Stofanet og Netmeeting
Fra : Søren Kramer

Dato : 06-02-01 10:22

Hvordan kommer det til at fungere?

MVH
Søren

Fra : Bjørn Konestabo

Dato : 06-02-01 12:09

["Søren Kramer" <krumme@mail1.stofanet.dk>]
| Hvordan kommer det til at fungere?

Min erfaring er at det fungerer dårligt. Netmeeting bruker en
såkalt "aktiv protokol" som betyr at din maskin forteller den andre
maskinen hva dens IP-adresse er. Problemet er at din maskin ikke vet
dette, og gir kun fra seg den lokale stofanet-IP adressen (196.etc) som
den andre maskinen ikke kan kontakte.

Jeg vil tro at EN mulig løsning er å bruke extern IP-adresse lokalt, og
så kjøre en NAT på din egen maskin som oversetter tilbake til Stofas
intern-IP. Ikke akkurat noen vakker løsning. Mest et eksperiment for
viderekommende.

Dersom noen har enklere løsninger vil jeg gjerne høre om de.

--
This message has not been scanned for viruses.

Fra : born_to_rock

Dato : 07-02-01 20:31

Hej Hej

Du skal bare gå ind på stofanet.dk. Der kan du finde din globale IP, som du
så kan benytte til netmeeting.

Problemet er dog snart løst da man inden længe går over til DHCP som
stofanet kunde .Altså tildelt IP adresse,

mvh

Fra : Pete

Dato : 08-02-01 14:21

In article <enhg6.273$Hr1.19333@news.get2net.dk>, blaster@sol.dk says...

> Problemet er dog snart løst da man inden længe går over til DHCP som
> stofanet kunde .Altså tildelt IP adresse,

Hvor har du den information fra ?
Ikke fordi jeg ikke tror på dig, men mere for selv at læse lidt op på
det. Jeg har ihvertfald ikke modtaget noget information fra StofaNet
omkring dette.
Nå ja jeg glemte lige at skrive *satans* nu skal der rettes x-antal
skripts og andet skrammel til.

--
Mvh Peter Kærsaa peakae@mail1.stofanet.dk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 08-02-01 15:52

In <MPG.14ecbb89a79dd3809896b5@news.stofanet.dk> Pete <pete@Nospam.127.0.0.1> writes:

> [...]

>Ikke fordi jeg ikke tror på dig, men mere for selv at læse lidt op på
>det. Jeg har ihvertfald ikke modtaget noget information fra StofaNet

Jeg har heller intet information faaet fra Stofa, men det er jo intet nyt.
Anyway laes mere paa http://www.run2net.dk/

/Martin

Fra : Peter Tirsek

Dato : 08-02-01 17:31

On Thu, 8 Feb 2001, Pete wrote:

> Hvor har du den information fra ?
> Ikke fordi jeg ikke tror på dig, men mere for selv at læse lidt op på
> det. Jeg har ihvertfald ikke modtaget noget information fra StofaNet
> omkring dette.

Det er heller ikke officielt udmeldt endnu. Dette skyldes nok mest, at
tidsplanen for overgang endnu ikke er fastlagt, idet der er nogle
faktorer, man lige skal have styr på først.

Du (og andre) vil dog modtage information i tilstrækkelig tid om
hvornår ændringen vil ske, hvordan det skal foregå, mv.

> Nå ja jeg glemte lige at skrive *satans* nu skal der rettes x-antal
> skripts og andet skrammel til.

Betragt det som en lærerig oplevelse. :)

--
Med venlig hilsen | På Usenet udtaler jeg mig udelukkende som
Peter Tirsek | privatperson, og ikke på vegne af min

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 08-02-01 22:27

Peter Tirsek <peter@tirsek.com> writes:
> Du (og andre) vil dog modtage information i tilstrækkelig tid om
> hvornår ændringen vil ske, hvordan det skal foregå, mv.

Modtage informationen hvordan?
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Kim Jensen

Dato : 09-02-01 16:41

> Du (og andre) vil dog modtage information i tilstrækkelig tid om
> hvornår ændringen vil ske, hvordan det skal foregå, mv.

Ovenstående udtalelse lyder umiddelbart som noget med kun ved, hvis man er
ansat hos pågældende ISP....

