mouse adaoter???
Fra : Dennis Tolstrup Kris~

Dato : 07-05-02 18:12

Hej

Jeg har lige fået en brugt Logitech C-RA1 cordless mus, men det er
PS/2 og jeg har kun seriel mus....hvordan kan man tjekke om en adapter
vil kunne fungere, da jeg tror musen er forældet i flg. logitech for
den er ikke på deres hjemmeside?

MVH Dennis

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-05-02 18:52

"Dennis Tolstrup Kristensen" <tolle@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> PS/2 og jeg har kun seriel mus....hvordan kan man tjekke om en adapter
> vil kunne fungere, da jeg tror musen er forældet i flg. logitech for

Hej Dennis

Alle mus vil normalt fungere i Windows, uden installation af drivere...

Hej har en Serial => ps/2 adabter jeg da meget gerne vil sende til dig, til
en lille aftalt pris?

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-05-02 20:10

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev

> Hej Dennis
>
> Alle mus vil normalt fungere i Windows, uden installation af drivere...

Ja, men ikke alle PS/2 mus vil fungere sammen med en PS/2 til COM adaptor.
Den omtalte Logitech mus blev så vidt jeg husker leveret med en sådan
adaptor, men jeg er ikke sikker.

mvh
Peter

Fra : Dennis Tolstrup Kris~

Dato : 07-05-02 20:29

On Tue, 7 May 2002 21:09:49 +0200, "Chuke Mimergolf"
<spam@nej.for.pokker> wrote:

>Ja, men ikke alle PS/2 mus vil fungere sammen med en PS/2 til COM adaptor.
>Den omtalte Logitech mus blev så vidt jeg husker leveret med en sådan
>adaptor, men jeg er ikke sikker.

Denne har jeg desværre ikke fået med....men ved du om alle adaptere så
skulle passe til min mus

Dennis

Fra : Martin K

Dato : 07-05-02 20:40

Dennis Tolstrup Kristensen wrote:

> Denne har jeg desværre ikke fået med....men ved du om alle adaptere så
> skulle passe til min mus

Det er korrekt som Chuke fremfører, at det bestemt ikke vil virke med alle
mus. Jeg troede også blot at alle mus kunne gå i en ps2 port, men det er
ikke tilfældet. Jeg har netop roddet lidt med en bestemt Logitech mus der
simpelthen ikke ville virke i en ps2-port - kun i usb. Ingen adaptorer eller
convertere virker...

Men jeg mener at kunne huske, at der kun er een standard for seriel >> ps2.
Så hvis du får fat i en sådan adaptor (og musen er forberedt til det) vil
det stensikkert virke...

--
Martin K

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-05-02 20:52

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev

> Men jeg mener at kunne huske, at der kun er een standard for seriel >> ps2.
> Så hvis du får fat i en sådan adaptor (og musen er forberedt til det) vil
> det stensikkert virke...

Det tror jeg er korrekt, selvom jeg aldrig har ejet andet end Logitech mus,
og derfor ikke kan sige det med sikkerhed Men jeg vil tro, at alle
adaptorer vil kunne bruges - prøv at købe en i fx Bilka, hvor du har mulighed
for at aflevere den tilbage, hvis skidtet ikke fungerer. Du kan også bygge én
selv:

PS2/SERIAL MOUSE ADAPTOR CABLE

MINI DIN CONN DB-9 SERIAL CONN

1 ---------------------------------- 1
3 ---------------------------------- 5
4 ---------------------------------- 8
5 ---------------------------------- 9

mvh
Peter

Fra : Dennis Tolstrup Kris~

Dato : 07-05-02 21:23

On Tue, 7 May 2002 21:52:28 +0200, "Chuke Mimergolf"
<spam@nej.for.pokker> wrote:

> [...]
>for at aflevere den tilbage, hvis skidtet ikke fungerer. Du kan også bygge én

Den drejning glæder mig egentlig, for det kunne jeg da godt tænke mig
at prøve, men i.flg.
http://www.hut.fi/~then/mytexts/mouse_adapters.html
er forbindelserne anderledes, og det fremgår endda, at pin 5 på MINI
DIN slet ikke er brugt????

Dennis

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-05-02 22:13

"Dennis Tolstrup Kristensen" <tolle@stofanet.dk> skrev

> [...]
> http://www.hut.fi/~then/mytexts/mouse_adapters.html
> er forbindelserne anderledes, og det fremgår endda, at pin 5 på MINI

Hmm... Det kan du nok have ret i. Det fremgår i hvert fald også på
http://www.hardwarebook.net/adapter/serial/mouseserialps2.html

Den tegning jeg havde klippet ind var fra et gammelt dokument der lå på min
harddisk. Efter at have søgt lidt på nettet viser det sig, at der er én
standard og et hav af varianter (dvs. i realiteten ingen standard), og min
tegning er sikkert en eller anden obskur variant

mvh
Peter

Fra : Dennis Tolstrup Kris~

Dato : 08-05-02 12:26

On Tue, 7 May 2002 23:13:02 +0200, "Chuke Mimergolf"
<spam@nej.for.pokker> wrote:

> [...]
>standard og et hav af varianter (dvs. i realiteten ingen standard), og min
>tegning er sikkert en eller anden obskur variant

Det er da ikke til , jeg prøver den du her viser....tak for hjælpen.

Dennis

Fra : ab

Dato : 08-05-02 14:32

Har erfaring for, at adapteren ikke skal være en standard, men een af
Logitech´s egne (er grøn).

Har du ikke fået en sådan / eller du har fået en alm. standard kan du
maile - så finder vi ud af noget.

MVH ab

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-05-02 16:46

"ab" <abc_ab@REMOVEtdcadsl.dk> wrote in message
> Har erfaring for, at adapteren ikke skal være en standard, men een af
> Logitech´s egne (er grøn).

Ja, en sådan har jeg.... Som beskrevet i min første tråd. Du kan også maile
til mig..