NetBEUI-protokol over routere.
Fra : Brian Rasmussen

Dato : 06-02-01 12:05

Hej !

Jeg har købt et par D-link routere (DI-206), som jeg vil bruge til at koble
mig på et remote netværk med. Nu kan jeg altså bare ikke få
NetBEUI-protokollen til at virke - jeg kan ikke se filer på min
remote-server. Tilsyneladende fungerer TCP/IP fint nok da jeg kan pinge og
se min mail på remoteserveren. Hvad gør jeg galt?!

Med venlig hilsen
Brian Rasmussen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 06-02-01 12:09

Hej Brian

"Brian Rasmussen" <br@dme-as.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> remote-server. Tilsyneladende fungerer TCP/IP fint nok da jeg kan pinge og
> se min mail på remoteserveren. Hvad gør jeg galt?!

Ikke noget.
NetBEUI er bare ikke routeable.

--
Mvh Barne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Klaus Franzmann

Dato : 06-02-01 12:14

"Brian Rasmussen" <br@dme-as.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gør jeg galt?!

Du prøver at route en ikke routebar protokol.

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=netbeui

Mvh Klaus Franzmann

Fra : MBi

Dato : 06-02-01 12:25

HEjsa

Du skal bridge netbøvs protokollen og holde øje med din isdn regning, hvis
du benytter en sådan.
Dvs du skal enable bridging i dine routere på wan siden og lan siden, så
kommer det til at virke.
IP bliver stadig routet.

Mvh
Martin