Jmail
Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 06-02-01 09:26

Hejsa...

Jeg har lavet en slags faktura, som er en blanding af udtræk fra en formular
og fra en database (koden fylder ca. 500 linier). Det output, jeg får, vil
jeg gerne via Jmail havde sendt videre til den pågældne kunde.
....Men kan det passe, jeg skal til at kopierer samtlige 500 liniers kode og
eksekvere igen, når de bliver sat ind som f.eks.:
JMail.Body = "<B>Dette er en faktura...</B><br><br>"
JMail.Body = JMail.Body & "<B>Bestillingen sendes og faktureres til:</B>
JMail.Body = JMail.Body & ...og så ca. 500 liniers kode
(html/asp) igen?!?

Findes der ikke en måde, hvorpå man kan smide side outputtet ind i én
variabel uden at skulle
skrive det hele igen...?

mvh.
Andreas

Fra :

Dato : 06-02-01 09:44

Du kan lave din body på dokumentet som en streng du løbende skriver i, når
den er færdigdannet viser du siden ved at udskrive strengen med en enkelt
Response.write.
Den samme streng kan du så maile via Jmail.body..

Har du behov for at mail og webside er forskellige, må du nødvendigvis have
to strenge, hvor du nogle gange indsætter forskelligt indhold.

Der findes muligvis andre måder, men det er umiddelbart måden jeg vil gribe
det an på.

/Niels

Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 06-02-01 10:41

> Du kan lave din body på dokumentet som en streng du løbende skriver i, når
> den er færdigdannet viser du siden ved at udskrive strengen med en enkelt
> Response.write.

Ja... det ved jeg godt

- Men problemet er bare (jeg er ret krævende...), at jeg gerne vil have alle
mine
html-koder stående, så jeg kan rettet i dem i f.eks. GoLive e.lign. - og det
kan
jo ikke hvis ALT skal sammenskrives i en streng. Det bliver nemlig ret
uoverskueligt, når der pludselig er så mange liniers kode!!!

Er der andre, der har forslag?

/Andreas

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 06-02-01 11:47

Hvis du har mulighed for at bruge ASPEmail findes der en funktion:
appendbodyfromfile("snot.html")
læs mere: http://www.aspemail.com/manual.html

Jeg her ingen erfaring med jmail men der burde være noget tilsvarende.

Andreas Hjordt