Hvem henter barnet???
Fra : Martinix DK

Dato : 07-05-02 15:54

Hej i gruppen.
Nu er jeg altså blevet nysgerrig. Står snart en situation hvor jeg skal i
arbejde og hvor lukketiden er efter min søns børnehave har lukket, så nogen
skal hente ham. Min mand (hans far) er ejendomsmægler og dehan har aldrig en
normal arbejdsdag så han kan ikke hente. familie arbejder også og venner
ligeså.

Så har vi snakket om en barnepige, men....... uh jeg er betænkelig for ingen
er jo god nok til min søn. hun skal hente ham hver dag og være sammen med
ham til en af os kommer hjem. kan man stole på hende.o.s.v....

Nå men det bliver mit problem, men jeg er interesseret i hvad gør I andre?
Og alle må gerne svare for vi er ret nysgerrige for vi mener at der må da
være andre med samme problem som os.

Hilsen Karina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-05-02 16:10

"Martinix DK" <martinko@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
en
> normal arbejdsdag så han kan ikke hente. familie arbejder også og venner

for 3 år siden stod jeg i samme situation.... ( næsten)
jeg var alene og arbejdede som frisør med sene dage til følge... jge var
lige flyttet til en ny by (pga jobbet) og havde absolut INTET netværk....

> [...]
> er jo god nok til min søn. hun skal hente ham hver dag og være sammen med
> ham til en af os kommer hjem. kan man stole på hende.o.s.v....

jeg havde i sin tid intet valg... jeg var pisket til at have en
barnepige.... i de to år jeg benyttede barnepige havde jeg (desværre) 4
forskellige... to af dem var kunder i forretningen og derfor kendte jeg
deres familie og var ret tryg ved dem.... to andre søgte "jobbet" gennem
opslag og de piger var jeg faktisk rigtig glade for fordi de oprigtigt var
interesseret i min søn og ofte tænkte på ham også når de ikke skulle passe
ham...
i perioder havde jeg to piger på som så skiftens til at hente ham.... det
var af hensyn til pigernes fritidsinteresser at vi gjorde det på den måde og
det fungerede fint....
jeg var bestemt ikke glad for at have "fremmede" til at hente ham... jeg
skriver fremmede i gåseøjne fordi de jo ret hurtigt bliver mere end
fremmede....
jeg havde dog intet valg... og set i bakspejlet har det faktisk fungeret
fint....

> Nå men det bliver mit problem, men jeg er interesseret i hvad gør I andre?
> Og alle må gerne svare for vi er ret nysgerrige for vi mener at der må da
> være andre med samme problem som os.

naturligvis er i ikke de eneste med det problem... men det plejer oftest at
løse sig....
har i evt nogle venner hvis børn er så store at de kan passe ham?? eller en
reservebedste.... eller en arbejdsløs veninde??
der er et hav af muligheder.... og når det nu ikke kan lade sig gøre at i
selv henter ham så er i jo ligesom pisket til at en anden skal gøre det ikk?

et godt råd vil jeg dog give.... hvis i får en fast ung barnepige så vær
200% sikker på at kemien mellem hende og jeres guldklump er i orden.... at
hun gider sidde og lege med ham og underholde ham...... hold god kontakt med
hende og helst også hendes familie..... det giver væsentlig mere tryghed i
hverdagen....

en anden mulighed er jo også at få en voksen bekendt der har tidligere fri
til at afhente.... eller en veninde med barn i samme børnehave....
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 07-05-02 19:36

Hej Karina.

I min kommune har sundhedsplejerskerne "uddannet" en flok unge piger (13-16
år) til at passe børn. (Ramsø kommune)
Måske er der noget lignende hvor du bor.. Prøv at ringe til din kommunes
sundhedsplejersker og spørge. Det synes jeg i hvert fald er en tryg ordning.

hej fra Sandra

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 07-05-02 23:43

> [...]
> Og alle må gerne svare for vi er ret nysgerrige for vi mener at der må da

Når man får børn, kan man blive nødt til at gøre
en masse ting anderledes, f.eks. også skifte arbejdstider.

Hvis det er en reel mulighed for dig/jer, så benyt jer
af det. Hvis ikke, så kunne I også overveje at gå ned
i tid, for at få tiden til det.

Det handler ofte om prioritering.

Med venlig hilsen
Bodil.
P.S. Og det har intet med realkreditten at gøre!

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 08-05-02 15:38

Hej

Vi er så heldige at bo i Vejle kommune, de har noget der hedder
frit-valg-ordningen.
Det betyder at man kan vælge at få ung pige i huset og så få et tilskud
fra kommunen til hendes løn på 1666.-.
Det gælder pr. barn under 3. Vi har givet ca. 3200.- + ATP og
feriepenge, da det naturligvis skal opgives.
Vi har haft ung pige i to år og har været meget tilfredse. Samtidig har
hun taget sig af noget let husarbejde også
og det har været rigtig rart. Prøv at ringe til dagtilbudsafdelingen i
din kommune og hør om de har en lignende ordning.
Det er desværre ikke noget de råber højt om, men det var da et forsøg
værd. Mht at finde nogen der er "god nok" må man
tro på sin egen dømmekraft og så ellers vise hende tillid, så hun kan
gøre sit job så godt som muligt.
Held og lykke.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Nina Hald

Dato : 09-05-02 09:09

Hej.
Da jeg stod i problemet fandt jeg to meget unge piger (11 år)i min
omgangskreds altså nogle jeg kendte lidt til og begge piger skulle så hente
og passe til jeg kom hjem, på den måde sikrede jeg mig at de ikke glemte det
og ikke kedede sig, samtidig med at de ikke blev lokket til at gå andre
steder hen med min datter for at få selskab. Men det var kun en dag om ugen.
Måske kan du være så heldig at der er en anden familie i institutionene der
har det modsatte problem nemlig med at aflever barnet om morgenen så kunne i
jo hjælpe hinanden, nogle dage kunne det da også være at far kunne hente og
have den lille med på arbejde indtil du kom og hentede, hvis altså ikke
afstanden er for stor.
Der findes sikkert også en rar reservebedste i nærheden, det kan du søge
efter i den lokale Brugs.

--
Venlig hilsen Nina Hald
Fjern XX fra min e-mail hvis du vil skrive privat.