problem med udskrivning af text fra et tex~
Fra : Nicolai Jee

Dato : 07-05-02 18:47

jeg laver en side hvor det er meningen at man skal kunne uploade
tekster og spørgsmål til en FAQ.
de tekster som folk indtaster bliver udskrevet i en tabel men jeg
har et problem og det er at når jeg udskriver det så udskriver
den ikke de linie skift som jeg har lavet i det tekstarea hvor
artiklen er indtastet.
det hele bliver udskrevet mere eller mindre på en lang linie.
er der ikke en måde at udskrive den indtastede tekst på uden at
man skal lære folk at sætte <p> </p> tags rundt om det de skriver
?
eller skal man lære folk at bruger <br> ?

lige nu udskriver jeg teksten sådan her:

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Nicolai Jee

Dato : 07-05-02 18:54

Nicolai Jee wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> ?
> eller skal man lære folk at bruger <br> ?
>
> lige nu udskriver jeg teksten sådan her:

faktisk præcist det som gøsker her på forummet hvor man heller ikke
skal side og indtaste alt muligt html kode for at sætte sin tekst
op.

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 07-05-02 21:26

og du behøver ikke skrive <%Response.Write (Stroverskrift)%>
Du kan nøjes med at skrive <%= rs("Stroverskrift") %>
eller endda <%=Stroverskrift%>, hvis du bare inden da erklærer:
Stroverskrift = rs("Stroverskrift")

prøv at indsætte følgende , på den side, men inden du udskriver det...

<%
' fortæller at Strartikel er det samme som rs("Strartikel")
Strartikel = rs("Strartikel")
' fortæller at Stroverskrift er det samme som rs("Stroverskrift")
Stroverskrift = rs("Stroverskrift")
' erstatter < og > med koden for de samme tegn.
Strartikel = replace(Strartikel, "<", "&lt;")
Strartikel = replace(Strartikel, ">", "&gt;")
' erstatter et enter tryk, med et <br> + mellemrum
Strartikel = replace(Strartikel, VbCrLf, "<BR>&nbsp;")
%>

og så dette..

Det skulle gerne virke

/Mads

Fra : Nicolai Jee

Dato : 07-05-02 21:58

Mads Graugaard Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> Stroverskrift = rs("Stroverskrift")
>

> prøv at indsætte følgende , på den side, men inden du udskriver det...

&gt; ' fortæller at Strartikel er det samme som rs("Strartikel")
&gt; Strartikel = rs("Strartikel")
&gt; ' fortæller at Stroverskrift er det samme som rs("Stroverskrift")
&gt; Stroverskrift = rs("Stroverskrift")
&gt; ' erstatter < og > med koden for de samme tegn.
&gt; Strartikel = replace(Strartikel, "<", "&lt;")
&gt; Strartikel = replace(Strartikel, ">", "&gt;")
&gt; ' erstatter et enter tryk, med et <br> + mellemrum
&gt; Strartikel = replace(Strartikel, VbCrLf, "<BR>&nbsp;")
&gt; %>

> og så dette..

> Det skulle gerne virke
>
> /Mads

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

ok jeg tester det lige.
grunden til at jeg udskriver en variabel er at teksten er indskrevet på
den forrige side og jeg så udskriver den så folk kan se hvad de har
lavet.

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 07-05-02 22:35

> ok jeg tester det lige.
> grunden til at jeg udskriver en variabel er at teksten er indskrevet på
> den forrige side og jeg så udskriver den så folk kan se hvad de har
> lavet.

Ok ....

Men så kan du bare erstatte det med det her jo ..

StrArtikel = Request.Form("Navnet på dit textarea")
Stroverskrift = Request.Form("Navnet på dit overskrifts felt")

Og så gøre som i det sidste jeg skrev

Mads

Fra : Nicolai Jee

Dato : 07-05-02 23:22

> [...]
>
> StrArtikel = Request.Form("Navnet på dit textarea")
> Stroverskrift = Request.Form("Navnet på dit overskrifts felt")

præcist hvad jeg har gjort :)
manglede bare ideen til at løse problemet med at opstillingen blev præcist
som den var i textareaet :)

man kan altid regne med svar herinde :)

Fra : Nicolai Jee

Dato : 07-05-02 23:16

> [...]
&gt; ' erstatter et enter tryk, med et <br> + mellemrum
&gt; Strartikel = replace(Strartikel, VbCrLf, "<BR>&nbsp;")

virker helt perfekt :)