2 printer på 2 computere
Fra : Kim Jensen

Dato : 06-05-02 22:46

Hej!

Jeg er blevet bedt om at løse følgende problem:

Der er: 1 MAC, 1 WIN-PC, 1 laserprinter og 1 inkjetprinter. Begge printere
har alm. parallel-interfaces og Mac'en og PC'en har én parallelport hver.

Ønske: Windows PC'en skal kunne printe på begge printere, mens Mac'en blot
skal kunne printe på inkjet'en. Og det hele skulle gerne kunne fungere uden
at skifte kabler og andet.

Kan man løse dette ved at bruge 2 af disse "printer-switchboxe" med 3
parallel-stik? Min tanke er, at den ene switchbox agerer "1PC->2PRINT" (fra
PC'en) og den anden agerer "2PC->1PRINT" (på inkjet-printeren). Vil dette
virke?

Prøver lige at illustrere herunder:

[PC] [MAC]
| |
[SW1]----[SW2]
| |
[LASER] [INKJET]

Håber det er forståeligt

Kim Jensen
www.litewerx.dk · new 2002 design online

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-05-02 23:18

On Mon, 6 May 2002 23:45:39 +0200,
Kim Jensen <kim@litewerx.dk> wrote:
> [...]
> har alm. parallel-interfaces og Mac'en og PC'en har én parallelport hver.

Jeg tvivler godt nok på at Mac'en har et parallelt interface. Den
har nok nærmere et godt gammeldags SCSI-1 interface.

Det letteste vil nok være med noget software til Mac'en der får
den til at se printer på PC'en. Og så må du håbe på at den ene
printer har RS-232 eller USB så PC'en kan dele begge.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-05-02 07:51

> Jeg tvivler godt nok på at Mac'en har et parallelt interface. Den
> har nok nærmere et godt gammeldags SCSI-1 interface.

Hm. Ja, du har da nok ret. Det er en lidt ældre G3'er.

> Det letteste vil nok være med noget software til Mac'en der får
> den til at se printer på PC'en. Og så må du håbe på at den ene
> printer har RS-232 eller USB så PC'en kan dele begge.

Ja, det var måske en bedre idé. Inkjet'en har både parallel og
USB-interface. Og Win PC'en kører rent faktisk Win2k Server, så den har
reelt File&Printer-sharing for Mac.

Det må prøves af.... Tak for inputtet!

mvh
Kim Jensen

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-05-02 08:47

> [...]

>at skifte kabler og andet.

>Kan man løse dette ved at bruge 2 af disse "printer-switchboxe" med 3

Alternativt findes der switchboxe m. 4 stik beregnet til 2 PC & 2 printere.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Brian Hansen

Dato : 08-05-02 10:05

> [...]
(fra
> PC'en) og den anden agerer "2PC->1PRINT" (på inkjet-printeren). Vil dette

nej, for Mac'en har ikke parallelport

> Prøver lige at illustrere herunder:
>
> [PC] [MAC]
> | |
> [SW1]----[SW2]
> | |
> [LASER] [INKJET]

Sæt en parallelport mere i PC'en og tilslut begge printere til PC'en og del
dem med Mac'en

Det er ikke alle USBprintere den kan deles over USB, men prøv. Det koster jo
ikke noget når der er et netværk mellem PC og Mac.

Brian