Pause funktion
Fra : Klaus Villemoes

Dato : 09-05-02 19:53

Jeg har et pause problem i en flash film som kun indeholde en
frame.
Jeg skal bruge en pause funktion i en uendelig løkke.
f.eks while (true) , flyt et movieklips koordinater .vent 5 sek
og så
gentages while løkken

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian Andersen

Dato : 11-05-02 17:12

> Jeg skal bruge en pause funktion i en uendelig løkke.
> f.eks while (true) , flyt et movieklips koordinater .vent 5 sek
> og så
> gentages while løkken

Du kan gøre det på to forskellige måder:

Lav et movieclip. Hvis din film er på 10fps, kan du lave movieclippet 50
frames langt. I en keyframe indsætter du det actionscript, der skal flytte
movieclippet. Tegn evt. en lille firkant i dit movieclip (så du kan se det)
og placer det udenfor filmens arbejdsområde (så det ikke bliver vist).
Vupti, så har du en funktion, der udføres hvert femte sekund.

Du kan også bruge den funktion, der hedder getTimer. Den fortæller, hvor
mange millisekunder der er gået siden filmen startede. Så kan du opbygge et
script, som fortæller, hvornår der er gået fem sekunder.

/Brian

Fra : Bo Dudek

Dato : 11-05-02 21:15

> [...]
>mange millisekunder der er gået siden filmen startede. Så kan du opbygge et
>script, som fortæller, hvornår der er gået fem sekunder.
getTimer må være den bedste at bruge, fordi den første løsning er
afhængigt af, at frameraten er stabil..

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Brian Andersen

Dato : 11-05-02 23:27

> getTimer må være den bedste at bruge, fordi den første løsning er
> afhængigt af, at frameraten er stabil..
>
> Kind regards
> Bo Dudek

Tjah, det kommer jo noget an på, om din pausefunktion skal "passe sammen"
med noget andet, som sker i filmen.

Hvis filmen afvikles langsommere på en gammel computer, så vil løsningen med
en action i et movieclip betyde, at "rytmen" i din pausefunktion stadig
passer sammen med filmen (fx et andet movieclip, der sættes i gang).

Hvis du der i mod er ude efter en funktion, der udløses efter nøjagtig for
hvert femte sekund, men ikke behøver passe sammen med en anden hændelse i
filmen, så er det bedst at bruge getTimer.

/Brian