Mangler co-processort til et 486 bundkort
Fra : Anders Dyhrberg

Dato : 07-05-02 00:40

Jeg har et ældre bundkort af typen Flytech (næste ukendt men meget brugt til
fysisk meget små computere)

På den sidder der en CPU af typen Cx486SLC/E
Men jeg mangler en matematisk co-processoer til denne. Jeg har fundet en men
problemet er at der er en forkert sokkelt type. Den jeg sidder med er af DIP
typen og den type jeg skal bruge er af PLCC.
PLCC er typen hvor alle benene stikker ud af side og er bøjet ind under
chipen.

Min motivation for at findee denne er chip er somsagt at jeg har en hel
computer der incl harddisk/diskettedrev/2x netkort/grafikkort/ram og
bundkort ikke fylder mere 20*20*8cm.

For de som er interessered skal den bruges som 2Mbit ADSL router med
indbygget Firewall og FTP server. Men uden co-processor går det ikke.
Hvis i vil læse mere kig da forbi på www.hasletoppen.dk/trp

Håber der er en der ligger inde med en såden. Hvis du gør så kontakt mig da
på dyhrberg"snabela"teliamail.dk

Venlig Hilsen
Anders

Fra : [9220] Ulrich Sørens~

Dato : 07-05-02 16:43

Hej

Hvorfor ikke bare smidde en 486 DX processor i da den har indbygget
matematisk co-processor. I dk.edb.privat,marked kan du nok få en gratis hvis
du spørger. Problemet med din er at det er en af de dengang billigere SLC
versioner, sikker fra AMD eller Cyrix. Undgå også SX da de heller ikke har
indbygget matematisk co-processor.

/Ulrich

Fra : [8541] A. Dyhrberg

Dato : 08-05-02 15:05

Boardet er som sagt meget kompakt, og alle componenter er monteret uden
sokkel(med meget meget tætte ben.). Bortset fra den til coprocessoren.

så jeg kan ikke rigtig komme til at skifte den ud, og hvis jeg vælger at
forsøge kan det være at boardet ikke fungere med denne!!

ellers tak for den gode idee.

venlig hilsen
A.D

Fra : Anker Jensen