indsættelse af tabeller i contenteditable ~
Fra : merlin

Dato : 08-05-02 19:49

Hej,

Jeg har leget lidt med at sætte html tabeller ind i en <DIV> med
contenteditable=true, men kan ikke rigtigt få det til at virke.
Nogen af jer der har et link til et eksempel eller en demo eller lign?
Bare noget simpelt.

Thomas

Klip det bort der ikke svares på,
og svar under det der citeres
http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-05-02 18:34

"merlin" <merlin@merlin.sprex.dk> wrote in message
> [...]
> contenteditable=true, men kan ikke rigtigt få det til at virke.
> Nogen af jer der har et link til et eksempel eller en demo eller lign?

Jeg har lige klasket det her sammen, det er ikke smukt da man skal markere
noget tekst for at få lov til at indsætte teksten.

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
<script type="text/javascript">
function LavTabel(kolonner, celler){
objTekstFelt = document.getElementById("mitTekstFelt");
objTable = document.createElement("TABLE");
objTableBody = document.createElement("TBODY");
for(j=0;j<kolonner;j++) {
Raekke = document.createElement("TR");
for(i=0;i<celler;i++) {
Celle = document.createElement("TD");
Tekst = document.createTextNode("Tekst");
Celle.appendChild(Tekst);
Raekke.appendChild(Celle);
}
objTableBody.appendChild(Raekke);
}
objTable.appendChild(objTableBody);
objTable.setAttribute("border","2");

var objSelection = document.selection;
var objTextRange;
objTextRange = objSelection.createRange();

var elem = objTextRange.parentElement();
while(!elem.id == "mitTekstFelt"){
elem = elem.parentNode;
if(elem.tagName == "BODY"){
break;
}
}
if(elem.id == "mitTekstFelt"){
objTextRange.pasteHTML(objTable.outerHTML);
}
}
</script>
</HEAD>
<BODY>
style="overflow:auto;width:300px;height:300px;border:1px solid black;">

</BODY>
</HTML>