Ny pc der ikke virker :-( HJÆLP
Fra : Thomas Bai

Dato : 07-05-02 21:40

Hej

Jeg har lige købt stumperne til en ny PC men jeg kan ikke få den til
at starte op mere. Da jeg havde samlet stumperne og sat støm på den,
så startede den op som den skulle med den rigtige CPU hastighed og det
hele. Jeg begyndte derefter at installere Windows XP og det gik fint i
ca. 25 minutter, hvorefter den pludselig slukkede af sig selv. Jeg
startede den derefter igen og begyndte med installering af Windows
igen, og denne gang gik det fint, og den kørte resten af dagen uden
problemer. Dagen efter skete det samme igen, og siden har jeg ikke
kunne starte PC'en.

Jeg har indstille bundkortet til at køre med 266 Mhz FSB, og
automatisk detektion af CPU hastigheden. Spændingerne har jeg ikke
pillet ved. Temperatur målerne i PC'en viste mellem 50 og 60 grader da
den gik ned. Alle kølere virker.

Jeg har følgende stumper i Pc'en:
Bundkort: Soltek SL-75DRV5, Via KT333, Socket A, PC2700
CPU: AMD Athlon Palomino XP 1900+ In-a-box
RAM: 256 MB Veritech PC2100 DDR
GFX: Prolink Pixelview Geforce-4 TI4400
HDD: Maxtor DiamondMax D740X, 80 GB ATA133, Fluid
Kabinet med 300W PSU
Desuden er der selvfølgelig et cd-rom drev og et netkort.

Er der nogen der har oplevet noget af det samme, og som evt. kunne
hjælpe mig lidt?

På forhånd tak.

/Thomas

Fra : Thomas Bai

Dato : 08-05-02 07:56

MB er selvfølgelig lidstillet til at køre 133 MHz FSB, og ikke 266
MHz. Bare en lille rettelse til mit indlæg.

/Thomas

Fra : 2mas Jensen

Dato : 13-05-02 11:37

7 May 2002 13:40:01 -0700, skrev beast@e-mail.dk (Thomas Bai) noget i
retning af:

>Hej
>Temperatur målerne i PC'en viste mellem 50 og 60 grader da
>den gik ned. Alle kølere virker.
BIOS er vel ikke sat til automatisk shutdown hvis cpu-temperaturen
overstiger ex. 60 grader celsius ?
(Selvom det ikke ville forklare, hvorfor du ikke kan få den startet
nu)
Du skriver at alle kølere virker, men 50 - 60 grader lyder godt nok
voldsomt.
--
2mas Jensen
- Man kan ønske i den ene hånd og skide i den anden.