Dell laptop
Fra : Nuxx

Dato : 07-05-02 21:50

Off topic?

Er der nogen der har kendskab til et program der kan overvåge/styre
temperatur/blæsere på en Dell laptop af typen Inspiron 8100?

Mvh.

Mads

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 07-05-02 21:53

Nuxx skrev:

> Off topic?
>
> Er der nogen der har kendskab til et program der kan overvåge/styre
> temperatur/blæsere på en Dell laptop af typen Inspiron 8100?

Finder du noget som også kan bruges til en Inspiron 4000 så sig lige
til...

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-05-02 22:41

Kenneth Olsen <kenneth@olsen.dk> wrote in

> Finder du noget som også kan bruges til en Inspiron 4000 så sig lige
> til...

Jeg har ikke Windows installeret i øjeblikket, så jeg kan ikke teste
det. Men måske kan man overvåget CPU temp og køleromdrejninger med
Motherboard Monitor (MBM). Jeg har dog ikke prøvet det selv, men hvis
det virker så vil jeg kaste mig ud i at få det til at virke i Linux på
min Inspiron 7500.

Flemming

Fra : Nuxx

Dato : 08-05-02 09:30

> [...]
> Motherboard Monitor (MBM). Jeg har dog ikke prøvet det selv, men hvis
> det virker så vil jeg kaste mig ud i at få det til at virke i Linux på

Har netop prøvet MBM... Det giver ingen udslag overhovedet. Som om at det
slet ikke modtager information fra sensor chippen. Men der må jo f***** være
en sådan, ellers ville den jo ikke kunne styre blæserne...

Mads

Fra : Casper Mønster

Dato : 08-05-02 22:54

> Men der må jo f***** være
> en sådan, ellers ville den jo ikke kunne styre blæserne...
>
> Mads

Det kan den da saktens. En NTC modstand og en transistor så kører det.

/Casper

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 09-05-02 00:07

http://www.diefer.de/i8kfan/index.html