/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Mellempuddel
Fra : Camilla Baird


Dato : 07-05-02 22:16

Min mand og jeg har efter ganske lang tids overvejelse og mange
diskussioner vist nok endelig fundet ud af at den bedste hund til vores
situation og krav muligvis er en Mellempuddel.
Så var det jeg ville høre om der var nogen her der havde erfaringer med
Mellempudler som de ville dele ud af?
Rygter fortæller at mindre pudler er "nervøse"/mindre nervefaste end de
større pudler - er det rigtigt? hvordan ytrer det sig?
Er der mon også forskel på farverne mht til nerver? Vi synes sølv
pudlerne er flotte
mvh Camilla *som håber at lære en del*


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

 
 
Pia (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Pia


Dato : 08-05-02 07:28

Jeg har ikke voldsom erfaring, men kender dog et par stykker. De er alle
glade, elsker at suse rundt i vild fart, og de af dem som ikke får
stimuleret de små grå, gør og gør i en uendelighed, store som små, og er
temmelig irriterende. De har også en hel del selvtillid! De fleste er dog
venlige og imødekommende overfor andre hunde, men de skal nok sige fra, hvis
der er noget de ikke gider.

Ikke en erfaring, men en oplevelse, håber du kan bruge den også.

:Pia


Camilla Baird (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 08-05-02 08:58

Det er bestemt lærerigt med oplevelser også Tak for det
mvh Camilla


"Pia" <x@x.com> wrote in message news:abaged$cga$1@sunsite.dk

> Jeg har ikke voldsom erfaring, men kender dog et par stykker. De er alle
> glade, elsker at suse rundt i vild fart, og de af dem som ikke får
> stimuleret de små grå, gør og gør i en uendelighed, store som små, og er
> temmelig irriterende. De har også en hel del selvtillid! De fleste er dog
> venlige og imødekommende overfor andre hunde, men de skal nok sige fra, hvis
> der er noget de ikke gider.
>
> Ikke en erfaring, men en oplevelse, håber du kan bruge den også.
>
> :Pia




--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

www.Tjekmig.dk (08-05-2002)
Kommentar
Fra : www.Tjekmig.dk


Dato : 08-05-02 08:35


Hej !

Har en del erfaring med puddler, store, som små.
Pudlen er en kærlig hund, som knytter sig til sin familie. De er meget
ligeglade med fremmede mennesker. Altså, det er ikke en "allemandshund". Den
er kærlig og trofast og meget lærenem. Det gælder både store og små.
Farven har ingen betydning, for deres væremåde, bare sørg for at den er
ordentligt præget fra hvalp.
Find gerne et sted, hvor hvalpen har boet , sammen med mennesker, frem for
et sted, hvor de bare avler på stribe.
Hvis i vil have en kærlig lærenem hund, så er pudlen et godt valg.

Held og lykke med det !

Mange hilsner fra www.tjekmig.dk



www.Tjekmig.dk (08-05-2002)
Kommentar
Fra : www.Tjekmig.dk


Dato : 08-05-02 08:49

Hej igen !

Lige et par tilføjelser. Nogle pudler er meget tynde, og umulige at få op i
vægt, så tjek lige, at forældrene er i god stand. Selvom pudlen ikke fælder,
kræver den en masse pelspleje, med en masse børstning, og klipning ca. en
gang hver måned. Ørene kræver også en rensning af og til, så de ikke bliver
irreteret.

Mange hilsner fra www.tjekmig.dk




Camilla Baird (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 08-05-02 09:03

Vi har egt ikke tænkt od at udstille eller avle - så "løveklipningen" er
vel ikke nødvendig, vel? jeg har set billeder af de sødeste pudler med
jævn pels over det hele - det klder dem efter min ringe mening

Tak for gode råd om at se dig godt for efter en godt præget hvalp. Det
står der også noget om på Pudelklubbens side

Er huldet hos pudlen arveligt? interessant..

Jeg har også læst om "epilepsi" hos pudler (og muligvis andre racer).
Har nogen erfaringer med det?

mvh Camilla



"www.Tjekmig.dk" <sander@tjekmig.dk> wrote in message
news:3cd8d85f$0$97305$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> Hej igen !
>
> Lige et par tilføjelser. Nogle pudler er meget tynde, og umulige at få op i
> vægt, så tjek lige, at forældrene er i god stand. Selvom pudlen ikke fælder,
> kræver den en masse pelspleje, med en masse børstning, og klipning ca. en
> gang hver måned. Ørene kræver også en rensning af og til, så de ikke bliver
> irreteret.
>
> Mange hilsner fra www.tjekmig.dk




--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

www.Tjekmig.dk (08-05-2002)
Kommentar
Fra : www.Tjekmig.dk


Dato : 08-05-02 09:49


Hej Camilla !

