læse og skrive fra en com port (på den rig~
Fra : Morten Dall

Dato : 07-05-02 22:02

Hej alle er der nogle der kan hjælpe, hvor dan læser og skriver jeg til/ fra
en com port ? det skal vel og mærket være på den rigtige måde altså via
nogle win metoder, ikke noget med at skrive direkte til registerne via deres
hardware adresser, men via noget metoder i windows, måske API eller hvad ved
jeg ?

håber der er en der kan hjælpe

mvh Morten Dall

Fra : Soeren Dalby

Dato : 08-05-02 22:00

Nu er det efterhånden nogle år siden jeg har arbejdet med WinApi, men jeg
mener at kunne huske, at Windows file-api kan læse og skrive til en COM
port - Det lyder som det, du ønsker.

--
Med venlig hilsen / best regards

Soeren Dalby

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 09-05-02 11:05

On Tue, 7 May 2002 23:02:21 +0200, "Morten Dall"
> [...]

>hardware adresser, men via noget metoder i windows, måske API eller hvad ved

MSDN er din ven (det er Google også)

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwbgen/html/msdn_serial.asp

Denne Microsoft artikel er en af de bedre af slagsen. Har selv brugt
den med stor fornøjelse.

/Thomas