Hvalp til tyskland !
Fra : Jo-Ann

Dato : 07-05-02 13:28

Hejsa !

Ville bare lige hører om nogle havde erfaring med at sende hvalpe til
tyskland (gennem tyskland). Tænker på det papirmæssige.

Iflg. reglerne skal hver hvalp have et "sundhescertifikat" som max. må være
24 timer gammelt ved overskridelse af grænsen. Dette cerfitikat skal laver
og underskrives af embedsdyrlægen (i vores tilfælde i Esbjerg) og laver på
baggrund af nogle papirer fra dyrlægen som skal tjekke hvalpen.

Jeg har tre hvalpe som skal afsted. 2 til tyskland og en til Østrig. Det
bliver ikke hentet samtidig, da det ikke passer hvalpe køberne (de skal jo
lige alle have det til at passe med ferie osv. inden de får hvalpene
hjem)..ja og så skal jeg tre gange til dyrlæge....og tre gange kører turen
til Esbjerg får at få en underskrift ? Kan det være rigtigt? Ja,
underskriften koster så hver gang også 230 kroner ...men havde jeg kunne få
dem alle på engang, så kunne jeg få 3 underskrifter for de 230 kr. (de 230
kr. dækker 15 min's løn til embedsdyrlægen). Ja, og så koster det da også
lidt at kører frem og tilbage til Esbjerg 3 gange..men er ikke så meget
det...det er mere det at jeg synes det er TRÆLS at bruge så meget tid på
det...ville da hellere være hjemme ved hvalpene...ja og så kan jeg altså
heller ikek helt forstå det skal være så besværligt...

Nogle som har nogen erfaringer med det, og om man måske kan lave det på en
eller anden praktisk måde ?

Mvh

Jo-Ann

P.S: og her er billedet af hvalpene som igår var ude og nyde solskinsvejret:
http://www.rhodesian-ridgeback.dk/have.htm

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 09-05-02 06:30

Kære Jo-Ann,

Først, tænk ikke på pengene, sådan er det bare, ting koster hvad ting gør.

Tænk ikke på tiden du er væk fra dine hvalpe, de kan nok trænge til lidt ro
fra dig ind i mellem;))

Jeg har sendt hvalpe ud af landet flere gange og det kan ikke gøres bedre,
der er ingen grund til panik Jo-ann, det hele skal nok gå og tiden man
bruger på at transpoterer hvalpen til flyvepladsen, den har jeg brugt til at
sige ordentligt forvel til sødetøsen/knægten;)) Ofte har jeg virkeligt tænkt
hvorfor sælger jeg dog dette pragtdyr;) og vi får kysset og virkeligt fået
talt ud sammen;)) Fra Jylland til KB. 4 gange på en md. sidste år;))

Så vend det og se det positive i det;) Desuden skal du jo ikke betale for
omkostningerne;)))

Jannie