Datafunktion
Fra : Niels Graverholt

Dato : 08-05-02 23:20

Er der ikke en, der har kode til en ganske almindelig dato og kl.
funktion - uden mærkelige greenwich tider og andet.
Også gerne en til at vise tidsstemplingen for en fil.
På forhånd tak

ngr@mail.dk

Fra : -Martin-

Dato : 09-05-02 00:07

www.php.net/time <-- TADAAA

Fra : Niels Graverholt

Dato : 09-05-02 07:09

Er der ikke en, der vil vise mig et EKSEMPEL med KODE.
Gerne et med dato og et med klokkeslet.
JEG KAN IKKE FINDE UD AF DET!
Tak

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 09-05-02 10:15

Fra : Rasmus Beuchert \(es~

Dato : 09-05-02 07:58

Her er en simpel metode:

<?
echo "Dags dato: " . date("d-m-Y") . "<br>";
echo "Klokken er: " . date("H:i:s") . "<br>";
?>

Læs mere under www.php.net/date/

MVH

Rasmus Beuchert (espeedy.dk)

Fra : Niels Graverholt

Dato : 09-05-02 12:32

Tak for hjælpen
Jeg havde nu fundet ud af det ved hjælp af date("m") date("y") o.s.v,
Det der forvirrer mig er, at der også tales om int time (void). Jeg
forstår ikke, hvorfor den omtales, når man slet ikke behøvet at bruge
den.

Findes der også en function til at vise en fils tidssstempling?

vh
Niels

Fra : -Martin-

Dato : 09-05-02 21:18

On Thu, 09 May 2002 11:31:38 GMT, ngr@mail.dk (Niels Graverholt)
wrote:

> [...]
>Det der forvirrer mig er, at der også tales om int time (void). Jeg
>forstår ikke, hvorfor den omtales, når man slet ikke behøvet at bruge

int time (void)
der kan du finde oplysningerne inde på webcafe.dk
<http://www.webcafe.dk/artikler/php/funktioner2/#brug_manual¨>

Der kan du læse til hva de forskellige "fy-ord" betyder