adsl - TDC vs. Tiscali
Fra : Kenneth K.

Dato : 09-05-02 12:00

Hejsa

Aner ikke om dette før har været oppe i denne gruppe. Jeg kunne godt tænke
mig at høre hvad folk med erfaringer har at sige om følgende to
forbindelser:

TDC adsl 256/128 "flatrate" med D-link 804 (købt som ekstraudstyr) til 489 i
mdr (for dyrt!)

Vs.

Ticali adsl 256/256 "flatrate" med Cisco 677 til 410,- i mdr. +mulighed for
Boost.

Det skal siges jeg har TDC ISDN (Tiscali's HP siger ikke meget omkring
dette). Jeg er udemærket klar over man kan finde skræk-eksempler på
kundeservice hos begge.

Fortæl, fortæl...

M.v.h.
Kenneth

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-05-02 12:14

"Kenneth K." <screanny@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> TDC adsl 256/128 "flatrate" med D-link 804 (købt som ekstraudstyr) til
489 i
> mdr (for dyrt!)

Bemærk at denne pris er inklusiv telefonabonnement

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Kenneth K.

Dato : 09-05-02 12:24

Ja, det er sgu' rigtig, det havde jeg glemt. Så er nok ikke såå dyrt.

Fra : Den glade dreng

Dato : 09-05-02 12:52

Men at prisen gælder alm abonnement, du skal stadig betale 25 kr ekstra for at ha ISDN, det er dog en besparelse på 25 kr, desuden
får du vis nr, banke på og nogle andre services som du ellers skulle betale ekstra for

hilsen

Per
Kenneth K. <screanny@hotmail.com> skrev i en nyhedsmeddelelse:3cda5c04$0$68636$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Søren Lundfald

Dato : 09-05-02 13:28

Martin Højriis Kristensen skrev i meddelelsen
<3cda59c9$0$58744$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>"Kenneth K." <screanny@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>489 i
>
>Bemærk at denne pris er inklusiv telefonabonnement

Og hvis man nu ikke har brug for fastnet telefon?

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-05-02 13:55

"Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> writes:

> Martin Højriis Kristensen skrev i meddelelsen
> <3cda59c9$0$58744$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Og hvis man nu ikke har brug for fastnet telefon?
Så kan du ikke få ADSL hos TDC.

Martin

Fra : Søren Lundfald

Dato : 09-05-02 14:24

Martin Schultz skrev i meddelelsen ...

>Så kan du ikke få ADSL hos TDC.

Så ville jeg nok vælge en af dem, der ikke presser et telefonabonnement ned
over hovedet på en.

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-05-02 14:39

"Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvis man nu ikke har brug for fastnet telefon?

Så vælger man et andet produkt eller leverandør.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : TBC

Dato : 13-05-02 22:53

> Så vælger man et andet produkt eller leverandør.

Blot PISSE ireterende hvis det produkt man gerne ville have var BoomTown
ADSL. Er der ikke snart en eller anden TDC mand med kompetance til
beslutninger i koncernen der kunne se lidt på den problemstilling og få
gjort noget ved det, så man ikke af den grund jager potentielle kunder væk
? (uanset hvor lille denne gruppe end måtte være) - Det kunne vel ikke gøre
det store og være så farligt med et niche produkt som BoomTown ADSL hvis man
stadig uanfægtet punkede pøblen af intetanende BB kunder ?!

TBC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-05-02 23:34

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> gjort noget ved det, så man ikke af den grund jager potentielle
kunder væk

Man har jo nok vurderet at kunderne er ret uinteressante

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : TBC

Dato : 14-05-02 00:51

> Man har jo nok vurderet at kunderne er ret uinteressante

Hmm, :-/ er det noget du kan uddybe.

En virksomhed der går af vejen for at hente den sidste krone og øre hjem kan
jeg næsten kun se skulle kunne gøre netop sådan pga af f.eks politiske,
miljømæssige eller andre etiske fordinger eller orienteringer. Og sådanne
skal man endog lede efter. Ellers er det ihvertfald i min bog 'buisness as
UNusual'

Så udover den insinuerende og latente morsomhed på min bekostning kan jeg
ikke finde logiken i dit ræsonement ?

TBC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-02 06:38

> Hmm, :-/ er det noget du kan uddybe.

En kunde der køber 2 produkter er mere interessant end en kunde der kun
køber 1

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : TBC

Dato : 14-05-02 10:40

> En kunde der køber 2 produkter er mere interessant end en kunde der kun
> køber 1

Se, det er jo sund fornuft. Men der min kæde hopper af er stadig hvor en
tilsvarende ligning vil sige at en kunde der køber 1 produkt er mere
interessant end en kunde der slet ikke [kan] købe et eneste. ? ! ?

TBC

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 15-05-02 16:26

> [...]
> tilsvarende ligning vil sige at en kunde der køber 1 produkt er mere
> interessant end en kunde der slet ikke [kan] købe et eneste. ? ! ?

Måske hvis de ressourcer der skal bruges for at få denne ekstra kunde i
folden kan anvendes bedre et andet sted.

Claus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-05-02 15:24

On Thu, 9 May 2002 14:27:35 +0200, "Søren Lundfald"
<webwatcher@forum.dk> wrote:

>Og hvis man nu ikke har brug for fastnet telefon?

