal der være en redaktør til at redigere og
kategorisere alle indlæg. Jeg tvivler på at der er økonomi til
det i et gratis forum.

Spørgsmål: En mulighed var at have begge dele?
Svar: Ja, men det ville være dårligt for begge fora. Spørgsmål
der lige var besvaret det ene sted bliver stillet det andet sted,
diskussioner om samme emne kan køre på samme tid 2 forskellige
steder (uden mulighed for at drage fordel af hinanden) etc.

> I respekt for dit indlæg, vil jeg dog kalde det for
> konstruktivt og interessant også i forbindelse med mit oplæg.

Tak - sådan var det faktisk også tænkt.

> Samtidigt må jeg dog også sige, at hele ideen med personer,
> som har så travlt med at fordømme hvad andre gør, ødelægger
> usenets popularitet og hvad der er lang værre, dialogen.

Hvad? Hvor har jeg fordømt dit forehavende? Jeg støtter det ikke,
men der er altså *meget* langt fra modvilje til fordømmelse. Der
er en del folk på usenet der gerne vil gøre noget for at usenet
fortsat er et levende debatsted - det kan opleves som modvilje
mod forandringer, men det er sjældent helt uden grund.

> [...]
> interessant tema, af generel interesse for alle forældre. Den
> slags ødelægger enhver dialog, på samme måde som det er ved at

Jeg har ikke fulgt med i den nævnte tråd, men efter en kort
læsning af indlæggene her i gruppen vil jeg sige:
1) Jeg havde ikke selv lavet et netikettefut hvis jeg havde læst
inlægget.
2) Jeg kan godt forstå dem der har gjort det, selvom det efter
min mening er at overfortolke fundatserne.
3) Der er intet mærkeligt i selve det at der futtes - svar på de
"brokkeindlæg" der kom har bestemt ikke noget at gøre i denne
gruppe - uanset om kritikken er berettiget eller ej.
4) Jeg kan umiddelbart huske flere On-Topic-indlæg fra de to der
skrev "brokkeindlæg" end jeg kan fra din hånd. Så den med at det
er brugere der "tilsyneladende ikke har andet at lave" køber jeg
ikke.

> Disse personer kan være med til at gøre det lettere for nye
> forældre, at finde information om alle "de svære ting". De kan
> være med til at gøre god information omkring forældrerollen
> tilgængelig på en ny og enkel måde.

Endnu et informationssted for familier vil IMO ikke gøre det
lettere for nye forældre - snarere tværtimod.

Fra : Ole Mose

Dato : 12-05-02 09:42

"Jens Gyldenkærne Clausen" <gyros@email.dk> wrote in message
> [...]
> set godt bruges konstruktivt - nemlig til at forstå at der er en
> vis modvilje her i gruppen mod sådant en initiativ.
Man kan deltage i en dialog, hvis man blot har et minimum af forudsætninger
for at udtale sig. Det kan godt være, at det er "god skik" på usenet, at
udtale sig uden nogen form for viden eller indsigt i et emne. Den eneste
viden man har behov for, er viden om FUT, OTD, fundats o.s.v., så kan man
tillade sig hvad som helst. Hvis det er tilfældet, så er der heller nogen
grund til at græde snot over det, hvis usenet skulle blive tyndet ud til det
rene ingenting.

> Og du har da også fået en del debat. At oplægget er modtaget lidt
> anderledes end du måske havde forventet kan du ikke brokke dig
> over.
Jeg har ingen forventninger til indlægenes holdninger. Jeg forventer bare at
debattørerne, sætter sig ind i det de udtaler sig om. Som det fremgår, så
udtaler 4 ud af 5, sig nedsættende, uden at have nogen som helst
forudsætninger for at udtale sig. De gider ikke at se hvad det er jeg kan
tilbyde, men de kan sagtens beskrive mine indlæg i nedsættende vendinger.>

> Du kan nøjes med at svare på de indlæg du finder konstruktive.
> Men du har ingen indflydelse på om der kommer indlæg du vil
> vurdere som "ikke-konstruktive".
Det er så det jeg gør.

