Sessions og fremmed webhost..
Fra : Thomas Schulz

Dato : 07-05-02 19:23

Min webhost bruger PHP 4.0.6

Jeg har selv udviklet siden m.h.t. det, nemlig med at bruge
$HTTP_SESSION_VARS arrayet (og al adgang til disse variabler går igennem
arrayet).
Alt virker fint på min localhost (bruger selv p.t. PHP 4.2.0, har lige så
langsomt opgraderet løbende).

Jeg er ret sikker på at må være en fejl i sessions i PHP 4.0.6 (der har jo
været en del bugs m.h.t. sessions over tiden).
Jeg kan se den sender cookies ud til browseren.

Jeg har også test kode jeg har kørt af "online" på min webhost som heller
ikke virker (jeg tager her forbehold for fejl der opstået idet jeg har først
min test-kode over i email/usenet) - men som altid virker når jeg chekker
det på min localhost:

--"main.php" (det første der køres):
/* init user session */
session_start();
CmsUserAccounts::PageLoadsStartSessionCheckInit();

--"ls_user_accounts.php" (har den klasse hvis' funktioner kaldes)
function PageLoadsStartSessionCheckInit() {
global $HTTP_SESSION_VARS;

if (isset($HTTP_SESSION_VARS["countB"])) {
echo '___true___';
$HTTP_SESSION_VARS["countB"]++;
}
else {
echo '___false___';
$HTTP_SESSION_VARS["countB"] = 0;
}
echo '---' . $HTTP_SESSION_VARS["countB"] . '---';
}

However, jeg ville bare lige spørge her, er der andre muligheder?
Evt. nogle sider på nettet der peger alle sessions bugs ud
så jeg kan ringe til min webhost og "forlange" PHP opdateres med reference
til dem.

mvh
Thomas Schulz

Fra : Thomas Schulz

Dato : 08-05-02 10:51

Nevermind.
Webhost brugte faktisk en PHP 4.0.3 (huskede forkert),
men de har sagt de vil opdatere snart.

Thomas