Hvordan får jeg den sidste med?
Fra : oeller

Dato : 07-05-02 23:49

Hej,

Jeg har et lille netværk med 5 maskiner. De fire af maskinerne er forbundet
via en hub, og den femte maskine er forbundet til en af de andre via et
krydset kabel. Er det muligt at lave det så alle de andre maskiner kan se
den sidste maskine også, og den kan se de andre?
Netværket kører med TCP/IP protokollen. Alle er i samme arbejdsgruppe.
Styresystem er Win 98 og Win XP.

Opsætningen er:
Maskine 1 10.100.xxx.30
Maskine 2 10.100.xxx.31
Maskine 3 10.100.xxx.32
Maskine 4 10.100.xxx.34 + Maskine 5 10.100.xxx.35

Subnetmask 255.255.255.0

Oeller

Fra : Søren Lundfald

Dato : 08-05-02 20:51

"oeller" <oelergodt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> krydset kabel. Er det muligt at lave det så alle de andre maskiner kan se
> den sidste maskine også, og den kan se de andre?

Ja. Jeg går ud fra du har 2 netkort i pc4. Du skal så route pc5 gennem pc4.
Hvis du kører med XP på pc4, skal du huske at sætte de rigtige rettigheder
på og disable firewall osv. Med win98 skulle der ikke være nogen
problemer...

Søren Lundfald

At a bus station the bus stops
At the train station the train stops
At my work I have a workstation

Fra : oeller

Dato : 09-05-02 00:27

Søren Lundfald skrev i meddelelsen ...
> [...]
>Hvis du kører med XP på pc4, skal du huske at sætte de rigtige rettigheder
>på og disable firewall osv. Med win98 skulle der ikke være nogen

Hej Søren,

Med andre ord, jeg skal altså have fat i et routingsprogram a la Sygate
eller lignende?

Oeller

Fra : Søren Lundfald

Dato : 09-05-02 15:42

oeller skrev i meddelelsen <3cd9b3ba$0$229$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...

>Med andre ord, jeg skal altså have fat i et routingsprogram a la Sygate
>eller lignende?

Ja, Winroute, Sygate el. lign, hvis du kører med Win98 på pc4. Det _kan_
lade sig gøre manuelt, men er lidt omfattende.
Hvis du kører med XP på pc4, kan du bruge de indbyggede routing værktøjer.
Kig på de nogel af de guides der ligger under Kontrolpanel ->
Netværksforbindelser.

Mvh
Søren Lundfald

Fra : oeller

Dato : 11-05-02 21:18

Søren Lundfald skrev i meddelelsen
<3cda8b07$0$10883$d40e179e@nntp01.dk.telia.net>...

>Ja, Winroute, Sygate el. lign, hvis du kører med Win98 på pc4. Det _kan_
>lade sig gøre manuelt, men er lidt omfattende.

OK. Takker for hjælpen, jeg kører win98, så jeg tror jeg lader Sygate om
opgaven. w98 er lidt følsom over for alt for mange pillerier ).

Oeller