Problemer m. samba og ø,Ø
Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 07-05-02 09:38

Når jeg mounter drev delt via samba på min linux maskine kommer ø og Ø til
at blive til cent og yen tegn. Hvis jeg ftp'er/ssh'er til samba serveren
har bogstaverne de rigtige udseende (og også fra windows så vidt jeg
husker).
Nogen løsningsforslag?

Fra : Allan Johansen

Dato : 07-05-02 11:19

Prøv at indsætte følgende i din smb.conf under global:
client codepage = 850

valid chars = æ:Æ ø:Ø å:Å

Se evt, nærmere under:

http://www.samba.org/samba/docs/man/smb.conf.5.html#CLIENTCODEPAGE

http://www.samba.org/samba/docs/man/smb.conf.5.html#VALIDCHARS

Håber det kunne hjælpe...

Mvh. Allan Johansen

Http://www.datmek.dk

Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 09-05-02 22:00

> client codepage = 850
Den linje var der i forvejen
> valid chars = æ:Æ ø:Ø å:Å
Det gjorde desværre ingen forskel

Fra : Kent Friis

Dato : 09-05-02 22:15

Den Thu, 09 May 2002 22:59:45 +0200 skrev Hans Hvelplund Odborg:
>Den linje var der i forvejen

Prøv at fjerne den. CP850 bruges i DOS, Windows bruger 1250 (eller noget
i den retning), som ligger meget tæt op af iso8859-1 / Latin1, som
Linux'en burde bruge.

Mvh
Kent
--
Mails skrevet før 12:00 skal læses med det forbehold, at hjernen først
forventes at være færdig med at boote på det tidspunkt, og indholdet