Opfølgning på historie om Sille
Fra : Lise Grønbæk

Dato : 08-05-02 11:23

Som jeg skrev i går, er jeg stadigvæk glad for de mange positive indlæg
der kom omkring min oplevelse med Sille.
Jeg ved godt, der er nogle få personer herinde på Newsgate, der sidder
på hug og venter på, at jeg skal irettesættes.
Det kan jeg også godt leve med. Når jeg tænker tilbage, var det det
samme, da jeg havde et indlæg inde i efteråret 2001 omkring købet af en
dødssyg hvalp, der hed Malle.
Egentlig troede jeg, at denne her side, er til folk som gerne vil
fortælle om deres oplevelser med hunde.
Men det kan godt være, at jeg tager helt fejl, fordi det må jeg jo gøre,
fordi de få personer, som jeg ikke behøver at nævne ved navn, sidder jo
ligefrem på spring.
Nu går de også op i, at man har stavefejl i sine indlæg, hvor langt skal
vi ud, før det her kan blive en fredelig side, hvor vi alle kan fortælle
og snakke sammen.
Jeg ved godt, at jeg har været efter en enkelt person, men når jeg
bliver angrebet bagfra, så bliver jeg vred og svarer igen, men det er jo
også fordi det er på det personlige plan, at hun hakker efter mig.
Til jer der spørger om hegn på lågen, så bliver det sat på igen.
Lise

Fra : Annette Skovbon

Dato : 08-05-02 11:34

Hej Lise,
Jeg kan godt forstå du svarer igen, det er somme tider svært ikke at
føle sig 'taget med bukserne nede'. Og er man i forvejen ked af det, er
det ikke ligefrem angreb man har allermest brug for.
Jeg har oplevet det sammen herinde i tråden om dalmantinerhvalpene, og
ja, jeg blev også provokeret,- kravlede ligefrem ned på modpartens plan.
Jeg synes, vi skal forsøge at ignorere alt, som er personlige angreb,
simpelthen lade dem sidde og bruge deres kostbare tid på at skrive
indlæg, de ikke får nogen response på. Så kan den slags 'mundhuggere' se
hvad de får ud af det.
Jeg er glad for, at Sille er ved at være frisk igen

Mange hilsner Annette,- som også havde taget sit dyr til dyrlægen i
sådan en situation!

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-05-02 11:59

Lise Grønbæk <llea_rifraf@vejen-net.dk> skrev i en
> Som jeg skrev i går, er jeg stadigvæk glad for de mange positive indlæg
> der kom omkring min oplevelse med Sille.

Hej Lise

Du har kort og godt opført dig som en ansvarsbevidst hundeejer ved at tage
til dyrlægen med Sille!
Jeg kan ikke lade være at undre mig en del over, at den første person, der
"overfaldt" dig, er én, der i indtil flere indlæg har raset over folk, der
ikke holder deres hund i snor!
At det altså var en løsgående hund, der overfaldt Sille, det bliver
overhovedet ikke nævnt, det synes jeg jo ellers nok var mere relevant end at
gøre sig morsom over, at du gik til dyrlægen!
Men løsgående hunde og uansvarlige hundeejere eksisterer måske kun, når det
er ham selv og hans hund(e), det går ud over!
At han og en ligesindet heller ikke undser sig for at håne dig p.ga. din
alder og derfor i deres øjne psykiske ustabilitet, ja, det siger jo en del
om, hvilket stade i udviklingen de befinder sig på!
Egentlig ret typisk for mænd, der ikke kan klare sig over for kvinder i en
diskussion, at komme med den slags nedgørende udtalelser!

Med venlig hilsen Eva

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 08-05-02 14:49

On Wed, 8 May 2002 12:59:05 +0200, "Eva Schmidt"
<safeni@privat.tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>overhovedet ikke nævnt, det synes jeg jo ellers nok var mere relevant end at
>gøre sig morsom over, at du gik til dyrlægen!

,,,,,,,,,,,,,det blev nævnt ! jeg skrev at det var helt klart forkert
af ejeren at ikke have sin hund i snor og at stå og grine ! men det
har du vel ikke set ? man læser kun det man vil eller hvordan er det
nu det er ?

>Men løsgående hunde og uansvarlige hundeejere eksisterer måske kun, når det
>er ham selv og hans hund(e), det går ud over!

,,,,,,,,,,,,,,,, måske er du blind ? jeg sagde min mening om at gå til
dyrelægen med en usynlig rift !! jeg har ikke sagt at det er i orden
at folk ikke har deres hunde i snor nu må du sku styre dig lidt ! nu
erd et vist dig der bare vil kaste mudder hva

>At han og en ligesindet heller ikke undser sig for at håne dig p.ga. din
>alder og derfor i deres øjne psykiske ustabilitet, ja, det siger jo en del
>om, hvilket stade i udviklingen de befinder sig på!