> Du har ikke noget at beklage dig over. Tonen her er pænere end i
> mange andre grupper - og der er masser af indlæg der forholder
> sig til emnet.
Det er jeg nu ikke enig i. I den gruppe jeg følger dk.fritid.lysfiskeri er
der en helt anderledes afslappet stemning. Her omhandler alle indlæg noget
om lystfiskeriet. Det er meget få af de nyere indlæg, som har den form som
man ser grelle eksempler på i dk.familie.barn.

> [...]
> fornuftig brug skal der være en redaktør til at redigere og
> kategorisere alle indlæg. Jeg tvivler på at der er økonomi til
Desværre bekræfter det mine ord fra før. Katergoriseringen, laves af
brugerne selv. Der er således ikke behov for nogen redaktør. Det kunne du
se, hvis du havde kigget lidt på siden www.fisketips.dk.
I skrivende stund er der 1100-1200 indlæg, hvor brugerne selv har
kategoriseret deres indlæg, præcis som på usenet, bare i et ekstra niveau.

> [...]
> diskussioner om samme emne kan køre på samme tid 2 forskellige
> steder (uden mulighed for at drage fordel af hinanden) etc.
Samme viden findes allerede i dag mange steder. Den ultimative
vidensopsamling eksisterer ikke. Derfor er der redundans over alt. Det er
muligt at formindske problemet, men man kan aldrig fjerne det.
Endelig må man også sige at mangfoldighed, som regel er godt. Emner
diskuteres i alm. dialog, gennem aviser, i nyhedsgrupper og på websider.
Sådan er det og det er grundlaget for meget. Så selvfølgelig er der plads
til det hele.

> [...]
> fortsat er et levende debatsted - det kan opleves som modvilje
> mod forandringer, men det er sjældent helt uden grund.

Jeg sigter ikke mod nogen bestemte personer. Jeg har selv oplevet et par
stykker i forbindelse med mit indlæg og det er dem, som jeg tidligere har
refereret tekst fra.
Jeg mener nok, at du (måske) har en konservativ holdning, men vil ikke
kategorisere dig sammen med dem.

> Jeg har ikke fulgt med i den nævnte tråd, men efter en kort
> læsning af indlæggene her i gruppen vil jeg sige:
> 1) Jeg havde ikke selv lavet et netikettefut hvis jeg havde læst
> inlægget.
Så bed dem dog gå af h. til.
> 2) Jeg kan godt forstå dem der har gjort det, selvom det efter
> min mening er at overfortolke fundatserne.
Bestemt
> 3) Der er intet mærkeligt i selve det at der futtes - svar på de
> "brokkeindlæg" der kom har bestemt ikke noget at gøre i denne
> gruppe - uanset om kritikken er berettiget eller ej.
Det er sikker en hjælp til mange nye brugere af usenet

> [...]
> skrev "brokkeindlæg" end jeg kan fra din hånd. Så den med at det
> er brugere der "tilsyneladende ikke har andet at lave" køber jeg
Alt hvad jeg har skrevet, er helt "On-topic" og kun med et mål, at forbedre
dialogen mellem forældre med børn.

