Jeg skal have den vildeste PSU
Fra : Jürgen

Dato : 09-05-02 17:24

Jeg har tænkt mig at gøre min computer meget stille. Derfor køber jeg
et ThermalTake kabinet med 4 low-noise blæsere. Grunden til at jeg
ikke har valgt et Chieftec er at jeg selv kan vælge min
strømforsyning, som selvfølgelig skal være af en virkelig god
kvalitet. Jeg har kig på en Enermax EG365P-VE FCA til ca. 850,-

Er det ikke sådan cirka den bedste og mest stille PSU til pengene?

Er der nogle gode alternativer hvis jeg f.eks. kun vil slippe omkring
500,- for den?

Jürgen

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 09-05-02 18:02

"Jürgen" <hinors14@hotmail.com> skrev
> Jeg har tænkt mig at gøre min computer meget stille. Derfor køber jeg
> et ThermalTake kabinet med 4 low-noise blæsere.

Hvorfor putte 4 blæsere i hvis den bare skal være lydløs?? du kan sagtens
nøjes med 1 for og en bag...

>Grunden til at jeg
> ikke har valgt et Chieftec er at jeg selv kan vælge min
> strømforsyning, som selvfølgelig skal være af en virkelig god
> kvalitet. Jeg har kig på en Enermax EG365P-VE FCA til ca. 850,-

Jo, den er udemærket, men den er ikke lydløs.

> Er der nogle gode alternativer hvis jeg f.eks. kun vil slippe omkring
> 500,- for den?

Q-tech Silent Systems 300W er 100% lydløs.. om den er kraftig nok til dine
behov må du selv bedømme..
Koster omkring 700 så vidt jeg husker.. den kan sagtens trække mit TB 1400
system..

Anders Lorentzen

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 09-05-02 18:09

> [...]
> behov må du selv bedømme..
> Koster omkring 700 så vidt jeg husker.. den kan sagtens trække mit TB 1400

Ifølge edbpriser koster den 513 kr.

Der er INGEN PSU'er der er 100% lydløse, nogle larmer bare mindre end andre!

Personligt vil jeg til hver en tid satse på den Enermax PSU Jürgen til at
starte med nævner. Jeg har nemlig selv en :))

/Kenneth

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 09-05-02 18:39

Enermax sutter efter min mening røv ! Har selv en 350W model. Kablet mellem
PSU'en og bundkortet er fx alt for langt og resulterer i for lav spænding..
Hvis jeg skulle købe idag ville jeg købe en Antec !

Fra : Seth

Dato : 09-05-02 23:03

"Jürgen" <hinors14@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det ikke sådan cirka den bedste og mest stille PSU til pengene?
>
> Er der nogle gode alternativer hvis jeg f.eks. kun vil slippe omkring

Prøv at søge efter HEC psu's...Den nye model har lige vundet en stor tysk
test.
Har selv testet 2 styks nu og de kan slet ikke høres!!
prisen er nok omkring de 800...(som alle andre)

Mvh

Seth

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 13-05-02 12:02

"Seth" <crow_104@hotmail.com> wrote in message
> Prøv at søge efter HEC psu's...Den nye model har lige vundet en stor tysk
> test.

Findes der en dansk forhandler af disse? Og findes der et link til den test,
som du omtaler?

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 14-05-02 08:04

> Findes der en dansk forhandler af disse? Og findes der et link til den
test,
> som du omtaler?

Der er en stor test her, men HEC er ikke med:

http://www.hartware.net/review.html?id=222