Ny i ASP
Fra : CT

Dato : 09-05-02 11:46

Hej Gruppe

Jeg ny i ASP og har hæftet ASP 3 fra IDG.
Det er ikke fordi det er svært at forstå de objekter der er, men jeg har
lige problem med tilstands objekterne Session og Applikation.
Sådan som jeg ser det, så må Applikation (program / script) ligge på server,
og en session må være hos klienten. Altså En session er der forbindelse der
er mellem S/K.
Er det helt forkert?

M.v.h

-Claus

Fra : Niels H.

Dato : 09-05-02 12:26

"CT" <ikke@her.dk> wrote in message news:abdjvb$s89$1@news.cybercity.dk...
> [...]
server,
> og en session må være hos klienten. Altså En session er der forbindelse

En Application er en variabel der er synlig for alle brugerne. Dvs du kan
indsætte data ved en bruger og du kan læse dem ved en anden bruger. En
Application bliver først nulstillet når serveren genstarter eller du
nulstiller den.

En Session er kun synlig for netop den pågældende bruger. Det kan du teste
ved at lave en Response.Write Session.SessionID og gå ind på den side med 2
browsere. Så skulle du gerne få 2 forskellige numre. Du kan ikke se en
bruges Session hos en anden bruger. Derfor er Session en god ting at bruge
når du skal "huske" på en brugers id, istedet for at benytte url.

--
Niels Henriksen
Tjen penge på nettet: http://www.tigernet.dk