Det er muligt at der er mange On-Topic indlæg, fra disse klovner, men det
berrettiger dem ikke til at kaste sig over nye brugere på den facon.
Dit problem med usenets udbredelse, skal nok nærmere findes i den slags
indlæg. Tror du de 3 studerende brænder, for at deltage i denne eller andre
grupper, lige med det samme efter den velkomst.
Rent faktisk har jeg fået tilsendt emails med positive indlæg her fra
gruppen, fordi folk ikke bryder sig om den tone, der gør sig gældende. Det
synes jeg er et andet problem for de "bedrevidende" Futtere. Disse indlæg,
ville tjene usenet og læserne bedre, ved at blive placeret her. Men jeg
forstår udemærket at de folk, som udelukkende har en interesse i at søge
børnerelevante informationer, ikke vil deltage i debatter, når man
risikerer en tilsvining af den art, som man kan opleve flere eksempler på i
dk.familie.barn.
Gruppen ender med at blive en gruppe til udveksling af børnesange og urtete
opskrifter, fordi alt andet virker som en torn i øjet på nogle enkelte.
dk.familie.barn er da meget mere end det. Det er da også undersøgelser, gode
web-sites, tilbud til ungerne, tip om billigste butikker, bedste børnefilm,
tip om hvor man kan lehje en båd, opslag om børneteater i Århus o.m.a. Men
der er stort set intet af den slags.
Der er i dag måske 1 mio. børnefamilier. Det er utroligt at der ikke er
flere i denne gruppe. Usenet er ikke kompliceret at anvende. De fleste
brugere i dag, har såmænd ingen problemer med at skabe sig adgang, men de er
pissenervøse, for at træde de "fuldtidsgnidere" jeg omtalte tidligere, over
tæerne. Derfor ødelægges usenet. Det der kunne være blevet et folkeligt
medie, er blevet et uinteressant forum. Et forum præget af personer, som
drømmer om en juridisk embedseksamen, men kun kan forholde sig til usenets
simple regelsæt og oven i købet leger både udøvende og dømmende kraft (til
tider endda så intenst at de også er med i den lovgivende).

> Endnu et informationssted for familier vil IMO ikke gøre det
> lettere for nye forældre - snarere tværtimod.
Det er ikke min oplevelse. www.fisketips.dk har vist noget andet for
lystfiskere. En tilsvarende side for forældre, kunne gøre det samme.

Mvh

Ole

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-05-02 20:39

"Ole Mose" <olemose@post4.tele.dk> skrev:

> Man kan deltage i en dialog, hvis man blot har et minimum af
> forudsætninger for at udtale sig.

Enig.

> Det kan godt være, at det er "god skik" på usenet, at udtale
> sig uden nogen form for viden eller indsigt i et emne.

Det er det ikke.

> Den eneste viden man har behov for, er viden om FUT, OTD,
> fundats o.s.v., så kan man tillade sig hvad som helst.

Nej. Man kan deltage i masser af diskussioner uden at ane hvad de
nævnte akronymer dækker. Og selv om man kender dem, giver det ikke
grønt lys til "hvad som helst".

> [...]
> at udtale sig. De gider ikke at se hvad det er jeg kan
> tilbyde, men de kan sagtens beskrive mine indlæg i nedsættende

Det passer ikke. Du beskriver ganske godt hvad det er du vil lave -
et webbaseret diskussionsforum med mulighed for kategorier,
konkurrencer mm. Alene på den baggrund kan man udlede en hel del.
Jeg gik selv ind for at se din fiskeside - men der var absolut
intet anderledes end jeg havde forestillet mig. Jeg kender bl.a.
eksperten.dk der fungerer lidt på samme måde - og de indvendinger
jeg har præsenteret påpeger generelle problemer med webfora
sammenlignet med usenet - det er således meget lidt relevant præcis
hvordan du har implementeret dit forum - med mindre du virkelig
havde fundet de vises sten. Jeg har set en hel del webfora - men
ikke ét eneste der kan tilbyde det som usenet kan.

> Det er jeg nu ikke enig i. I den gruppe jeg følger
> dk.fritid.lysfiskeri er der en helt anderledes afslappet
> stemning.

Der er 235 grupper under dk.* - tonen er meget forskellig fra
gruppe til gruppe. Fiskerigruppen kan sagtens være "pænere" end
d.f.b uden at d.f.b er grel. Fra usenet.dk's side om debatteknik er
andet punkt følgende:

<citat>
Stik en finger i jorden
Tonen og sprogbrugen er meget forskellig i de forskellige grupper.
Det afhænger af emnerne, der diskuteres og de faste skribenter. Når
man kender hinanden, kan man slappe lidt af, og bruge et lidt mere
indforstået sprog - men pludselig dukker en ny skribent op, som
misforstår...

