Comport hjælp kun c ikke c++
Fra : Per Lund

Dato : 08-05-02 09:18

Hej ng

Jeg er ved at lave et program der skal komunikere med ekstern enhed via
comporten. Mit problem er nu hvorledes kommer jeg til at sende data til com
porten og læse et svar fra den.

Mvh Per

Fra : Mogens Hansen

Dato : 08-05-02 09:27

"Per Lund" <per@p-c-l.net> wrote

> Jeg er ved at lave et program der skal komunikere med ekstern enhed via
> comporten. Mit problem er nu hvorledes kommer jeg til at sende data til
com
> porten og læse et svar fra den.

Det må vist afhænge kraftigt af hvilken platform du skriver til, så det
bliver du nok nødt til at fortælle.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Per Lund

Dato : 08-05-02 09:33

Forvenrter at systemet er til Linux. da jeg har hørt at det er nemmere at få
adgang til porte der.

Per Lund <per@p-c-l.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:abamtb$251$1@sunsite.dk...

Fra : Claus Pedersen

Dato : 08-05-02 10:26

Fra : Per Lund

Dato : 08-05-02 10:51

Hvilket mugligheder er der hvis man ønsker at bruge windows 9x

Mvh Per

Fra : Leo Havmøller

Dato : 08-05-02 12:04

"Per Lund" <per@p-c-l.net> wrote in message news:abasc8$l2q$1@sunsite.dk...

> Hvilket mugligheder er der hvis man ønsker at bruge windows 9x

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwbgen/htm
l/msdn_serial.asp

Leo Havmøller.

Fra : bop

Dato : 08-05-02 17:02

"Per Lund" <per@p-c-l.net> wrote in message news:abasc8$l2q$1@sunsite.dk...
> Hvilket mugligheder er der hvis man ønsker at bruge windows 9x

Du kan hente en hjælpefil hos Microsoft (http://msdn.microsoft.com) der
beskriver Win32 API'et. De mest interessante funktioner er CreateFile,
SetCommState, SetupComm, SetCommTimeouts, WriteFile og ReadFile. Dit program
kan kompileres med Borlands kompilator som kan hentes på deres hjemmeside
(http://www.borland.com).

--
BopBop

Fra : Benny Andersen

Dato : 08-05-02 10:25

On Wed, 8 May 2002 10:32:40 +0200, Per Lund <per@p-c-l.net> wrote:
> Forvenrter at systemet er til Linux. da jeg har hørt at det er nemmere at få
> adgang til porte der.

Der findes en HOWTO, mini/IO-Port-Programming.

-- Benny

Fra : glenn007

Dato : 27-10-02 01:46

"Per Lund" skrev d. 08-05-02 09:33 dette indlæg :
> Forvenrter at systemet er til Linux. da jeg har hørt at det er nemmere
> [...]

Hej Per så dit indlæg i Knadu.dk - Fandt du nogle løsninger, for jeg
har nøjagtigt samme problem og er meget ny inden for c++. Så jeg ville
meget gerne kigge med.

Glenn

http://www.kandu.dk/