Load DLL ???
Fra : GOOOD

Dato : 09-05-02 23:03

Hej

Jeg har lavet en dll fil i vc++. men nu kan jeg ikke finde ud af at
bruge den i en exe fil.
Funktionen er: int CirkelAreal(int radius) { commands }
filnavn: MinDLL.dll

Hvordan kan jeg bruge denne dll fil i et vc++ projekt ???

På forhånd tak
GOOOD

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-05-02 08:21

"GOOOD" <GOOOD.news@kandu.dk> wrote

> Hvordan kan jeg bruge denne dll fil i et vc++ projekt ???

Du har sikkert en header-fil, hvor funktionen "int CirkelAreal(int radius);"
er erklæret. Hvis ikke, så lav den!
Den skal du #include i de filer, hvor du skal bruge funktioner.

Du skal være sikker på at funktionen er eksporteret fra DLL, hvilket du kan
gøre ved hjælp af DEF filen, eller ved at "__declspec( dllimport )".

Da du buildede DLL'et, blev der lavet et import-library MinDLL.lib.
Det import-library, skal du linke med i det projekt (EXE-fil eller DLL-fil),
der anvender funktioner fra DLL'et.

Så burde det virke.

Venlig hilsen

Mogens Hansen