Både som fast og som ny skribent bør man tænke sig om, og fremfor
alt undlade at fare i flint og blive personlig. Stik en finger i
jorden og prøv at forstå hvorfor folk reagerer og opfører sig som
de gør. Meget ofte findes der en naturlig forklaring på en ved
første blik mærkelig opførsel.
</citat>

Første punkt handler om at være høflig - og det gælder naturligvis
i alle grupper. Men som ny skribent kan man ikke forvente at det er
ens egne krav til høflighed der gælder.

> Desværre bekræfter det mine ord fra før. Katergoriseringen,
> laves af brugerne selv. Der er således ikke behov for nogen
> redaktør. Det kunne du se, hvis du havde kigget lidt på siden
> www.fisketips.dk.

Det har jeg skam gjort. Min påstand er at en brugerbestemt
kategorisering ikke er ret meget værd. Der kan komme adskillige
svar til et spørgsmål - og nogle af dem kan være bedre end andre.
Det der virkelig er noget værd er, hvis en person - typisk en
redaktør - efter en tråd er afsluttet sammenskriver spørgsmål og
svar så man i stedet for en lang debat får en kort og kontant
vejledning. Det er der ikke tale om på dit site. Pointgivningen -
som minder om eksperten.dk's - hjælper måske en smule, men til
gengæld synes jeg der er noget forkert i at give points til almene
spørgsmål (hvem skal have de 30 point for "Hvilken barnevogn er den
bedste).

> I skrivende stund er der 1100-1200 indlæg,
> hvor brugerne selv har kategoriseret deres indlæg, præcis som
> på usenet, bare i et ekstra niveau.

Hvis trafikken her i gruppen berettigede en opsplitning i flere
ville det også ske.

> [...]
> vidensopsamling eksisterer ikke. Derfor er der redundans over
> alt. Det er muligt at formindske problemet, men man kan aldrig

Man kan også forstørre problemet - f.eks. ved at oprette endnu et
forum.

> Emner diskuteres i alm. dialog, gennem aviser, i nyhedsgrupper
> og på websider.

Hverken almindelig dialog eller aviser er konkurrenter til
usenet/webfora - det er helt andre medier.

Usenet og webfora tilbyder den samme form for kommunikation - mange
til mange, (som regel) uden filter, konstant opdateret og
tilgængelig fra enhver (net-)computer.

Jeg går ikke ind for at al information skal samles ét sted, men jeg
benytter meget sjældent mere end én kilde pr. informationsform.
Selvom der er mange andre søgemaskiner end Google er det f.eks.
næsten altid dén jeg benytter. Jeg læser som regel også kun én avis
om dagen ligesom én tv-nyhedsudsendelse egentlig er nok [1].

> Så selvfølgelig er der plads til det hele.

Vi er enige om at der er plads nok - jeg mener bare ikke et forum
som det du skitserer vil gøre det lettere at finde relevant
information om familie og børn. Uanset at dit site nok skal blive
fint og overskueligt betyder det at der bliver endnu et sted man
skal lede efter information. Hvis du så kunne tilbyde noget mere
eller andet end det der allerede er her samt på f.eks. Netdoktor
ville det være interessant. Men de ekstraydelser du har omtalt her
- og som der tilsyneladende også er på fiskesiden - er ikke gode
nok til at jeg ville skifte.

> Så bed dem dog gå af h. til.

Det ville ikke harmonere særlig godt med:

Hvis jeg endelig havde reageret var det med garanti også noget mere
konstruktivt end dit forslag (som sikkert ikke var ment seriøst,
men alligevel blev skrevet).

> Det er sikker en hjælp til mange nye brugere af usenet

Ikke forstået. Det er en hjælp til de brugere der ikke gider
diskutere netiketten, men bare vil have debat om familieemner. Det
er også en mulighed for dem der er blevet futtet - de kan forklare
sig, eller (som oftest) finde ud af hvordan man overholder
netiketten. Disse retningslinjer gælder for nye som for gamle
usenettere.

> Alt hvad jeg har skrevet, er helt "On-topic" og kun med et
> mål, at forbedre dialogen mellem forældre med børn.

