NG..kan den bruges til noget
Fra : Claus

Dato : 10-05-02 08:56

Jeg har været med i denne ng. i flere år, skriver her i perioder men læser
den hver dag. Men lysten til at være med her bliver mindre og mindre pga. af
alle de personlige angreb der er. Jeg har efterhånden ikke lyst til at svare
på spørgsmål, da chancen for at der er nogle der der angriber en er meget
stor.
Der har har for nylig været et par tråde der intreserede mig meget (
ang.Brændenælder, Rotter og Brugstræning ) og hvor min viden og erfaring
kunne være til hjælp men man orker ikke de diskusioner der kommer bagefter

Der er oxo personer her i ng'en der har en mening om alt, de føler en
ubændig trang til at svare på alle spørgsmål, selv om de ikke ved en dyt om
tingene.

Vi kan ikke alle være enige men det ville være rart hvis vi kunne behandle
hinanden ordentligt, det ville være rart hvis tonen blev bedre,så kunne det
jo være at der var flere der havde lyst til at svare på spørgsmål.

Claus
Instruktør i Schæferklubben,Rottweilerklubben og har været i PH.
Haft brugshunde iover 20 år.
Alle 3 hunde her i huset har brugsprøver.

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 10-05-02 09:14

Hej Claus

Fuldstændig enig. "Politihunde" har vi ikke brug for. Konstruktive svar
kunne vi godt bruge nogle flere af, uden at de bliver svinet til. Der er som
bekendt ikke nogle regler for hvad der er rigtigt og hvad der er forkert når
vi taler hunde og træning. Men derimod har vi her i gruppen, hvis vi bliver
bedre, en masse dygtige folk, der hver har "tricks" der kunne virke. Kunne
vi ikke blive bedre til at lytte til hinanden, uden at fordømme folk, måske
fordi vi ikke er enige?

Mange hilsner fra Carina

Fra : Mette Jensen

Dato : 10-05-02 09:50

Jeg er helt enig med jer to andre. Jeg har ikke skrevet herinde før, men
læser med hver dag. I grunden er dette jo bare et sted, hvor man kan spørge
om der nogen der har et godt råd. Om man følge dem er op til en selv.... Man
behøver ikke svine dem til fordi man er enig! Noget helt andet er en saglig
diskussion hvis man synes et svar er direkte forkert.

Med venlig hilsen Mette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-05-02 12:07

On Fri, 10 May 2002 10:50:19 +0200, "Mette Jensen"
<chili200@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>behøver ikke svine dem til fordi man er enig! Noget helt andet er en saglig
>diskussion hvis man synes et svar er direkte forkert.

jeg er også enig med jer ! men forstår bare ikke hvorfor i så starter
en ny tråd med at brokke jer ?hvis i vil snakke om hunde så gør dog
det istedet for at brokke jer videre

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 10-05-02 12:13

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> jeg er også enig med jer ! men forstår bare ikke hvorfor i så starter
> en ny tråd med at brokke jer ?hvis i vil snakke om hunde så gør dog

Pia

Fra : Louise Kragh

Dato : 10-05-02 12:56

Problemet er vel, at når folk (uundgåeligt indimellem) bliver uenige om et
eller andet, kan det være svært for nogle at lade være med at komme med mere
eller mindre provokerende udsagn/ "punchlines", og så kører
diskussionen/skænderiet?
Hvis så bare folk kunne holde sig fra generaliseringer og "kalden hinanden
øgenavne" ville NG'en da være nået et stykke...
mvh
louise

Fra : ****''TS''*****

Dato : 10-05-02 14:26

Kort og kontant Claus "ikke en pind" er for et stykke tid siden begyndt at
bruge et msn comm i stedet der er der styr på tingene og den evindelige ævl
og mudderkastning eksistere ikke denne gruppe har ikke en pind med hunde og
gøre men deres ejere hilsen TS med sine 4 schæfere.

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 10-05-02 14:33

> [...]

> kunne være til hjælp men man orker ikke de diskusioner der kommer bagefter

Hej Claus..

Jeg tror grundlæggende, som jeg husker dine indlæg.. at være enig i det
meste, du har skrevet...(Brugstræning)
Derfor syntes jeg da det er ærvligt.. du ikke vil dele din viden..... Du har
ret i dette indlæg,
jeg har kigget her i gruppen, vel snart et år.. og her på det seneste,
fundet ud af at komentere et indlæg med min holdning.... og derefter skeler
jeg dem..fra som. min erfaring gennem det år.. har lært mig. ikke kan blive
enig med alligevel.. for at undgå fnidder-fnadder.. Desværre.

Et er og ha´ ret ....
et andet er at få det....

Mvh. Lars
Ps. Hvis du vil dele din viden,, mht spor / brændenælder... må du gerne
maile- privat.

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 13-05-02 07:42

Hej

Jeg synes også det er trist at nogen åbenbart har en mening om alt
herinde, følger selv debatterne og kommenterer hvis der er noget min
viden kunne hjælpe med og jeg synes også det er trist at der er så
mange personlige angreb, men som jeg har nævnt i et andet indlæg i
moderering af gruppen, er det jo et ? om at sortere fra...

Jeg synes at det er rart med forskellige meninger, men ikke når det
bliver angreb hele tiden og der er jo åbenbart enkelte der har behov
for dette, men så er det jo vi andre må sortere fra og ikke gå ned på
det plan..så må det jo lukke munden på disse personer, noget jeg har
erfaret virker

-får de ikke respons tja, så er der jo ikke noget at blive ved at
angribe...og netop at vi jo alle har så forskellige baggrunde gør jo
at vores viden er unik, og kan hjælpe andre på vejen hvor vi selv har
været, så jeg synes det er trist ikke at dele ud af den viden man har
fordi der er et par "tågehorn" der tuder lidt ind imellem ;-D

Så op på hesten igen, og se at det ikke er så farligt

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko
(Bl.a. Instruktør i Lydighed/agility og har haft hunde i "kun" 8
år,men har samtlige titler i LP(DKK) og Agility og bruger mine hunde
til bl.a. opvisninger)