Nej løveklipninng er ikke nødvendig. Jeg har heller ikke rendt til
udstilling. Lærte en pæn frisure, af en avler engang : Du klipper poterne og
trædepuderne fri. Så grisser hunden heller ikke så meget. Så klipper du ved
snuden og ned foran på brystet og hvis du har lyst kan du lave en løvehale.
Det er en pæn frisure, man selv kan lave, med en hundeklipper. Med en saks,
kan du sagtens også bare lave jævn pels over det hele. Det synes jeg også er
pænt.

Epilepsi forekommer, så vidt jeg ved ikke hos bestemte racer. Det er bare
tilfældigt uheldige hunde, ligesom hos mennesker. ( Tror jeg nok )

MVH. www.tjekmig.dk



Camilla Baird (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 08-05-02 10:14

Tak for det
Jeg har læst at løveklipningen er et krav på udstillinger, men det er
det vel ikke til dressur/lydighed? eller agility? eller lignende
aktiviteter, vel?
mvh Camilla



"www.Tjekmig.dk" <sander@tjekmig.dk> wrote in message
news:3cd8e66b$0$97315$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

>
> Hej Camilla !
>
> Nej løveklipninng er ikke nødvendig. Jeg har heller ikke rendt til
> udstilling. Lærte en pæn frisure, af en avler engang : Du klipper poterne og
> trædepuderne fri. Så grisser hunden heller ikke så meget. Så klipper du ved
> snuden og ned foran på brystet og hvis du har lyst kan du lave en løvehale.
> Det er en pæn frisure, man selv kan lave, med en hundeklipper. Med en saks,
> kan du sagtens også bare lave jævn pels over det hele. Det synes jeg også er
> pænt.
>
> Epilepsi forekommer, så vidt jeg ved ikke hos bestemte racer. Det er bare
> tilfældigt uheldige hunde, ligesom hos mennesker. ( Tror jeg nok )
>
> MVH. www.tjekmig.dk




--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

www.Tjekmig.dk (08-05-2002)
Kommentar
Fra : www.Tjekmig.dk


Dato : 08-05-02 10:19

Nej, der skulle ikke være krav. Det er jo bare træning. Det går jo ud på,
at hunden bliver dygtig og ikke hvordan den ser ud.

Mvh. www.tjekmig.dk



Camilla Baird (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 08-05-02 10:31

"www.Tjekmig.dk" <sander@tjekmig.dk> wrote in message
news:3cd8ed7c$0$97304$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> Nej, der skulle ikke være krav. Det er jo bare træning. Det går jo ud på,
> at hunden bliver dygtig og ikke hvordan den ser ud.
>
> Mvh. www.tjekmig.dk


Tak! Jeg kender meget lidt til hundeverdenen - kattene har jo ikke
agility og lydighedskurser - så jeg ved om der gøres forskel. det
lyder godt at udstillingskravene ikke overføres til træningen og legen

mvh Camilla


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Pia (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Pia


Dato : 08-05-02 10:26

> Jeg har læst at løveklipningen er et krav på udstillinger, men det er
> det vel ikke til dressur/lydighed? eller agility?

DET har jeg godt nok aldrig hørt, nej. Så vidt jeg ved har løveklipningen
faktisk oprindeligt et formål, da pudlen jo som labben er en vandapportør,
og det skulle så være bedre med lidt pels omkring led m.m. (isolering mod
kulde?)

:Pia


Camilla Baird (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 08-05-02 10:28

"Pia" <x@x.com> wrote in message news:abaqrg$f6s$1@sunsite.dk

> > Jeg har læst at løveklipningen er et krav på udstillinger, men det er
> > det vel ikke til dressur/lydighed? eller agility?
>
> DET har jeg godt nok aldrig hørt, nej. Så vidt jeg ved har løveklipningen
> faktisk oprindeligt et formål, da pudlen jo som labben er en vandapportør,
> og det skulle så være bedre med lidt pels omkring led m.m. (isolering mod
> kulde?)
>
> :Pia


På Pudelklubbens side under Racestandard står der under
Diskvalificerende fejl:
Pudler, der ikke er klippet i overensstemmelse med standarden, kan (så
længe de er klippet ukorrekt), ikke præmieres på officielle udstillinger
og arrangementer. De vil dog ikke være diskvalificeret med hensyn til
brug i avlen.