Det er der ikke udbredt enighed om. Min vurdering er at det er en
gråzone - oprettelsen af et nyt website kan være o.k., men det
lugter også lidt af nogle kommercielle interesser
(reklameindtægter) der skal passes. Der er intet galt med
kommercielle websites, men jeg mener bare ikke rigtig det er denne
gruppes opgave at hjælpe med oprettelsen.

> Det er muligt at der er mange On-Topic indlæg, fra disse
> klovner, men det berrettiger dem ikke til at kaste sig over
> nye brugere på den facon.

1) Det hjælper ikke din sag at kalde andre brugere for klovne. Du
kan mene at de er idioter eller det der er værre, men det fører
ikke til andet end mudderkastning at offentliggøre den slags.

2) Der er ingen der har ret til at kaste sig over nye brugere. Men
de tre svar du fik på det oprindelige indlæg [2] var alle ganske
sobre. Nogle af de efterfølgende indlæg er mindre pæne - men dine
egne indlæg er har IMO pustet til ilden.

> [...]

> her fra gruppen, fordi folk ikke bryder sig om den tone, der
> gør sig gældende. Det synes jeg er et andet problem for de

Hvis det er med den begrundelse du nævner er det beklageligt. Prøv
at henvise dem til news:dk.velkommen - der bliver taget godt imod.

> Disse indlæg, ville tjene usenet og læserne bedre, ved at
> blive placeret her.

Sandsynligvis (omend det er svært at sige uden at have set
indlæggene).

> [...]
> deltage i debatter, når man risikerer en tilsvining af den
> art, som man kan opleve flere eksempler på i dk.familie.barn.

Kan du også forstå at der kan være forskel på hvad man opfatter som
børnerelevante informationer. Der er flere indlæg i denne tråd jeg
godt kunne have været foruden, men jeg mener ikke desto mindre at
det er nødvendigt med en form for justits i alle grupper. Hvis ikke
den er der, risikerer enhver gruppe at ende med en overflod af
irrelevante indlæg.

Der findes ikke nogen valgt instans til at afgøre hvad der er On-
eller Off-Topic i en gruppe. Det vil til enhver tid være gruppens
faste brugere der har mest at sige i sådan en sag. Føler man sig
uretfærdigt behandlet af en enkelt bruger kan man plonke [3]
vedkommende og så i øvrigt være ligeglad. Føler man sig uretfærdigt
behandlet af en hel gruppe må man enten skifte stil eller finde sig
et andet forum.

> [...]
> om hvor man kan lehje en båd, opslag om børneteater i Århus
> o.m.a. Men der er stort set intet af den slags.

Så lav du dit forum og tilbyd disse ting der. Hvis det er noget der
er interesse for skal det nok blive en succes.

> Der er i dag måske 1 mio. børnefamilier. Det er utroligt at
> der ikke er flere i denne gruppe.

Usenet er generelt ikke særlig kendt. Man burde måske have links
til denne gruppe fra Netdoktor o.l. Men du ser jo også kun de
brugere der skriver i gruppen. Jeg vil gætte på at der er langt
flere der søger information - f.eks. på Netdoktor eller i denne
gruppe - end der er folk der har lyst og energi til at debattere.

> Usenet er ikke kompliceret at anvende.

Nej, men det kan være svært at finde. Der er ikke de samme
flagrende reklamer mv. som folk oplever når de starter en browser
første gang.

> De fleste brugere i dag, har såmænd ingen problemer med at
> skabe sig adgang, men de er pissenervøse, for at træde de
> fuldtidsgnidere" jeg omtalte tidligere, over tæerne.

Er det noget du ved eller noget du tror? I gruppen dk.velkommen
løber man ind i en hel del nye brugere der ikke er "pissenervøse".
Omvendt er der også eksempler på nye brugere der starter med et
brag - med en hel perlerække af begynderfejl på én gang. Der er nye
brugere der opfatter usenet som noget der skal tilpasses dem og
ikke omvendt. Den type er særdeles irriterende, fordi de skaber
uforholdsmæssig meget støj.

> Derfor ødelægges usenet. Det der kunne være blevet et
> folkeligt medie, er blevet et uinteressant forum.

