Q: Fedt bundkort til p4
Fra : [2920]magnus alkil

Dato : 07-05-02 19:49

Jeg skal til at bygge en ny maskine op - men jeg er ikke klar over hvilket
bundkort jeg skal vælge.
Jeg ved dog at jeg skal have et godt Intel Chipset på og at boardet skal
understøtte DDR Ram.

Hvilke mærker er gode for tiden ???
Magnus

Fra : -=Madsen=-

Dato : 07-05-02 20:35

Abit BD7

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 07-05-02 20:51

"[2920]magnus alkil" <rein1@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bundkort jeg skal vælge.
> Jeg ved dog at jeg skal have et godt Intel Chipset på og at boardet skal

Find dig et bundkort baseret på SiS645DX chipsættet (bemærk at der findes et
SiS645, som er generationen tidligere end DX). Det er det højestydende
chipsæt til P4 lige nu.

> Hvilke mærker er gode for tiden ???

De sædvanlige: ASUS, MSI, Abit. Abit skulle efter sigende have et bundkort
(BD7, som dog ikke er 645DX), som kan låse PCI og AGP på 33MHz, hvilket gør
det specielt velegnet til OC.

Fra : [2920]magnus alkil

Dato : 07-05-02 22:59

Hvilken type ram skal jeg vælge PC800 ??

Fra : -=Madsen=-

Dato : 07-05-02 23:14

<---->
> Hvilken type ram skal jeg vælge PC800 ??
<---->
Jeg ville vælge nogen DDR PC2700 Ram

Fra : Wizeguy

Dato : 08-05-02 12:50

> Hvilken type ram skal jeg vælge PC800 ??

Ikke hvis det er DDR RAM du går efter. PC800 RAM er Rambus RDRAM, som med
Pentium 4 kun kører parvis på bundkort med Intel 850 chipset.

Anders

Fra : [2920]magnus alkil

Dato : 08-05-02 10:12

Er der nogen der ved om Asus P4S533 ATX er kompatibelt med Pentium 4
Northwood 2GHz In-a-Box ?? Hvad er In-a-box , er det når der medfølger
blæser ??

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 08-05-02 15:42

> Er der nogen der ved om Asus P4S533 ATX er kompatibelt med Pentium 4
> Northwood 2GHz In-a-Box ?? Hvad er In-a-box , er det når der medfølger
> blæser ??

Det er det.

Fra : Ulrik

Dato : 08-05-02 20:21

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> wrote in message
(klip)

> Det er det.

Arh, lige knap og nap! "In-a-box" betyder simpelthen at processoren leveres
i en af producentens egne, forseglede æsker.

"In-a-box" er det modsatte af dem, der ofte kaldes OEM, fordi de sælges i
store "bakker" med henblik på distribution til PC producenter. Sjovt nok er
de ikke altid billigere mere - før i tiden kunne man gerne spare et par
hundrede, men så skulle man normalt også selv ud at købe køleren.

Mvh, Ulrik

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 10-05-02 14:46

"Ulrik" <vondahe@usa.com> wrote in message
> Arh, lige knap og nap! "In-a-box" betyder simpelthen at processoren
leveres
> i en af producentens egne, forseglede æsker.

Er du sikker på det? Jeg har fået at vide fra flere sider, at in-a-box ==
køler i kassen :)

Fra : KingDom

Dato : 10-05-02 15:21

Det er inkl. køler !

KV

Fra : Ulrik

Dato : 10-05-02 18:30

> "Ulrik" <vondahe@usa.com> wrote in message
> leveres
>
> Er du sikker på det? Jeg har fået at vide fra flere sider, at in-a-box ==
> køler i kassen :)

100%. Som navnet siger, betyder det blot, at produktet leveres i en....
"BOX" (=æske)! I det omfang producenten skønner det nødvendigt at
processoren skal udstyres med en køler - og det skal de vel alle i dag,
ligger der en køler i æsken. Før den tid, lå der ikke kølere i æskerne.

Mvh, Ulrik