Lydløs Køler til K6-500 mhz
Fra : Niels Solskin

Dato : 08-05-02 05:59

Hej NG !

Har en 500 mhz computer, som larmer som ligesom Povl Anker (færgen
til Bornholm)...

Det hele er i et Codegen kabinet ...hmm

Jeg overvejer at skifte køleren.....men har aldrig prøvet det før

Kan jeg bruge en hvilken som helst køler, har set en til socket 7
i Datatel til 99 kr.

Og er der noget, jeg skal være opmærksom på ???????????

Hvad med kølepasta er det noget jeg skal bruge ?????

Tusind tak for Jeres hjælp !!!!!!!!!!!!!!

Niels

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 08-05-02 08:25

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> skrev

> Det hele er i et Codegen kabinet ...hmm

Heller ikke just støjfrit

> Jeg overvejer at skifte køleren.....men har aldrig prøvet det før

Det er ikke så svært på en K6-processor. Du skal være *meget* klodset for at
gøre noget galt.

> Kan jeg bruge en hvilken som helst køler, har set en til socket 7
> i Datatel til 99 kr.

Så længe det er Socket 7, så ja - næsten da.

> Og er der noget, jeg skal være opmærksom på ???????????

Køleren skal selvfølgelig være godkendt op til 500 MHz, men det tror nu alle
kølere er i dag. Desuden skal du ikke regne med at få en *lydløs* køler til
100 kroner.

> Hvad med kølepasta er det noget jeg skal bruge ?????

Den slags moderne pjank er ikke strengt nødvendigt på en K6 processor. Typisk
vil den køler du køber også have påklistret en såkaldt Thermal Pad, der
fungerer som en slags kølepasta.

mvh
Peter

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-05-02 08:47

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i Datatel til 99 kr.
>
> Og er der noget, jeg skal være opmærksom på ???????????
>
> Hvad med kølepasta er det noget jeg skal bruge ?????

Du kan købe en Noisecontrol køler hos Studiedata.
Den siger vist ikke en lyd.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : [4262] Mikael Nørrel~

Dato : 08-05-02 08:50

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> skrev:
> Har en 500 mhz computer, som larmer som ligesom
> Povl Anker (færgen til Bornholm)...
>
> Det hele er i et Codegen kabinet ...hmm

Her kan du fx. dæmpe strømforsyningen med denne:
<http://www.studiedata.dk/product.asp?product=319&page=1>

Det er dog muligt, at Codegens strømforsyning giver
forkert strøm, da de er ret billige.
Måske vil en helt ny strømforsyning være bedre, men
lad være med at ofre sådan een medmindre din PC tit
er ustabil og går ned.
<http://www.studiedata.dk/product.asp?product=241&page=1>
Der er dog mange andre produkter, men jeg har ikke
valgt den dyreste!

> Jeg overvejer at skifte køleren.....men har aldrig prøvet
> det før

Det er rimeligt nemt, der plejer at være nogle "metal-flippere" (hvad fa**** hedder sådan nogle?) der holder
køleren fast på Cpu'en (nærmere betegnet "Cpu-
holderen"), disse skal bare lige vippes ud, således du kan
fjerne køleren - det gøres naturligvis modsat når der skal
sættes en på.

> Kan jeg bruge en hvilken som helst køler, har set en til
> socket 7 i Datatel til 99 kr.

Narj, du skal vel bruge en lydløs køler
Se fx. denne: <http://www.studiedata.dk/product.asp?product=303&page=1>

> Og er der noget, jeg skal være opmærksom
> på ?

Jeg kan ikke lige komme på noget!

> Hvad med kølepasta er det noget jeg skal bruge ?

Nej.

> Tusind tak for Jeres hjælp !

Det var skam så lidt.

Ang. lyddæmpning, så se på disse forhandlere:
www.studiedata.dk
www.webconsult.dk

Venligst
Mikael

Fra : [SANTA]-MuffDiver

Dato : 08-05-02 14:56

> [...]
>
> Hvad med kølepasta er det noget jeg skal bruge ?????
>
> Tusind tak for Jeres hjælp !!!!!!!!!!!!!!

Du kan evt. købe en køler til en Socket A cpu (AMD Duron/Athlon). De skulle
passe på bundkortet.Jeg har selv monteret en på min forlovedes pc og det tog
ca. 30 sek.Du får så en bedre køling end en traditionel køler til Socket7.

Fra : Niels Solskin

Dato : 08-05-02 20:30

Tusind Tak for hjælpen !!!

I er bare alletiders !!!!!!!!!!!!!!