,,,,,,,,,,,,,,,uha der bliver kastet mudder nu *fnis* ja det er da kun
til at grine af at man blærer sig med sin alder i sammenhæng med at
man går til dyrlægen med en usynlig rift , og hvilket stade vi
befinder os på ? vi er da kommet os over pyldrestadiet og jeg er ikke
en gang årgang 49 endnu

> Egentlig ret typisk for mænd, der ikke kan klare sig over for kvinder i en
>diskussion, at komme med den slags nedgørende udtalelser!
>Med venlig hilsen Eva

hvem var det der kaldte hvem dum herinde ? hvis jeg ikke tager meget
fejl så var det lise og hun er da vist en kvinde "efter hvad navnet
siger" så der er ikke noget der er typisk her

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-05-02 15:30

Punish the deed, not the breed <nobody@home.com> skrev i en
> [...]
> af ejeren at ikke have sin hund i snor og at stå og grine ! men det
> har du vel ikke set ? man læser kun det man vil eller hvordan er det

Ok, har nu læst indlægget igen og ser, at du har ret i, at du anførte at
ejeren burde have hunden i snor! Beklager at jeg havde overset det!
Men jeg forstår stadig ikke, at du bliver ved med at køre frem med den
usynlige rift! Lise vidste jo IKKE på det tidspunkt, hvad der var sket med
hunden!
Hvad nu, hvis hun havde reageret, som du foreslår og hunden så var kommet
til skade, men at det ikke kunne ses?
"Better safe than sorry" , siger man jo!
Er du aldrig nogen sinde gået til dyrlæge med en af dine hunde, fordi du var
bange for, at den fejlede noget? Hvor det så (heldigvis) viste sig, at
frygten var ubegrundet?
Jeg vil holde temmelig mange penge på, at adskillige hunde/katte og andre
dyreejere, der bekymrer sig for deres dyrs ve og vel, er gået til dyrlægen
på mistanke om, at der var noget galt!
Ok, du har så måske ikke, men derfra og så til at håne Lise, fordi hun
gjorde det, der er et stykke vej!
Om du vil opfatte dette som mudderkastning er op til dig, men du kan ikke
skrive et indlæg og så bare regne med, at alle er enige med dig!

Og de der typiske "mande-guldkorn", som jeg tit og ofte har set fyret af,
når I er ved at komme i bekneb for argumenter! "Det er nok den tid på
måneden" - ha, ha, ha eller "Hun er sgu nok i overgangsalderen" hæ hæ hæ,
rææææb!!!

De bliver ikke sjovere af at blive gentaget!

Eva

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 08-05-02 20:25

On Wed, 8 May 2002 16:29:49 +0200, "Eva Schmidt"
> [...]

>bange for, at den fejlede noget? Hvor det så (heldigvis) viste sig, at

,,,,,,,,,,,,,,,jo måske men der var noget jeg kunne se eller hunden
opførte sig underligt , men rifter det renser jeg med klorhexidin og
så er det ovre !

> [...]
>rææææb!!!
>
>De bliver ikke sjovere af at blive gentaget!

.........Såså du gamle tag det ikke så tungt, pas på blodtrykket
det skal vel heller ikke være alt for politisk korekt sprog altid vel
, så ville det jo være kedeligt ! og jeg har da lige læst en kvinde
der skrev til en anden at hun var parat hvis hun ville have balade !
jeg har jeg da aldrig set nogle mænd skrive truselsligende indlæg
herinde !? så det er da ikke kønsbetinget )

Fra : Jasper Norman

Dato : 13-05-02 00:16

Det er bestemt ikke et spørgsmål om at hele verden er på nakken af dig. Hvis
du følger med i andre newsgroups, vil du være klar over at disse forum´s
"normalt" er et sted hvor mennesker stiller kontante spørgsmål og får
kontante svar. Altså er det rimeligt unikt at man, som du skriver,
"fortæller om oplevelser" med sine hunde. Hvis man, som du, alligevel vælger
at dele sine oplevelser, gode eller dårlige, med 1 mio. danskere, må du
forvente at modtage en del uforbeholdne meninger. Det er da klart at der er
delte meninger om, hvorvidt en rift er et dyrlægebesøg værd! Det er kun dig
selv som kan afgøre om riften var et besøg værd... Men jeg fatter simpelt
hen ikke at du gider at sprede dine bittersøde tårer over hele gruppen,
fordi vi er nogle stykker der har en anden mening. Herregud, havde der
sprunget en brunsten Rottweiler over hækken, brækket nakken på din hund og
derefter voldtaget den, kunne jeg forstå din oprørelse, men.... en hvalp???
Jeg er ikke uening i, at der stor forskel på mænd/kvinders opfattelse af
denne historie og som det tidligere er blevet påpeget, kunne det måske være
en idé med en gruppe alá "dk.fritid.dyr.hund.kvindelige_følelser"? Jeg
mener... der er sgu da vammelt at man flere dage senere kan læse takkebreve
til de "medsammensvorne" og "mandehaderbreve" til de uenige. Jeg har ondt af
jeres hunde... Det kán da ikke være et særligt naturligt hundeliv de lever
hvis deres ejere kan få dagevis til at gå med at spekulere over tilfældige
bemærkninger.

Med venlig hilsen

Jasper