kommentarer til ny indkøb/opgradering
Fra : Jens jensen

Dato : 09-05-02 23:57

davs NG

så har jeg fået skrabet nogle tusinde sammen til en ny computer. Efter et
par opslidene timer har jeg fået banket det her sammen.
lige inde jeg hiver dankortet frem, kunne det være dejligt hvis jeg kunne få
noget feedback om mit valg af dele, da det er et stykke tid siden sidste
indkøb.

computeren skal overclockes,ikke det helt vilde,
skal bruges til inet,word og spil såsom CS, UT2003 diablo2 lod og diverse
andre spil.
ellers ingen specielle krav.

og nu til det vigtigste:

Palit Microsystems - Daytona GeForce3 Ti200 TV-Out
jeg er lidt i tvivl om dette kort, andre forslag vil være guld.

EPoX - EP-8K3A ATX
ikke +(plus) da jeg ikke har brug for raid,
hvad med gigabyte GA 7CRXP jeg kan ikke finde nogen pris på den. edbpriser

DDR-SDRAM PC2100 - Veritech 256MB
ekstra ram må lige vente en uge eller 2.

AMD - Athlon Palomino XP 1700+ (1466MHz)
Thermal Take Technology - Silent Viking A1267
Chieftec - Dragon MidiTower DX-01BL-D Blue ATX
Seagate - Barracuda IV 80GB
Logitech - MouseMan Dual Optical

lyd,dvddrev,skræm,tastatur er genbrug fra den gamle.
jeg har ca 1500 til ekstra indkøb, hvad vil være det bedst at fyre dem af
på.

så nu burde det hele være forklaret og nu venter jeg spændt på feedback

lige et tillægs spørgsmål. er der nogle billige edb-dealers som ikke er på
edbpriser.dk.

mvh jens jensen

--
Dark Helmet: How many assholes we got on this ship anyhow?
The Crew: YO!!!!

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 10-05-02 12:15

Jens jensen skrev: (messageID: <news:abeuns$2jq0$1@news.cybercity.dk>)

> Palit Microsystems - Daytona GeForce3 Ti200 TV-Out
> jeg er lidt i tvivl om dette kort, andre forslag vil være guld.

Det kort ville jeg holde mig fra. Prøv at se lidt i
news:dk.edb.hardware.grafikkort hvor det har været omtalt meget (negativt).

Hvis du vil smide lidt ekstra penge efter et grafikkort, kunne du med fordel
vente på et Geforce4 Ti-4200, der kommer til DK sidst i maj til priser
omkring 2k. Det ser fremragende ud i tests.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

"Det forstår jeg ikke, det burde virke." [TM]