Hjælp til blink støbning
Fra : Herbert

Dato : 08-05-02 13:05

Hejsa

Jeg har fået den fantatiske ide, at vil til, at lave mine egne blink.

Hvor starter jeg ? Jeg tænker på forme, støbning, maling ?

På forhånd tak
Herbert

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 08-05-02 13:08

On Wed, 8 May 2002 14:05:12 +0200, "Herbert" <Herbert007@hotmail.com>
wrote:
>Hvor starter jeg ? Jeg tænker på forme, støbning, maling ?

Jeg har før kigget lidt på denne side.

http://home4.inet.tele.dk/lyster/egetgrej.html

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Jørgen

Dato : 08-05-02 15:12

Hej Herbert

Prøv at gå på biblioteket og lån bogen Lystfisker af Mogens Mogensen
der er også en video " ta' med ud å fisk" af Mogens Mogensen
de fortæller hvordan man laver sit egen grej.

hilsen Jørgen

Fra : P. Nielsen

Dato : 09-05-02 16:16

> Prøv at gå på biblioteket og lån bogen Lystfisker af Mogens Mogensen
> der er også en video " ta' med ud å fisk" af Mogens Mogensen
> de fortæller hvordan man laver sit egen grej.

mogens mogensen min kære gamle kollega...

Fra : Kent Christensen

Dato : 09-05-02 21:22

> [...]
>
> Jeg har fået den fantatiske ide, at vil til, at lave mine egne blink.
>
> Hvor starter jeg ? Jeg tænker på forme, støbning, maling ?

Hej

Du kan fx kigge på min hjemmeside: http://www.sitecenter.dk/kc_online .

Desværre er den slet, slet ikke udbygget endnu, og afsnittet med Pirkestøbning
er endnu ikke gjort færdigt, men det vil jeg gøre, når jeg får tid.

Jeg har selv støbt en del blink, og de kan blive rigtigt flotte - og ikke mindst
holdbare! Du kan male og lakere et selvstøbt blink, så det holder meget
bedre end dem i butikkerne.

Vh
Kent

Fra : Herbert

Dato : 09-05-02 22:53

> [...]
mindst
> holdbare! Du kan male og lakere et selvstøbt blink, så det holder meget

Hej alle

Mange tak for hjælpen Og Kent, kunne du en sende en mail eller lave et
opslag i gruppe. En gang når du får lavet med ved siden..

Knæk og bræk
Herbert

Fra : Kent Christensen

Dato : 10-05-02 17:29

"Herbert" <Herbert007@hotmail.com_Remove> skrev i en meddelelse news:aber4r$2fub$1@news.cybercity.dk...

> Hej alle
>
> Mange tak for hjælpen Og Kent, kunne du en sende en mail eller lave et
> opslag i gruppe. En gang når du får lavet med ved siden..

Ja, jeg kan da godt lave et opslag, når jeg er færdig med "Pirkestøbning".

Vh
Kent

Fra : hansi.christiansen

Dato : 09-05-02 23:03

"Herbert" skrev d. 08-05-02 13:05 dette indlæg :
> [...]
>
> På forhånd tak
> Herbert
> Du kan gå i hobbyforretning og købe cilikonepulver, men det syntes jeg
er for dyrt. Istedet kan du gøre sådan: tag 1 1/2 liter mælkekarton ,
skær toppen af. nu har du 1 støbeform. bland gips og vand, og fyld
formenhalvt op. smør nu dit favoritblink ind i vaseline, og tryk det ned
i gipsen.1/2delen af blinket skal stikke op over gipsen. nu har du en
1/2 form.lad den tørre. smør nu toppen af gips og blink,med vaseline og
fyld formen op ,med gips.blinket skal selvfølgelig blive liggende!når
det hele er tørt, kan du med lethed rive mælkekartonen af , og nu har du
2 1/2 støbeforme. fordi du kom vaseline på , er de lige til at skille
ad! nu skal du bore et hul i formen, hvor du kan hælde den flydende bly
i . i top og bund på indersiden af de 2 forme , kan du nu kradse i
gipsen, så der er plads til at du kan lægge en 1/2 papirclips, som øjer.
når alt er gjort, skal du tænde et sterinlys og sodde de 2 1/2dele ind i
, derved slipper din støbning let! lyder det svært? det er det ikke, så
se at komme igang!brug en skruetvinge til at holde sammen på formen
medens du støber, men pas på ikke at spænde den for meget, da formen
ellers knækker !spraymaling er ok! men hvis du skal have dit eget
mønster på, skal du bruge hobbymaling. for at det skal kunne holde, kan
du dyppe det færdige resultat i en gang lak. det holder ikke så godt,
som købeblink, da de er varmebehandlet, på en bestemt måde?, men hvad
gør det , de har jo ikke kostet så meget, vel! du får ikke et 100%kopi,
men tæt på. fil og slib kanter og knupper med en fil. god fornøjelse.
Hansi.

http://www.kandu.dk/