god tandlæge i malmø
Fra : Kitty Leopold

Dato : 08-05-02 21:32

Hej - jeg kan anbefale følgende tandlæge i Malmø

Lars Miselli
Stortorget 3
211 22 Malmø
tel. 040 793 90

Han er meget dygtig, og både min mand og har brugt ham i flere år og
efterhånden også flere kolleger.

Hilsen Kitty

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 09-05-02 07:32

> [...]
> 211 22 Malmø
> tel. 040 793 90
>
> Han er meget dygtig, og både min mand og har brugt ham i flere år og

Hvor meget sparer man på "almindelige" tandlæge ting - huller, udtræk af en
visdomstand etc.

Venligst Mette der syntes de danske tandlæger er for dyre :-/

Fra : Kitty Leopold

Dato : 09-05-02 14:50

Hej Mette.

Den store besparelse er selvfølgelig på større arbejder f.eks. broer og
kroner, ca. halv pris i svenske kroner.

På alm. tandlægearbejde huller osv. er der sidste år blevet indført en ny
ordning, hvor man ved at sende regningen til sin kommune kan få det samme
afslag i prisen som hvis det var lavet i Danmark.

Hilsen Kitty

Fra : kamik

Dato : 12-05-02 19:39

"Kitty Leopold" skrev d. 09-05-02 14:50 dette indlæg :
> [...]
samme
> afslag i prisen som hvis det var lavet i Danmark.

Den skal jeg lige have igen; sende regningen på kommunen, hvilken
forbindelsen har de til tandlæger? Hvilken "afdeling" af kommunen skal
den sendes til. Og sidst men ikke míndst hvilken kommune bor du i ?

Med venlig hilsen
En meget forvirret læser

http://www.kandu.dk/

Fra : kamik

Dato : 12-05-02 19:40

Fra : Kitty Leopold

Dato : 22-05-02 22:06

"> >
> [...]
> forbindelsen har de til tandlæger? Hvilken "afdeling" af kommunen skal
> den sendes til. Og sidst men ikke míndst hvilken kommune bor du i ?

Ifølge bladet Helse blev der sidste sommer indført en ordning der ligner den
vi har herhjemme i Danmark.

Når du går til en dansk tandlæge for du jo tilskud til diverse
tandlægearbejder, tandfyldninger, udtrækninger osv. I Danmark bliver beløbet
automatisk trukket fra regningen.

Bortset fra det sidste får du nu tilskud til akkurat de samme
tandbehandlinger i Sverige, bortset fra at tilskuddet ikke bliver automatisk
fratrukket regningen. Den skal du efterfølgende sende til dit socialkontor,
hvorefter du skulle få refunderes et beløb der ligner det du ville få som
tilskud i Danmmark.

Jeg bor i København, men da det var en servicemeddelelse i Helse, går jeg da
ud fra at det gælder for hele landet.

M.v.h.
Kitty

Fra : AMF

Dato : 21-01-03 14:51

"kamik" skrev d. 12-05-02 19:40 dette indlæg :

> [...]
> forbindelsen har de til tandlæger? Hvilken "afdeling" af kommunen skal
> den sendes til. Og sidst men ikke míndst hvilken kommune bor du i ?

Hej Forvirret læser

Prøv at kikke på http://www.avmintand.dk/ der kan du læse om reglerne
for refusion af behandling i udlandet. Du kan også finde tandlæger i
Sverige, Tyskland mm.

http://www.kandu.dk/