for meget støj
Fra : Thomas G

Dato : 09-05-02 15:02

Hej

Hvilken strømforsyning skal jeg anskaffe mig, hvis jeg vil have noget der
ikke larmer !!!

Køling er ikke noget problem da de dele jeg har er tilpas "kolde" og jeg har
ingen planer om at lege med OC

Jeg har en duron 750 MHz og et SoketA KT133 MB.

mvh Thomas G

Fra : Esben

Dato : 09-05-02 16:12

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> ingen planer om at lege med OC
>
> Jeg har en duron 750 MHz og et SoketA KT133 MB.

Har du et kabinet med PSU i forvejen? Så kan du garanteret godt erstatte den
eksisterende blæser, eller sætte den til at køre langsommere.

--
Esben

Fra : Thomas G

Dato : 09-05-02 20:07

> har

> Har du et kabinet med PSU i forvejen? Så kan du garanteret godt erstatte
den
> eksisterende blæser, eller sætte den til at køre langsommere.

Yeps jeg har købt et nyt kabinet hvor der fulgte en PSU (300W) med (ikke
noget dyr men det havde USB i fronten og det var noget jeg manglede).
Desværre larmede den PSU der var med helt vildt (luft støj / blæser støj).
Jeg tog PSU'en (250W) fra mit gamle kabinet og satte den i og nu larmer det
bare som det gjorde før ... men jeg er ikke tilfreds med støj niveauet og
har aldrig været det.
Men inden jeg driplede ud og brugte xx antal hunrede kroner ud fra jeres
anbefalinger prøvede jeg at tænde mens jeg hold blæseren på PSU'en i ro med
en skruetrækker .... og skidtet larmede lige så meget som det plejer ... xxx
antal kroner sparet på en ny PSU .... xxx antal kroner skal bruges på at
dæmpe ... HD/Grafikkort/CPU ????

mvh Thomas G

Fra : Esben

Dato : 09-05-02 21:19

> xxx antal kroner skal bruges på at
> dæmpe ... HD/Grafikkort/CPU ????

HD
Her er en effektiv måde at støjdæmpe harddisken:
http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=110
Andre ting kan også bruges, fx cykelslanger eller ledninger.

CPU
Sæt stå stor en blæser på cpu-køleren som muligt, gerne en 80mm og lad den
køre ved 7 volt i stedet for de normale 12 volt. Hold øje med om
temperaturen bliver for høj.

Grafikkort
Måske kan det helt undvære en blæser - hvilken model er det?
Noget lignende denne her metode har jeg brugt:
http://metku.net/cardfan/index.html

--
Esben