Gråsten Gigthospital
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-05-02 10:33

Hej

Jeg har lige fået besked på at jeg skal indlægges på Gråsten
Gigthospital en 2-3 uger i august, for at finde en grund til mine
kraftige ledsmerter.

Nu går jeg jo så og spekulerer lidt på hvordan det er. Jeg har nogle
gange efterhånden været indlagt på "almindelige" sygehuse, og det er
da lige til at blive syg af.

Er der nogen der har været dernede over en længere perioder der kan
fortælle mig lidt om det? Jeg tænker specielt på:

Kan man have en ledsager med?

Hvordan bor man?

Er det ligesom at være indlagt på en almindelig sygehusafdeling?

Hvad sker der med en i de mage dage?

Og tusind andre ting!

Jeg håber der er nogen der ved noget eller som kan henvise mig til et
eller andet sted, hvor jeg kan finde ud af mere.

Mvh Trine

http://usenet.dk

Fra : Ulla & Mike

Dato : 02-06-02 21:52

Trine Kornum Christiansen skrev
> [...]
> da lige til at blive syg af.
>
> Er der nogen der har været dernede over en længere perioder der kan

Hej Trine,
Jeg har en fætter der af og til opholder sig dernede, jeg vil lige snakke
lidt med ham, og så bringe ( forhåbentlig) en masse gode svar til dig. Jeg
kan jo ikke garantere at du opfatter tiden der ligesom han, men du kan vel
få en fornemmelse af hvordan det er.

--
Hej fra Ulla
-Mit helbred fejler ikke noget selvom jeg er gift og har 2 børn-

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-06-02 13:54

"Ulla & Mike" <umma@mail.tele.dk> writes:

> [...]
> kan jo ikke garantere at du opfatter tiden der ligesom han, men du kan vel

Det lyder rigtig godt. Jeg var til et arrangement med FNUG i går (mit
første) og der fik jeg en del at vide fra andre unge. Det var en
rigtig god oplevelse. Jeg kan kun anbefale andre unge med gigtsygdomme
eller mistanke derom at melde sig ind i FNUG.

Hilsen Trine

http://usenet.dk

Fra : Ulla & Mike

Dato : 17-06-02 21:44

> [...]

> Hilsen Trine
>
> --
> Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!

Hej igen,
Så kunne jeg endelig træffe min fætter hjemme.
Han fortalte at der ikke var mulghed for at have ledsager med, der er ikke
plads på stuerne. der er dog et vandrehjem i nærheden.Du er vist meget
heldig, for piger kommer til at ligge på 2 sengs stuer, hvorimod mænd kan
risikere en 4 sengs stue. Det hele er indrettet som en alm. sygehusafd. og
der bliver nok at se til, du vil typisk lave en masse øvelser, cykle,
motionsbænk og i det hele taget bevæge dig så meget du kan. Han fortalte dog
også at der de første gange man er på hospitalet, vil være en hel del
"spildtid" hvor du ikke rigtig ved om du har "fri" eller skal lave noget. Du
skal først ind i deres system, og det giver noget tid der ikke rigtig kan
bruges til noget, men er du først "kørt ind" så vil der ikke blive meget tid
til overs hver dag. Dette er jo andenhånds oplysninger, men jeg håber
alligevel at du kan bruge dem til noget.