Så får du en oprettelsesudgift på op mod en tusse ekstra, og har så
tilgængæld fastnet telefon også. Hvis ikke du er interseret i at have
(og betale for det) så vælg en anden leverandør.
Det skulle være muligt at få P@ uden telefonabb. men du kommer
aligevel til at betale for det,,,

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Ulrik Guldbæk

Dato : 10-05-02 02:37

On Thu, 9 May 2002 12:59:54 +0200 "Kenneth K." <screanny@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Vs.
>
> Ticali adsl 256/256 "flatrate" med Cisco 677 til 410,- i mdr. +mulighed for

Jeg har selv ADSL hos det Tiscali. Det kører perfekt og de andre Tiscali
kunder, som jeg kender, har ikke brokket sig til mig.

Jeg har kendskab til to steder på Østerbro og i Roskilde med TDC ADSL. I
Roskilde er der forbindelsen nede stort set hver eneste dag i mange timer. På
Østerbro er forbindelsen ca. nede hver anden dag i 3-6 timer af gangen. Det er
typisk i tidsrummet mellem 18 og 06, at forbindelsen er nede.

Ulrik Guldbæk
Fatah Rekurs K/S
www.klagevejledning.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-05-02 03:04

Fri, 10 May 2002 03:36:35 +0200, skrev Ulrik Guldbæk
<REMOVEulrikFJERN@klagevejledning.dk>:

>Jeg har selv ADSL hos det Tiscali. Det kører perfekt og de andre Tiscali
>kunder, som jeg kender, har ikke brokket sig til mig.

Jeg har selv ADSL hos det TDC. Det kører perfekt og de andre
TDCkunder, som jeg kender, har ikke brokket sig til mig.

Så, hvad vil du bruge det til.

> [...]
>Østerbro er forbindelsen ca. nede hver anden dag i 3-6 timer af gangen. Det er
>typisk i tidsrummet mellem 18 og 06, at forbindelsen er nede.

Det lyder urtroligt, så havde man sikkert hørt om det, da det må
være en generelt problem de pågældende steder.

PS.
Brug gerne en korrekt signaturadskiller,
iflg. http://www.usenet.dk/netikette/udvidet.html :
En signatur må maksimalt være på 4 linier á 72 tegn og skal
indledes af "-- ", altså [minus][minus][mellemrum].
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-05-02 12:33

Hej Knud Gert Ellentoft, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg har selv ADSL hos det TDC.

Lidt off topic, men tillykke med det, Knud

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-05-02 12:32

Hej Kenneth K., du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> ekstraudstyr) til 489 i mdr (for dyrt!)
>
> Vs.
>
> Ticali adsl 256/256 "flatrate" med Cisco 677 til 410,- i mdr.

Udover hvad der sagt om, at TDC er inkl. fastnettelefonabonnement (men
du er så også bundet mht. telefoniudbyder), bør du måske også være
opmærksom på, at man med Tiscaliopkoblingen kan rode i routeren alt
hvad man lyster.
Derudover hvad der ellers følger med af gratis ekstraservicer (fx er
Tiscalis ekstra 9 - dvs. ialt 10 - postkasser ægte POP3'ere, hvad det
vist stadig ikke er hos TDC) etc.

Jeg har selv den lille 677'er og har haft den siden sommeren 2000. Den
udfylder fint mine behov, men ellers kan man jo henad vejen for et
mindre beløb skifte til de mere avancerede med Ciscos egen IOS.

Forbindelsen er imponerende stabil. Sidst jeg var nede var omkr. 30.
juni (2001), hvor ADSL i hele Århus var ramt (inkl. de to TDC-
opkoblede, jeg snakkede med). Routeren har jeg kun genstartet, når det
har været overlagt fra min side (fx leget med konfiguration o.l.).

Bruger du news meget, har de formentligt landets rappeste og mest
stabile newsserver. Jeg har oplevet den har været nede én gang (pga.
et diskcrash i efteråret, omend den var på benene efter en halv times
tid, da Klaus selv var derinde). Fra du poster og til du kan se
indlægget, går der 99% af tiden under et sekund, og man henter headere
med ~99% af den teoretiske max-hastighed, når først routeren er
"varmet op". (Newsserveren er - omend forskellen er petitesser -
faktisk hurtigere end serveren med deres hastighedstest

Så det er altså nogle af grundene til, at jeg er særdeles tilfreds og
ikke kunne drømme om at skifte.

Dermed naturligvis ikke sagt, at de andre to store ADSL-udbydere ikke
også er stabile og fuldt tilfredsstillende. Jeg har blot ikke noget
førsthåndskendskab til dem.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Nicolai

Dato : 14-05-02 16:06

"Kenneth K." <screanny@hotmail.com> wrote in message

> Vs.
>
> Ticali adsl 256/256 "flatrate" med Cisco 677 til 410,- i mdr. +mulighed
for
> Boost.

Jeg har haft ADSL hos Tiscali i 1½ år. Har foretaget opgraderinger af min
linie 3 gange og alle gange er det sket på mindre end en uge, ca. 2-3 dage.
Kvaliteten er helt i top (har sammenlignet med andres ADSL linier). Og jeg
har kun oplevet et par udfald på 1½ år på min linie, og af kortere varighed.
Det synes jeg er flot.

Jeg kan ikke garantere dig noget, men kan sagtens anbefale Tiscali.

> Fortæl, fortæl...
>
> M.v.h.
> Kenneth

Nicolai