Udfordring: Overførsel af video-bånd til V~
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 07-05-02 11:15

Hej NG

Jeg har en lille udfordring! Jeg har nemlig et ønske om at få overspillet
mine videobånd til CD i et eller andet 'fornuftigt' format. Til dette skal
der så invisteres i noget hardware i form af f.eks. nyt grafikkort, eller et
TV-kort med analog indgang (så vidt jeg har fundet ud af indtil nu!).
Tanken var, at koble min videomaskine til min computer på en eller anden
finurlig vis. Jeg har så talt med nogle 'kloge' sælgere i forskellige
computerbutikker, men for hver sælger jeg taler med får jeg forskellige
oplysninger - og til tider også modstridende oplysninger!

Så jeg kunne derfor tænke mig at høre om der var en eller flere som kunne
hjælpe mig!

Jeg har følgende udstyr:
PIII 866Mhz
256 Mb RAM
2 x 40G hd
Nvidia Geforce2 - 32 Mb RAM (UDEN tv-indgang)
Brænder
Sound Blaster Live
m.m.

Spørgsmålet er: Skal jeg udskifte mit grafik-kort, som jeg egentlig er
ganske udmærket tilfreds med til mit behov (bortset fra at jeg mangler en
TV-indgang), eller skal jeg købe et TV-kort med analog indgang??
Og uanset hvilke løsning, hvilke kort kan i så anbefale, når jeg egentlig er
dækket fint ind med det grafikkort jeg har idag?

Håber i kan hjælpe!

Mvh.
Claus

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 07-05-02 18:40

"Claus Rasmussen" <clr@c.dk> wrote in message
> [...]
er
> dækket fint ind med det grafikkort jeg har idag?

Smæk et Hauppage (og for alt i verden ikke Pinnacle, de tror stadig vi kører
Windows 9x/ME med deres driver model) i maskinen og det skulle fint klare
det der. Jeg kan ikke huske om de billigste er for ringe så læs specs før du
køber.

Hvis du også vil kunne kopiere filmene tilbage til VHS (for den gammeldags
del af familien) må du have et grafik kort med TV-Out. Desværre er det kun
Matrox der har det (Matrox og ATI har også stikket, og de sender da også et
signal ud - men det er simpelt hen for ringe eller for besværligt at sætte
op). Surt - for Matrox har dårlig 3D. Evt. kan du prøve et Matrox PCI kort
med TV-Out, så kan du beholde dit nuværende kort, men det rykker naturligvis
endnu en PCI slot.

/Lars

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-05-02 09:20

Lars Møllebjerg skrev:

> [...]
> stikket, og de sender da også et signal ud - men det er simpelt hen
for
> ringe eller for besværligt at sætte op).

Du mener nok noget andet end Matrox i parentesen? ASUS måske? Jeg er i
al fald ikke særlig godt tilfreds med deres tv-out ...

Derudover er jeg enig i, at den billigste løsning er at smække et
Hauppage i.

--
Mvh. Peter

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 09-05-02 21:24

"Peter Bjerre Rosa" <pbro98@hum.auc.dk> wrote in message
> Lars Møllebjerg skrev:
>
> Du mener nok noget andet end Matrox i parentesen? ASUS måske? Jeg er i
> al fald ikke særlig godt tilfreds med deres tv-out ...
Ups - mente nVidia (som ASUS også bruger) :)

/Lars

Fra : rs

Dato : 09-05-02 18:14

Du kan evt. benytte Hauppauge WinTV-USB til omkring 900,-
Har selv et til salg på dk.marked.privat.edb
Mvh. Rasmus

rasmus@oncable.dk