> Med venlig hilsen | På Usenet udtaler jeg mig udelukkende som
> Peter Tirsek | privatperson, og ikke på vegne af min

....og derfor virker din sig lidt fjollet, da du der foregiver dig at udtale
dig som privatperson. Lad mig fraråde dig at fortælle om din arbejdsgivers
interne planer for kommunikation og fremtidige handlinger, hvis ikke du
udtaler dig på dennes vegne. Det virker dybest det for dumt.

mvh
Kim Jensen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-02-01 16:55

In article <961332$s1g$1@news.inet.tele.dk>, Kim Jensen wrote:

> [...]
>interne planer for kommunikation og fremtidige handlinger, hvis ikke du
>udtaler dig på dennes vegne. Det virker dybest det for dumt.

Det er ved at være ret trættende at høre på det her. Hvis i vil have at
ISP-ansatte skal deltage aktivt i diverse grupper, så lad være med at
straffe dem for information.

At han kender til visse planer fra sit arbejde forhindrer ham da ikke i
at udtale sig om disse som privatperson.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Nature always sides with the hidden flaw.
Der arbejder for WOL, |

Fra : Christian Andersen

Dato : 09-02-01 17:02

Andreas Plesner Jacobsen made me read this:

>At han kender til visse planer fra sit arbejde forhindrer ham da ikke i
>at udtale sig om disse som privatperson.

Ok?

Jeg har da underskrevet en tavshedserklæring da jeg blev ansat ved TDC
Internet. Har du ikke også det, da du blev ansat ved WOL?

--
Christian

"f eller ej, jeg er blot en tastespasser" - Onanym

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-02-01 19:12

Fri, 09 Feb 2001 17:01:58 +0100, skrev Christian Andersen
<chran@chran.dk>:

>Jeg har da underskrevet en tavshedserklæring da jeg blev ansat ved TDC
>Internet. Har du ikke også det, da du blev ansat ved WOL?

Står der noget specielt hemmeligt i Peter Tirseks indlæg?

Jeg kan da ikke forestille mig, at det er en overtrædelse af en
tavshedspligt.

Der er jo ingen informationer, om hvad det er og at fortælle at
abonnenter får besked når der sker ændringer er vel næppe
hemlighedsstemplet.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Christian Andersen

Dato : 10-02-01 22:58

Knud Gert Ellentoft made me read this:

>Står der noget specielt hemmeligt i Peter Tirseks indlæg?

Det ved jeg da ikke noget om. Det er jo en sag mellem ham og hans
arbejdsplads.

>Der er jo ingen informationer, om hvad det er og at fortælle at
>abonnenter får besked når der sker ændringer er vel næppe
>hemlighedsstemplet.

Jo, han bekræfter at der vil komme DHCP på StofaNet, samt at kunderne
vil få besked _når_ det kommer.

Men som sagt, jeg aner ikke om det er en overtrædelse af en
tavshedspligt. Det er en sag mellem ham og hans arbejdsplads.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 11-02-01 08:00

Christian Andersen <chran@chran.dk> wrote:

>Jo, han bekræfter at der vil komme DHCP på StofaNet, samt at kunderne
>vil få besked _når_ det kommer.

Flueknepperi.

Der har tidligere været henvist til et referat fra et møde mellem Stofa
og Run2Net, der står det faktisk også.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-02-01 21:09

Allan Joergensen made me read this:

>Flueknepperi.

Så! Du ved jo ikke om der er børn der læser med

>Der har tidligere været henvist til et referat fra et møde mellem Stofa
>og Run2Net, der står det faktisk også.

Ja ja, men jeg har aldrig påstået at han har overtrådt sin eventuelle
tavshedspligt.

Den her del af tråden startede med et generelt indlæg fra mig om
tavshedspligter i firmaer. _Aldrig_ møntet på den aktuelle sag!

Så deeet...

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-02-01 21:29

In article <j3588tk7hhnq9aqg6efokug6atq9to74mr@4ax.com>, Christian Andersen wrote:

>Jeg har da underskrevet en tavshedserklæring da jeg blev ansat ved TDC
>Internet. Har du ikke også det, da du blev ansat ved WOL?

Nej, jeg behøver ikke at skrive under på et snoldet stykke papir for at
overholde markedsføringslovens §10.

Men som jeg har skrevet: "visse planer" - ikke hemmeligtstemplede.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Kamikazes do it once.
Der arbejder for WOL, |

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-02-01 19:08

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@nerd.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> At han kender til visse planer fra sit arbejde forhindrer ham da ikke i
> at udtale sig om disse som privatperson.