Jeg formoder at denne "klipning i overensstemmelse med standarden" er
løveklipningen? tager jeg fejl?

Det er det jeg tænker på i andre sammenhænge også. Løveklipningen er
forhåbentlig kun et krav på udstillinger...

mvh Camilla




--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Nina El Falaki (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 08-05-02 17:14

Jeg mener løveklipning og cowboyklipning er de eneste accepterede klipninger
på udstilllinger.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Camilla Baird" <primpraus@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:c86f8ad74e5bda4dd7058928f89d745b.54586@mygate.mailgate.org...
> "Pia" <x@x.com> wrote in message news:abaqrg$f6s$1@sunsite.dk
>
> > > Jeg har læst at løveklipningen er et krav på udstillinger, men det er
> > > det vel ikke til dressur/lydighed? eller agility?
> >
> > DET har jeg godt nok aldrig hørt, nej. Så vidt jeg ved har
løveklipningen
> > faktisk oprindeligt et formål, da pudlen jo som labben er en
vandapportør,
> > og det skulle så være bedre med lidt pels omkring led m.m. (isolering
mod
> > kulde?)
> >
> > :Pia
>
>
> På Pudelklubbens side under Racestandard står der under
> Diskvalificerende fejl:
> Pudler, der ikke er klippet i overensstemmelse med standarden, kan (så
> længe de er klippet ukorrekt), ikke præmieres på officielle udstillinger
> og arrangementer. De vil dog ikke være diskvalificeret med hensyn til
> brug i avlen.
>
> Jeg formoder at denne "klipning i overensstemmelse med standarden" er
> løveklipningen? tager jeg fejl?
>
> Det er det jeg tænker på i andre sammenhænge også. Løveklipningen er
> forhåbentlig kun et krav på udstillinger...
>
> mvh Camilla
>
>
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG


www.Tjekmig.dk (08-05-2002)
Kommentar
Fra : www.Tjekmig.dk


Dato : 08-05-02 11:26

"Det er det jeg tænker på i andre sammenhænge også. Løveklipningen er
forhåbentlig kun et krav på udstillinger..."

Har lige tjekket puddeklubbens side. Under dressur står dette:

"Husk, at din pudel skal være forsikret plus have den udvidede forsikring
for at deltage i dressur."

Så jeg vil ud fra dette, med sikkerhed konkludere, at løveklip kun er et
krav ved udstilling.

Mange hilsner fra

www.tjekmig.dk





Camilla Baird (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 08-05-02 11:41

Tak for det! det var dejligt

Forøvrigt er livet fuld af tilfældigheder - eller er det tilfældigheder?
Jeg var lige i Netto. Ude foran forretningen står der en mand der holder
den mest bedårende lille sølv dværgpuddelhvalp i sine arme - jeg er
ganske sikker på det er den farve og den race vi skal have!

mvh Camilla



"www.Tjekmig.dk" <sander@tjekmig.dk> wrote in message
news:3cd8fd53$0$97325$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> "Det er det jeg tænker på i andre sammenhænge også. Løveklipningen er
> forhåbentlig kun et krav på udstillinger..."
>
> Har lige tjekket puddeklubbens side. Under dressur står dette:
>
> "Husk, at din pudel skal være forsikret plus have den udvidede forsikring
> for at deltage i dressur."
>
> Så jeg vil ud fra dette, med sikkerhed konkludere, at løveklip kun er et
> krav ved udstilling.
>
> Mange hilsner fra
>
> www.tjekmig.dk




--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Pia (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Pia


Dato : 08-05-02 12:18


"Camilla Baird" <primpraus@mail.dk> wrote in message
> den mest bedårende lille sølv dværgpuddelhvalp i sine arme - jeg er
> ganske sikker på det er den farve og den race vi skal have!

Jamen det glæder vi os til at høre om. Og så står den godt til
kattekillingen, var den ikke også grå?

Hvis du får en snart, må den gerne komme og lege med vores hvalp, der er nok
ikke nogen hvalpekurser der starter her i sommer, så vi skal have fundet
nogen små legekammerater i mellemtiden. Og Max er yderst galant overfor små
størrelser.

:Pia & Max som kun LOGREDE af naboens kat som sad i den åbne hoveddør i dag.



www.Tjekmig.dk (08-05-2002)
Kommentar
Fra : www.Tjekmig.dk


Dato : 08-05-02 14:36


Held og lykke med det !

Mange hilsner fra

www.tjekmig.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408541
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste