Torbo C++ 3, cprintf def i conio.h
Fra : R

Dato : 09-05-02 12:36

Hejsa!!!!!
Hvordan gør jeg hvis jeg i Borland Turbo C++ 3 vil udskrive en en variable
fx. titel , som er en char, på skærmen med cprintf(""), defineret i conio.h.
jeg har prøvet med:
cprintf(titel);
men compileren kommer med fejlen:
Error ..\..\test.cpp 48: Cannot convert 'char' to 'const char *'
Error ..\..\test.cpp 48: Type mismatch in parameter '__format' in call to
'cprintf(const char *,...)'
På forhånd tak!
mvh. R

Fra : Ivan Johansen

Dato : 09-05-02 12:50

R wrote:

> Hvordan gør jeg hvis jeg i Borland Turbo C++ 3 vil udskrive en en variable

Det var godt nok en gammel compiler. Jeg vil foreslå at du skaffer en nyere.

> fx. titel , som er en char, på skærmen med cprintf(""), defineret i conio.h.
> jeg har prøvet med:
> cprintf(titel);

Prøv med:
cprintf("%c", titel);

Du kan finde de forskellige formater, som du kan bruge i formatstrengen,
i din dokumentation.

Ivan Johansen