Der er da vist noget du *helt* har misforstået.

Såfremt en ansat går rundt og gør dette (som privatperson), tror jeg ikke,
han er ansat i ret lang tid (såfremt planerne er fortrolige) i *noget* som
helst firma, ej heller har særlig nemt ved at finde en ny (tilsvarende)
beskæftelse.

mvh
Bjørn

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-02-01 21:10

On Fri, 9 Feb 2001 19:08:06 +0100, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>tror jeg ikke,
>han er ansat i ret lang tid (såfremt planerne er fortrolige)

Netop! I mine øjne er der intet fortroligt i Peter T.'s oplysninger
her. Der ikke ikke noget mærkeligt i, at et firma, her Stofa, har
planer som ikke er fortrolige, men heller ikke officielle.

Det er urimeligt at hakke sådan på en ISP-ansat, der er aktiv her. Vi
har mange gang god glæde af de uofficielle oplysninger, sådan en
kommer med. Lad dog tavshedpligten være en sag mellem ham og hans
arbejdsgiver.

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-02-01 22:49

"Peter Loumann" <pelo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Netop! I mine øjne er der intet fortroligt i Peter T.'s oplysninger
> her. Der ikke ikke noget mærkeligt i, at et firma, her Stofa, har
> planer som ikke er fortrolige, men heller ikke officielle.

Må jeg være fri

Jeg kan da ikke udtale mig om Peter T´s ansættelsesforhold og har heller
ingen planer om at gisne om samme.

Telia Stofa A/S har vel lige som alle andre virksomheder alm. "korridorsnak"
som ikke er confidentiel og efter min bedste overbevisning også både
igangværende planer og tiltag indenfor umiddelbar fremtid som indtil en evt.
lancering er aldeles confidentielle.

> [...]
> har mange gang god glæde af de uofficielle oplysninger, sådan en
> kommer med. Lad dog tavshedpligten være en sag mellem ham og hans

Må jeg igen være fri

Jeg hakker ikke på Peter T. - Jeg omtaler ham slet ikke.

Jeg giver blot udtryk for en generel holdning som *alle* virksomheder har,
når det gælder "åbenmundede" medarbejdere, der uden blussel lækker
confidentielle oplysninger omkring planer og tiltag.

Den forrige indlægger - Andres Plesner Jacobsen - har - efter min mening -
et noget naivt synspunkt, når han kan påstå at "citat: At han kender til
visse planer fra sit arbejde forhindrer ham da ikke i
at udtale sig om disse som privatperson.: citat slut", så kan man blot
"skvaldre ud om alt der foregår i ens virksomhed.

Jeg ville *ikke* anbefale *nogen* at gøre dette, før man har gjort sig nogle
dybsindige tanker omkring evt. konsekvenser.

mvh
Bjørn

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 10-02-01 02:19

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> writes:

> [...]
> at udtale sig om disse som privatperson.: citat slut", så kan man blot
> "skvaldre ud om alt der foregår i ens virksomhed.

Kontekst, min ven, kontekst. Prøv at læse indlægget i den sammenhæng
det er i. APJs indlæg handlede om, hvorvidt det at man udtaler sig om
noget man ved i kraft af sit job betyder at man udtaler sig i embeds
medfør eller ej.

APJs indlæg handlede ikke om, hvorvidt informationen er fortrolig
eller ej. Det turde fremgå af sammenhængen at det ikke er tilfældet.

> Jeg ville *ikke* anbefale *nogen* at gøre dette, før man har gjort
> sig nogle dybsindige tanker omkring evt. konsekvenser.

Jeg vil starte med at anbefale ikke at hive citater ud af deres
sammenhæng.

/Lars
--
Look out honey 'cause it's news and technology
ain't got time to make no apology -- Iggy Pop

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-02-01 02:46

"Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Det forsøger jeg så -

> [...]
> det er i. APJs indlæg handlede om, hvorvidt det at man udtaler sig om
> noget man ved i kraft af sit job betyder at man udtaler sig i embeds

1) Born to Rock starter med at give en information omkring et tiltag.
2) Pete spørger om kilden for tiltaget
3) PT uddyber.
4) KJ konstaterer.
5) APJ drager et "suk" og siger inddirekte at ansatte hos ISPére skal
fortsætte med at give information.
Samtidig konklurerer APJ at man blot skal udtale sig som privatperson.
6) Her kobler BJ (mig) sig på.

