problemer med lydkort
Fra : Torben s.

Dato : 07-05-02 14:23

Hej

efter Jeg har instaleret et creative lydkort og souround højtaler har jeg
fået dette problem
best som den spiller musik kommer der en hyletone og hele computeren fryser

håber en kan hjælpe

Torben

Fra : JSM

Dato : 07-05-02 18:31

Torben s. wrote:
> [...]
> jeg fået dette problem
> best som den spiller musik kommer der en hyletone og hele computeren

Hej Torben
Jeg vil gerne prøve men det bliver noget nemmere hvis du oplyser: Hvilken
type PC har du, hvad er dit styresystem, hvad er det for et lydkort
(Creative laver mange modeller), og når du skriver "spiller musik" er det så
som i afspille audio-cd'er eller som i afspille MP3-filer eller hur.
Med venlig hilsen
Jesper

Fra : Torben s.

Dato : 08-05-02 09:47

"JSM" <sevelsted@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Creative laver mange modeller), og når du skriver "spiller musik" er det

> som i afspille audio-cd'er eller som i afspille MP3-filer eller hur.

Jeg bruger følgende

> Sound Blaster Audigy Player
> Win xp
> Compaq presario
> Mp3

Torben

Fra : JSM

Dato : 08-05-02 18:59

Torben s. wrote:
> "JSM" <sevelsted@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> så
>>
> Jeg bruger følgende

> Torben

Du kan bl.a. prøve følgende:
Opdatere driverne til lydkortet ( kan hentes på
http://soundblaster.com/support/winxp/ )

Er bundkortet i din Presario med Via-chipsæt ? Hvis ja - bør du hente og
installere Via 4-1 driverne. (Kan hentes på
http://www.viaarena.com/?PageID=2)
Er du tvivl om dit bundkort er med Via-chipsæt ? Så gå ind i
enhedshåndteringen og check punktet "IDE ATA/ATAPI Controllere". Hvis der
under det står noget med "Via Busmaster ........" Ja så er den med Via
Chipsæt. Står der istedet f.eks. Intel Busmaster....... Ja så er den med -
Gæt selv.

Det kunne også være en ide at opdatere det program du bruger du til at
afspille MP3-filer.

Har du forresten prøvet, når maskinen låser, at gå ind i joblisten (tryk
ctrl-alt-del og vælg jobliste) og checke hvilke(t) program(mer) der hænger
og om de kan lukkes derfra.

Jeg går ud fra at du har sikret dig at det ikke er dit system som bliver for
varmt, at alle blæsere og kølere etc. funker som de skal og at systemet
holder en fornuftig (lav) temperatur.

Det er lige det bedste jeg kan klare på stående fod. Håber det hjælper dig.
ellers skriv igen.

Mvh
Jesper

Fra : nevermind

Dato : 08-05-02 23:28

On Wed, 8 May 2002 10:47:26 +0200, "Torben s." <soehus@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg bruger følgende

næste gang du køber ind så prøv at undgå:

Creative produkter

Microsoft legetøjs OS

Compaqs privat PC'ere

For at råde båd på dine problemer kan du som sagt prøve at opdatere
dine drivere, og et skift til win2k vil du kun have glæde af i
længden.