Hvis du ikke synes det er interessant så find dig et andet sted.
Der er stadig mange for hvem usenet både er folkeligt og
interessant. Og der kommer stadig nye brugere til.

> [...]
> regelsæt og oven i købet leger både udøvende og dømmende
> kraft (til tider endda så intenst at de også er med i den

Den passus hører hjemme i mudderet.

> Det er ikke min oplevelse. www.fisketips.dk har vist noget
> andet for lystfiskere. En tilsvarende side for forældre, kunne
> gøre det samme.

Jeg kender for lidt til lystfiskeri til at kunne vurdere din
påstand. Min pointe er at din side - som du har præsenteret den -
ikke vil tilføre internettet noget der ikke allerede eksisterer.

Noter:
1) Her ser jeg ofte flere, men det er alligevel hurtigt overstået.
2) Hhv.
Brian B. C.: <jo6ndusul93ld5cd6tf1mg2c40u9ve0adc@4ax.com>
Jens: <Xns920A85ED696F3jgcnospamget2netdk@212.242.40.196>
Brian J.: <h4uodu8g0o6s6710shdisg6habvvtjfo88@dtext.news.tele.dk>
3) At plonke en person betyder at man sætter et filter i sit
newsprogram så man ikke ser indlæg fra den pågældende.

FUT: dk.admin.netikette (vi er langt fra familiegruppens emne nu).

Fra : Janus Høi

Dato : 12-05-02 11:48

> Man må hvis sige at det afhænger af "øjnene der ser". Her er et par
> eksempler:
>
> "FUT over i en anden gruppe..."
> Konstruktivt?

Ja i allerhøjeste grad.
Du ved vist ikke hvad FUT står for.

www.usenet.dk kan lære dige en del.

At du vil lave en hjemmeside, kan da ikke vedkomme ret mange andre end dig
selv.
At du reklamerer for en side du allerede har lavet, gør (næsten) dit indlæg
til spam. Det er ihvert tæt på at være off-topic.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-05-02 13:20

In article <3cdcf14d$0$11927$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Ole Mose" <olemose@post4.tele.dk> wrote:

> Okay, det er svært for nogle.

Ja, åbenbart. Har du svært ved at forstå at du er off-topic?

FUT

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 13-05-02 09:54

Ole Mose wrote:

> Okay, det er svært for nogle.
> Jeg har åbnet en dialog omkring behovet for en ny hjemmeside for familier
> med børn. På denne baggrund har jeg "næsten" kun fået svinske
> tilbagemeldinger.

Vås. Rent og skært vås.

Jeg har godt nok ikke læst alle svar endnu, men dog de fleste.

Primært har svarene gået på at netdoktor allerede dækker behovet for et
forum, eller at netfora ikke kan dække det behov som usenet dækker. To
meget gode og saglige indvendinger.

Når du kalder debatten for svinsk, stempler du en række seriøse
mennesker. Og dermed stempler du dig selv.

> Reaktionerne svarer til de reaktioner man ville få, hvis man stod i Mekka og
> gjorde sig til talsmand for kvindefrigørelse. Dialogen er sekundær, formen
> er altafgørende.

*PLONK*

<snip>

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.dk | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : Eva

Dato : 25-05-02 10:27

"Ole Mose" <olemose@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
> uger fået 1000 indlæg.
> Jeg kan opbygge et tilsvarende forum for børnefamilier, men vil gerne lave

God idé. Jeg har brugt Netdoktor (har en lille dreng på 10 mdr), som flere
andre har omtalt en del, men synes at et forum som det du beskriver, kun
omhandlende børn, lyder interessant.

venlig hilsen
Eva

P.S. Jeg kan SLET ikke forstå den, i mine øjne, ubehagelige tone flere
skribenter i denne tråd lægger for dagen.

Fra : Brian Jensen

Dato : 26-05-02 08:34

On Sat, 25 May 2002 11:27:11 +0200, Eva wrote:

>P.S. Jeg kan SLET ikke forstå den, i mine øjne, ubehagelige tone flere
>skribenter i denne tråd lægger for dagen.