> APJs indlæg handlede ikke om, hvorvidt informationen er fortrolig
> eller ej. Det turde fremgå af sammenhængen at det ikke er tilfældet.

Man kan forledes til at opfatte informationen som fortrolig, da det
planlagte tiltag ikke er "færdigkonfigureret".

> Jeg vil starte med at anbefale ikke at hive citater ud af deres
> sammenhæng.

Jeg mener ikke jeg har citeret (set i kontekst) nogen forkert.

Mit indlæg skulle blot (forsøge) at lukke nogle øjne op. Ikke hos nogen
navngiven; men generelt hos mange - meget ivrige - "informatører".

Det er blevet en alm. opfattelse at blot man laver en disclaimer og
pointerer man poster som privatperson, så er der "ingen ko på isen".

Usenet er *ikke* for en lille snæver lukket kreds af nørder. Jeg har
personligt kendskab til at en del ledere (uden at poste indlæg), sidder i
baggrunden og følger interesseret med.

På den anden side - Hvad kommer det egentlig mig ved, om nogen af de dygtige
"indlæggere" træder i spinaten?

Dog ville jeg finde det ærgeligt ikke længere (fordi man i ivrighedens navn
har talt over sig) at kunne nyde godt af disse "indlæggeres" oplysninger,
informationer samt videregivelse af lærdom/erfaringer.

mvh
Bjørn

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-02-01 21:28

In article <961bmh$rg3$1@news.inet.tele.dk>, Bjørn Jørvad wrote:

>Der er da vist noget du *helt* har misforstået.

Nej.

> [...]
>helst firma, ej heller har særlig nemt ved at finde en ny (tilsvarende)

Nøgleordet i forrige indlæg var: "visse"

--
Andreas Plesner Jacobsen | Get your bytes from our backend!
Der arbejder for WOL, |    -- Britton Lee

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-02-01 22:51

> Nej.

Så er jeg mere rolig (på dine og andres vegne).

mvh
Bjørn

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-02-01 11:00

On Fri, 9 Feb 2001 16:41:21 +0100, "Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote:

>Ovenstående udtalelse lyder umiddelbart som noget med kun ved, hvis man er
>ansat hos pågældende ISP....

Næh... egentlig ikke. Jeg har vidst det siden slutningen af januar.

> [...]
>interne planer for kommunikation og fremtidige handlinger, hvis ikke du
>udtaler dig på dennes vegne. Det virker dybest det for dumt.

Og lad mig fraråde dig at fare i blækhuset hvergang du kan mærke det
rykker i fingeren

I forhold til det helt aktuelle tilfælde, hvor Peter Tirsek får på
hattepulden for at dele lidt info, er det hele faktisk ret akademisk.

For Stofanet HAR allerede udtalt sig om deres planer - det gjorde de
til Stofanet-bruger foreningen Run2Net (referat af møde 26/1 - 2001),
igennem Torben Mellerup (Stofa) - der så må formodes at have mandat
fra sit bagland til at udtale sig om tingene.

Men det kunne da være du skulle skrive til ham og forklare ham de
finere punkter i tavshedspligt..

Ergo har Peter T. ikke, signatur eller ej, røbet noget som helst der
ikke allerede var offentligt kendt - havde man gidet at holde sig
orienteret

Så som de siger på den anden side af kanalen - "Your point is moot,
Sir."

Thomas Jensen

P.S: Referatet kan findes på:
http://www.run2net.dk/referater/stofa_2601_2001.html

Fra : born_to_rock

Dato : 10-02-01 17:01

hold nu kæft med denne diskussion og tryk på dette link
http://www.run2net.dk/referater/stofa_2601_2001.html så kan i se for jer
selv hvor fortrolige oplysningerne som Peter T kom med er !!!!!!

"Thomas Jensen" <den.gamle.ged@DETTESKALFJERNESmadnessstudio.dk> skrev i en
meddelelse news:3a850f8d.3578776@news.stofanet.dk...

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-02-01 17:04

In article <cAdh6.124$MJ4.5136@news.get2net.dk>, born_to_rock wrote:

>hold nu kæft med denne diskussion og tryk på dette link
>http://www.run2net.dk/referater/stofa_2601_2001.html så kan i se for jer
>selv hvor fortrolige oplysningerne som Peter T kom med er !!!!!!

Sikke du fik bidraget til debatten der.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You will gain money by an illegal action.
Der arbejder for WOL, |