Test movieclip
Fra : Ricki

Dato : 10-05-02 09:06

Hej,

Flash 5 - Hvorfor er det altid sådan at når jeg skal teste et movieclip, så
placerer det sig fysisk helt oppe i hjørnet uden for det synlige
skærmbillede, så jeg kun kan se den nederste højre tiende-del af MC'et! Det
er jo voldsomt irriterende.

Hilsen Ricki

Fra : Brian Andersen

Dato : 11-05-02 16:58

> [...]

> placerer det sig fysisk helt oppe i hjørnet uden for det synlige
> skærmbillede, så jeg kun kan se den nederste højre tiende-del af MC'et!

Tror du ikke bare, at du har placeret dit movieclip udenfor filmens område
(altså i det grå felt). Øverste venstre hjørne har koordinaterne x = 0 og y
= 0. Hvis du markerer dit movieclip, så kan du i Info-paletten placere den
til at være i position 0,0.

/Brian

Fra : Ricki

Dato : 12-05-02 12:08

> [...]
> = 0. Hvis du markerer dit movieclip, så kan du i Info-paletten placere den

Næ, jeg har placeret movieclippet på scenen der hvor jeg vil ha det, men det
er ikke det der er problemet.
Når jeg tester filmen eller scenen, så er alt iorden. Det er når jeg er inde
i Edit > clip og jeg ønsker at lave en preview på mit movieclip, så placerer
det sig i øverste venstre hjørne, så jeg kun ser mindre end den nederste
højre femtedel af clippet.

Hilsen Ricki

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 20-05-02 18:07

Har haft samme problem, men ikke efter jeg droppede at køre med to skærme.
Prøv at tjekke om du måske skal have opdateret en skærm driver eller noget.
Køre du win me? Det har jeg også haft sjov med ....

Søren
www.mijau.dk

Fra : Ricki

Dato : 23-05-02 10:38

"Søren Bjerrum" <sb@mijau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget.
> Køre du win me? Det har jeg også haft sjov med ....

Nææ, ikke Win ME. Jeg kører 2000 prof. og jeg har ikke to skærme, men jeg
kan da lige se om det også er et problem på min laptop.

Tak for tippet

Ricki