Vi er nogen som foretrækker at læse ng _off-line_
web-sites læser og besvarer man _on-line_

Selv om der er stadig flere som får adsl-forbindelse, er der endnu mange
som bruger modem og isdn, og dermed betaler for hvert minut man bruger
internet-forbindelsen.

www er efter min mening bedst til one-way kommunikation: Ejeren
formidler (og censurer?) budskabet og brugeren har ingen anden ret til
indsigelse, end den ejeren giver tilladelse til.

På ng er det kun udbyderen og dermed netiketten der begrænser din
ytringsfrihed.

--
Mvh Brian Jensen

Fra : Mark Schiller

Dato : 26-05-02 17:49

Sun, 26 May 2002 09:33:59 +0200, berigede Brian Jensen
> [...]

>formidler (og censurer?) budskabet og brugeren har ingen anden ret til
>indsigelse, end den ejeren giver tilladelse til.

På www er man også typisk båndlagt til, at anvende den opsætning som
sideejeren måtte have en forkærlighed for, det være sig rammer,
skrifttyper, skriftstørrelser mv.

På Usenet kan man selv vælge, hvilken newsreader man ønsker at anvende
samt, hvordan dyret skal være sat op - alt i alt, ret dejligt

Personligt finder jeg det også ideelt, at kunne hente en masse email +
news og sætte sig ude i haven og læse/besvare - og det endda uden, at
skulle trække flere hundrede meter kabel på at være på nettet ........

Men, smag og behag er forskellig - og det er da dejligt, at der findes
muligheder for alle

/Mark

Fra : baldwin

Dato : 29-09-02 01:19

Jeg er lidt tilfældigt røget ind på denne side, og har læst nogle af
indlæggene.

Jeg føler mig lige nødt til at komme med en lille kommentar.

Du Store Himmel sikke, en velkomst den stakkels Ole Mose får.

Det er dog en herlig tone der bliver slået an... er det sådan en man får
når man er usenetfreak?

Ole Mose vover på at nævne sin hjemmeside, der så efterfølgende hånligt
bliver beskrevet som "fish and chips" og reklame; spam...

[...]

Uha, nu er der sikkert nogle der falder over mig fordi jeg brugt
anførselstegn i stedet for >> <<.

Det er da være en ussel forsamling af tastatur-terrorister her der
åbenbart bruger nettet til at komme af med deres agressioner... Måske
skulle I forlade skærmen et øjeblik, og glemme jeres sadistiske
arbejdsgivere (eller måske mere akkurat mangel på arbejdsgiver) jeres,
fejlslagne forhold til kvinder; gå en tur eller få noget seks.

I lyder som nogle garvede tastaturklappere... Har glemt alt om en normal
omgangstone ved at henslæbe det meste af jeres liv i cyberspace?

Jeg spørger bare...

Jeg har ikke nogen interesse i en hjemmeside for børn mm., men held og
lykke med dit projekt hvis du vælger at gå videre med det, Ole Mose.

Hilsen,

Baldwin

http://www.kandu.dk/

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-09-02 07:35

In an article of 29 Sep 2002 baldwin wrote:

> Jeg er lidt tilfældigt røget ind på denne side, og har læst nogle af
> indlæggene.

Er det ikke lidt absurd at kommenterer nogle indlæg, som er flere måneder
gamle? Halvdelen af gruppens brugere aner ikke, hvad du taler om.

--
Uffe Holst

Fra : Sweedy

Dato : 21-11-02 05:28

Håber ikke Ole Mose er blevet jaget væk af agressive frustrerede
nyhedsbrugere.

Hans ide er rigtig god.
Jeg ville absolut gerne bruge sådan en hjemmside.

Jeg ser nogle problemer i at få siden afgrænset i forhold til Netdoktor og
få den gjort kendt overfor børnefamilier. Men absolut en god ide og jeg
håber det lykkes Ole Mose at få stablet noget på benene.

Vh
Sweedy

Uffe Holst <uffe@eremitage.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:72.32.lL2G8pYoTdbd2ec.NR@eremitage.dk...