A7V333 og SB Live 1024 lydkort
Fra : Jesper Johnsen Peder~

Dato : 07-05-02 19:59

Hej!

Jeg har problemer med at få mit SoundBlaster Live 1024 til at fungere i mit
nyligt indkøbte Asus A7V333 bundkort (Athlon XP 1800+, 256MB TwinMOS PC2700
DDR). Windows XP "fryser" konstant, når kortet er isat. Jeg har deaktiveret
A7V333'erens on-board lydkort (ved hjælp af jumperen på bundkortet, der er
ingen enable/disable funktion i BIOS'en) og prøvet at opgradere min BIOS til
version 1006. Heller ikke re-installering af Windows XP eller nye drivere
fra Creative har hjulpet. Er der nogen, der har nogle gode idéer?

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 07-05-02 20:49

"Jesper Johnsen Pedersen" <jejope@image.dk> wrote in message

> [...]
> version 1006. Heller ikke re-installering af Windows XP eller nye drivere
> fra Creative har hjulpet. Er der nogen, der har nogle gode idéer?

Prøvat at flytte kortet til et andet PCI slot? Er BIOS sat til at håndtere
tildeling af IRQ eller klares det af Windows? Har du installeret VIAs 4-in-1
driver ?

Fra : Jesper Johnsen Peder~

Dato : 10-05-02 18:43

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Prøvat at flytte kortet til et andet PCI slot? Er BIOS sat til at håndtere
> tildeling af IRQ eller klares det af Windows? Har du installeret VIAs

Jeg har flyttet kortet til et andet PCI slot, og nu virker alt som det skal!

Tak for hjælpen...

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 08-05-02 01:21

A7V333'erens on-board lydkort (ved hjælp af jumperen på bundkortet, der er
ingen enable/disable funktion i BIOS'en)
Svar:
Jo der er endable/disable og som default køre dit MB i softbios det er
derfor den fryser, men hvorfor bruger du ikke A7V333's onbord lyd En
virkelig god lydkvalitet den giver understøtter helt op til 5.1 sound.
Venligst Glenn.