hardware konflikt med 2 ens Intel netkort
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-05-02 17:15

Hej

Det er sådan at jeg har et Intel Pro 100S desktop netkort. Jeg købte så et
ekstra. Til at kører ethernet seperart over denne.

Men computeren kan ikke starte op med disse 2 kort i maskinen. De 2 kort
booter fra startup´en. Men Windows XP, starter aldrig rigtigt op. Dvs, den
kan starte nogenlunde op, men der er ikke noget der virker. Hvis jeg trykker
på start, fryser maskinen. Jeg har prøvede de fleste muligheder på mit Abit
bundkort.. Selvom jeg sætter dem i PCI slot 2 og 3. Som skulle tildeles
samme IRQ. Virker det stadig ikke.. Der var også en kombination, hvor
computeren overhovedet ikke kunne starte op. Selv ikke i fejlsikret
tilstand.

Mine IRQ´er er nogenlunde fornuftige på puteren, men kan de 2 intelkort
konflikte med hinanden?
Der er link i begge kort, når de er sat i maskinen.

IRQ 0 System timer OK
IRQ 1 Easy Internet Keyboard OK
IRQ 3 Communications Port (COM1) OK
IRQ 4 Communications Port (COM4) OK
IRQ 5 RADEON 7200 OK
IRQ 5 VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller OK
IRQ 5 VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller OK
IRQ 5 Creative SB Audigy OK
IRQ 6 Standard floppy disk controller OK
IRQ 8 System CMOS/real time clock OK
IRQ 9 Microsoft ACPI-Compliant System OK
IRQ 10 OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller OK
IRQ 10 Intel(R) PRO/100 S Desktop Adapter #6 OK
IRQ 11 Adaptec AHA-2940AU PCI SCSI Controller OK
IRQ 11 HPT370 UDMA/ATA100 RAID Controller OK
IRQ 12 Logitech-compatible Mouse PS/2 OK
IRQ 13 Numeric data processor OK
IRQ 14 Primary IDE Channel OK
IRQ 15 Secondary IDE Channel OK