ride
Fra : Jørgen

Dato : 09-05-02 18:00

Hej

Jeg er en gut på 49 år, jeg kunne godt tænke mig at prøve
at ride, ved i om der er nogen steder omkring Rødovre (København)
hvor man kan prøve at ride evt. leje en hest.

Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 09-05-02 18:12

Hej Igen

Hvor meget koster det ?

Jørgen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-05-02 18:27

In article <3cdaade3$0$68675$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Jørgen wrote:
> Hej Igen
>
> Hvor meget koster det ?
>
> Jørgen
>
> "Jørgen" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Hmm, det virker ikke som om du har redet før. Jeg mener der ligger
et ridested i vest skoven lige syd for jyllingevej, lige op til
motorringvej 3.

JonB

Fra : Tina

Dato : 09-05-02 23:39

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i

> Hmm, det virker ikke som om du har redet før. Jeg mener der ligger
> et ridested i vest skoven lige syd for jyllingevej, lige op til
> motorringvej 3.

Ja, det gør der.

Parcelgårdens Rideskole
Sortevej 52
2600 Glostrup

Tlf. 43 45 48 52

Jeg vil dog anbefale Jørgen at tage en såkaldt prøvetime på et hold hvor der
er kvalificeret undervisning. Jeg kan anbefale Ballerup Rideskole til
formålet. De har deciderede voksenhold, også for begyndere. Prisen er 100
kr. for en time. (Prisen for en enkelt time til hest er ca. 100 kr. i hele
københavnsområdet).

Ballerup Rideskole
Kildesvinget 16
2750 Ballerup

Tlf. 44 65 53 89

God fornøjelse med ridningen.

Mvh.

Tina

Fra : Anet

Dato : 09-05-02 21:49

Hej Jørgen

Dejligt at der er flere mænd der tør prøve at lære at ride. Min mand har
efter ca. 10 med en ridetosset kone vovet sig op på en hest for et par år
siden. I starten gjorde han det vist for min skyld men pludselig fandt han
ud af at ride ture var lige ham. Vi rider tit sammen og nyder bare at
skridte afsted sammen og hygge os. Tage en galop over markerne eller ride
til strand og vand og soppe med hestene. Her i huset har vi tre heste og vi
er fire der rider så velkommen til hesteverdenen herfra.

Anet

Fra : Jørgen

Dato : 11-05-02 18:59

Hej igen

Tak for svarene.

Jeg var en lille tur i dag ude og kikke på Glostrup Rideskole, det så
hyggelig ud.

Jeg har lige et spørgsmål mere.
Det lyder måske dumt, men låner man en hest eller hvad, og kan man gå til
ridning
uden selv at have en hest selv.

på forhånd tak.

hilsen Jørgen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 11-05-02 19:02

In article <3cdd5c16$0$78799$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Jørgen wrote:
> [...]
>
> Jeg har lige et spørgsmål mere.
> Det lyder måske dumt, men låner man en hest eller hvad, og kan man gå til

Snak med dem derude. Det er kun hestene der evt. bider.
Du vil jo nok starte med at skulle leje en hest + underviser.

JonB

Fra : Heidi Falch

Dato : 12-05-02 15:28

bendtsen@diku.dk (Jon Bendtsen) skrev:

> Snak med dem derude. Det er kun hestene der evt. bider.

Heh

> Du vil jo nok starte med at skulle leje en hest + underviser.

Som regel betaler man for en måneds (eller en times) undervisning,
hvor man så samtidig låner en hest af rideskolen. Du (Jørgen altså)
vil sikkert komme ind på et hold med andre voksne, ikke mindst for at
undgå at dine udgifter bliver holdt lidt nede...eneundervisning er som
regel ikke billigt

--
Knus,

Trolden