Q: Cisco 678 - Cybercity
Fra : [2730]Abnaxus

Dato : 07-05-02 21:10

Ved godt at jeg er OT men ville lige spørge jer alligevel..
Jeg har lige fået ADSL hos Cybercity med en Cisco 678 rouder.. den har et
"Phone"-stik bagpå ligesom mange modems. Cybercitys vejledning siger at det
ik kan eller skal bruges.. dette kan jo ik helt være sandt.. men er der
nogen der ved hva der sker hvis man sætter en telefon i?
Kan man ringe eller hva..

Fra : Søren Blom

Dato : 07-05-02 21:33

"[2730]Abnaxus" <abnaxusmoraxus@hotmail.com> skrev
> [...]
> ik kan eller skal bruges.. dette kan jo ik helt være sandt.. men er der
> nogen der ved hva der sker hvis man sætter en telefon i?

Er hamstret faldet ud af hjulet?

Tro du virkelig at CC skriver noget i deres vejledning som ikke passer?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : [2730]Abnaxus

Dato : 07-05-02 21:47

Ja.. for der er vel ikke et stik uden funktion. Og det kunne jo være at man
faktisk kunne bruge det til at ringe fra som en anden line..

Fra : D9N

Dato : 07-05-02 22:17

"[2730]Abnaxus" <abnaxusmoraxus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ik kan eller skal bruges.. dette kan jo ik helt være sandt.. men er der
> nogen der ved hva der sker hvis man sætter en telefon i?

af fare for at blive svinet til af nogle af de tåber der er her, så prøv
hellere at spørge i den gruppe som hedder cybercity.xdsl

--
vh
D9N

Fra : Søren Blom

Dato : 07-05-02 23:41

> det

Nu står dte heldigvis folk frit fro at kalde hinandne hvad man vil. Men man
har da også lov til at tænke selv. For hvis der hverken står noget i
papirerne fra CC eller de ikke har oplyst noget om at man kan fortage alm.
telefon opkald via deres ADSL udstyr, så må man da heller ikke kunne
forvente at man kan, om ikke andet kan man jo prøve at sætte en telefon i
stikket og se hvad der kommer ud af det.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Leony

Dato : 08-05-02 08:26

> [...]

> ik kan eller skal bruges.. dette kan jo ik helt være sandt.. men er der
> nogen der ved hva der sker hvis man sætter en telefon i?

Jeg har søgt lidt vha af Google og fundet følgende:
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/dsl_prod/c600s/c678/678qs.ht
Se step 5 i "connecting the cables", mon ikke det er sådan et microfilter
der kan sidde i det stik du nævner.
læs hele vejledningen hvis du vil vide mere.
Du kan se et microfilter her:
http://www.directron.com/microfilter.html

Om det virker ved jeg ikke, men nu har du i hvert fald mit bud på en
forklaring.
Jeg tror dog ikke det virker. Hvis muligheden var der så tror jeg at
Cybercity allerede havde tilbudt telefoni via ADSL'en.
Men det kan da ikke skade at lege med tanken.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 08-05-02 08:38

news4C8.1849$ek6.39759@news010.worldonline.dk...

> Jeg tror dog ikke det virker. Hvis muligheden var der så tror jeg at
> Cybercity allerede havde tilbudt telefoni via ADSL'en.
> Men det kan da ikke skade at lege med tanken.

Ved nærmere eftertanke (og gennemlæsning af instruktionerne) så tror jeg kun
det skal bruges hvis du kører ADSL og telefon på den samme linie.
Da det skal reducere støjen, skabt af telefonen, på ADSL linien