DDR-SDRAM i et SDRAM bundkort (BX)?
Fra : Schafdog

Dato : 08-05-02 08:26

Vil gerne opgradere med lidt mere RAM i min gamle Asus P2B, men kvier mig
ved at købe gamle SDRAM, hvis jeg alligevel opgraderer om kort tid.

Jeg ved at der findes nye bundkort der understøtter SDRAM og DDR-RAM, men
hvad med den modsatte vej.

Kan DDR-SDRAM virke i et BX bundkort, selvfølgelig uden Double Data Rate?

Dennis

Fra : Leony

Dato : 08-05-02 08:57

"Schafdog" <schaf@dog.dk> skrev i en meddelelse

> Vil gerne opgradere med lidt mere RAM i min gamle Asus P2B, men kvier mig
> ved at købe gamle SDRAM, hvis jeg alligevel opgraderer om kort tid.

Hvis du alligevel opgraderer om kort tid, hvorfor så investere i mere RAM.
Du kunne evt prøve at finde nogen brugte. Der er sikkert mange der er
skiftet til DDR og vil sælge SD til en billig penge.

> Kan DDR-SDRAM virke i et BX bundkort, selvfølgelig uden Double Data Rate?

Nej.
Dit board skal understøtte DDR RAM.
Hvis du køber DDR-SDRAM uden DDR, så har du jo bare SDRAM

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : CopyCat

Dato : 09-05-02 00:19

> Nej.
> Dit board skal understøtte DDR RAM.
> Hvis du køber DDR-SDRAM uden DDR, så har du jo bare SDRAM

+ ., det bliver nok også lidt svært at putte DDR ram med 184 ben i en sokkel
som kun har 168 ben .. som Sd.ram har ..

~~> Frank .,

Fra : Leony

Dato : 09-05-02 09:44

"CopyCat" <copycat@REMOVEpc.dk> skrev i en meddelelse

> + ., det bliver nok også lidt svært at putte DDR ram med 184 ben i en
sokkel
> som kun har 168 ben .. som Sd.ram har ..

Alt kan jo lade sig gøre, men jeg vil jo mene at du har ret.
Læste fornylig om en der havde fået vendt en blok SD-RAM forkert (det kræver
lidt at få den mast ned når de små hakker ikke passer).